  • 1. Data: 2005-10-21 02:49:01
    Temat: faktura prze rozpoczęciem DG - pilne!
    Od: "Piotr Cuch" <p...@g...pl>

    Witam
    Jestem po rejestracji firmy, jednak faktyczna data rozpoczęcia
    działalności którą mam wpisaną w zaswiadczeniu o wpisie do EDG i regon to
    1 listopad 2005 r. Czy w związku z tym mogę przed tą datą przyjąć fakturę
    kosztową? Muszę pilnie kupić wyposażenie do firmy (okazyjnie) a nie chcę
    tego robić na siebie tylko chciałbym mieć fakturkę którą sobie odliczę.
    Oczywiście pomijam fakt mozliwosci wystawienia faktury z datą listopadową.

    Piotr

  • 2. Data: 2005-10-21 10:05:52
    Temat: Re: faktura prze rozpoczęciem DG - pilne!
    Od: "thaZ [xpect]" <t...@S...pl>

> [...]
    > Oczywiście pomijam fakt mozliwosci wystawienia faktury z datą listopadową.

    jak pogadasz to może wystawią Ci fv
    z datą listopadową?

    thaZ

  • 3. Data: 2005-10-21 15:16:08
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Piotr Cuch" <p...@g...pl> napisał:

    >Czy w związku z tym mogę przed tą datą przyjąć fakturę
    Oczywiście, ze możesz przyjąć.

    Artur Golański

  • 4. Data: 2005-10-21 16:24:09
    Od: Kira <c...@W...pl>

    Artur Golanski wrote:

    > Oczywiście, ze możesz przyjąć.

    Mam wrażenie, że bardziej go interesuje jednak czy może
    ją sobie w koszta wrzucić... ;)

    Kira

  • 5. Data: 2005-10-21 18:10:37
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Kira <c...@W...pl> napisał:

    >Mam wrażenie, że bardziej go interesuje
    Bardzie wskazane byłoby konkretne pytanie lub wrażenia :-)

    >może ją sobie w koszta wrzucić... ;)
    Zaliczyć do kosztów uzyskania ?
    Alez oczywiście! Przecież nim zacznie np. sprzedaż musi towar kupić,
    przygotować lokal, kupić sprzęt np. komputer czy choćby działalność
    zgłosić w urzędach i uiścić wymagane opłaty.

    Artur Golański

  • 6. Data: 2005-10-21 21:45:58
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Artur Golanski napisał(a):

    > Zaliczyć do kosztów uzyskania ?
    > Alez oczywiście! Przecież nim zacznie np. sprzedaż musi towar kupić,
    > przygotować lokal, kupić sprzęt np. komputer czy choćby działalność
    > zgłosić w urzędach i uiścić wymagane opłaty.

    Oczywiście, że nie. DOpiero od dnia rozpoczęcia DG.

    M.

  • 7. Data: 2005-10-22 09:57:22
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> napisał:

    >Oczywiście, że nie.
    Gdzie w prawie jest taki zakaz ?

    >DOpiero od dnia rozpoczęcia DG.
    I w ten sposób uniemożliwiłbyś mu zaliczenie do kosztów choćby opłaty
    za wpis do ewiedencji. Czyżbyś twierzdił, ze nie są to koszty
    uzyskania pzrychodu ?

    Artur Golański

  • 8. Data: 2005-10-22 10:30:47
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Artur Golanski napisał(a):

    > Gdzie w prawie jest taki zakaz ?

    > I w ten sposób uniemożliwiłbyś mu zaliczenie do kosztów choćby opłaty
    > za wpis do ewiedencji. Czyżbyś twierzdił, ze nie są to koszty
    > uzyskania pzrychodu ?

    Wiem, że na tej grupie powinienem podeprzeć się podstawa prawną, ale nie
    mam czasu jej teraz szukać - z reguły DG rozpoczyna się raz w życiu, a
    mój "pierwszy raz" miał miejsce jakiś czas temu :-)

    A co do meritum - tu nie chodzi o opłaty administracyjne/skarbowe, tylko
    o fakturę VAT. Jeżeli nasz działacz gospodarczy zadeklarował, że
    rozpoczyna działalność 1 listopada, to dopiero od 1 listopada jest
    podatnikiem PDoOF z tytułu prowadzonej DG ( w wersji zadeklarowanej do
    US) _ORAZ_ podatnikiem VAT. Jeżeli założyć, że wydatki przed 1 listopada
    są kosztami uzyskania przychodu, to wnioskiem może być, że w okresie
    przez tą datą jednak prowadził DG.

    Pamiętam, że kilka lat temu przed NSA odbywała się rozprawa dotycząca
    kosztów założenia sp.z o.o. (wiem, inna kwestia) i sąd uznał, że wydatki
    PRZED zarejestrowanie spółki jako podatnika nie są kosztami uzyskania
    przychodu.

    FUT: pl.soc.prawo.podatki

    M.

  • 9. Data: 2005-10-22 12:18:07
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> napisał:

    >nie mam czasu jej teraz szukać
    A ja twierdzę, ze jej nie znajdziesz, dlatego nie nalezy twierdzić
    'nie może, nie wolno', gdy brak jest oparcia w zapisach prawa.

    > tu nie chodzi o opłaty administracyjne/skarbowe, tylko o fakturę VAT.
    Jesli jedno, to i drugi.

    > działacz gospodarczy zadeklarował, że rozpoczyna działalność
    >1 listopada, to dopiero od 1 listopada jest podatnikiem PDoOF
    Podatnikiem jest gdy, osiągnie dochód i to niezależnie od tego czy
    dz.g. zgłosił i jaką datę tam zadeklarował. Ważna jest faktyczne
    (data) podjęcie dz.g. (wg orzecznictwa w tym zakresie), a nie
    deklaracja, która może okazać sie tylko nierealizowanym w ogóle
    zamiarem.

    >to wnioskiem może być, że w okresie przez tą datą jednak prowadził DG.
    Poniesienie kosztów wstępnych NIE jest jeszcze rozpoczęcie dz.g.

    Artur Golański

  • 10. Data: 2005-10-22 16:15:27
    Od: Kira <c...@W...pl>

    Artur Golanski wrote:

    > Poniesienie kosztów wstępnych NIE jest jeszcze rozpoczęcie dz.g.

    Poniesienie? Nie. Rozliczenie ich w firmie? Jak najbardziej.

    Kira