  • 1. Data: 2002-05-20 20:08:08
    Temat: WKU a opiekun inwalidy I grupy
    Od: "Lem" <l...@p...fm>

    Dzisiaj odebralem wezwanie od WKU z potw. odbioru. Mam sie stawic za cztery
    dni w celu "dopelnienia obowiazku wojskowego".
    Jak pewnie wiekszosc "wybranych" nie przejawiam specjalnej ochoty zeby isc w
    kamasze. Czy jest mozliwosc odroczenia/zwolnienia ze sluzby jezeli jest sie
    opiekunem inwalidy I grupy? Matka ma I grupe i kiedys obilo mi sie o uszy,
    ze daje to jakies profity przy kontaktach z armia? Czy to prawda?
    Prosze o szybka odpowiedz, bo jezeli ten sposob nic nie da bede musial
    probowac innych metod.

    Lem

    l...@p...fm
    gg:673903

    There's a lot of sick people in this town.
    Red Guy ("Cow and Chicken")

  • 2. Data: 2002-05-21 14:15:42
    Temat: Re: WKU a opiekun inwalidy I grupy
    Od: "Jupraw" <j...@p...onet.pl>

    Zgodnie z ustawą o powszechnym obowiązku obrony RP odroczenie zasadniczej
    służby wojskowej udziela się poborowemu ze względu na konieczność
    sprawowania bezpośredniej opieki nad członkiem rodziny wspólnie z nim
    zamieszkałym, który nie ukończył szesnastego roku życia lub został uznany za
    całkowicie niezdolnego do pracy i do samodzielnej egzystencji (dawna I grupa
    inwalidzka) albo który ukończył siedemdziesiąty piąty rok życia, jeżeli nie
    ma innego pełnoletniego członka rodziny bliższego lub równego stopniem
    pokrewieństwa obowiązanego do sprawowania tej opieki, albo ze względu na
    obowiązek sprawowania opieki wynikającej z prawomocnego orzeczenia sądu - na
    czas sprawowania tej opieki. Odroczenie to udziela powiatowa komisja
    poborowa na wniosek poborowego na okres do 12 miesięcy każdorazowo. Wniosek
    możesz złożyć w wojskowej komendzie uzupełnień, która przekaże go do
    właściwego organu.
    ______
    Jupraw