    From: Igon <h...@p...WieszCoIJak.xo.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: WAŻNE: dotyczy prawo komputerowe
    Date: Fri, 30 Apr 2004 22:43:01 +0200
    Sender: i...@p...onet.pl@195.136.126.202

    Witam!

    Mam bardzo ważne dla paru osób pytanie:
    Jeżeli ktoś uzyska jakieś dane (np hasła do konta telnet) poprzez publicznie
    dostępne metody (przeglądając katalogi na komputerze z własnego konta) oraz
    użyje tego hasła do sprawdzenia poprawności (zaloguje się na konto i od
    razu wyloguje), czy jest to uznawane za przestępstwo?? Czy nie?? Żadne dane
    (oprócz hasła) nie zostały przechwycone. Wszystko odbywało się bez użycia
    programów do włamań - hasła były zapisane w pliku dostępnym dla wszystkich.
    Żadna szkoda nie została wyżądzona a o wszystkim zostanie powiadomiona
    osoba do której te hasła należały.

    Czy takie coś może podlegać pod "sprawdzanie" nabytej wiedzy a tym samym
    zwalniać od jakiej kolwiek odpowiedzialności (w przypadku gdyby osoba do
    której należały hasła zgłosiła ten fakt np na policję). Oczywiście o tym że
    hasła należy zmienić osoba zostanie od razu powiadomiona - no, prawie od
    razu bo nie ma na razie z nią kontaktu

    Pozdrawiam,
    Igon Skrzypek

    P.S.
    Bardzo dziękuję za okazaną pomoc

    P.S.2
    Nie jestem hackerem ani crackerem - zajmuje się testowaniem bezpieczeństwa i
    za daleko zajechałem z testami konta shellowego na serwerze gdzie stoi
    firmowa strona. Odkryłem niedociągnięcia administratora i na dowód zdobyłem
    hasło.