  • 1. Data: 2020-01-22 20:57:40
    Temat: W-wa Czy da sie nie placic za smieci w niezamieszkalym lokalu?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Banda zwana P0 wprowadza w W-wie od marca opłatę za "odbiór śmieci" w wysokości 65 zł
    ok każdego mieszkania, niezależnie od liczby
    zamieszkałych osób.
    Czy jedna babcia na 30 m2, czy pięcioosobowa rodzina na 120 m2 będzie te same 65 zł.
    Oczywiście aby im wszystkim żyło się lepiej.
    Pytanie: jak uniknąć tej opłaty w przypadku mieszkań [z różnych względów}
    niezamieszkałych?
    780 zł rocznie to kawał pieniędzy.

  • 2. Data: 2020-01-23 11:26:23
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 22 Jan 2020 20:57:40 +0100, ąćęłńóśźż napisał(a):

    > Pytanie: jak uniknąć tej opłaty w przypadku mieszkań [z różnych względów}
    niezamieszkałych?
    > 780 zł rocznie to kawał pieniędzy.

    Zwróć się do DudaPomocy. Oni wspierają nieszczęśliwych i zagubionych.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 3. Data: 2020-01-23 15:02:03
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Podziękuj bandzie zwanej PiS za wymyślny system segregacji, przez który kosze nie
    mieszczą się w śmietniku - oto piękny przyczółek do nowej Grecji, która nas tu
    niedługo czeka.
    A uniknąć się nie da - i dobrze.
    Po pierwsze niezamieszkane mieszkania to zło - wynajmij Ukraińcom, sąsiedzi szybko
    się zrzucą na tą opłatę dla śmieci (jeśli wcześniej nie zrzucą Cię ze schodów).
    Po drugie Warszawa wyludniłaby się do szczętu, byłoby to skuteczniejsze niż
    hitlerowcy po powstaniu - już teraz wg opłaty śmieciowej mieszka 1/3 istniejących
    ludzików.

  • 4. Data: 2020-02-20 14:27:08
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Dostałem od wspólnoty deklarację wg nowego wzoru i wychodzi, że można uniknąć tej
    opłaty - w deklaracji jest checkbox "w nieruchomości NIE JEST prowadzone gospodarstwo
    domowe".
    No to ciekawe, czy DC "się wyludni" do szczętu - mimo ostrzeżenia, że za zeznanie
    nieprawdy lub zatajenie prawdy jest od 6 miesięcy do 8 lat?
    A może naprawdę masowo się wyludni, jeśli zaczną takich kłamców wsadzać?
    Trzeba będzie w tych "niezamieszkałych" mieszkaniach porobić areszty domowe ;>

    Drugą ciekawostką jest podawanie liczby gospodarstw domowych prowadzonych w
    nieruchomości.

    Ciekawy jestem tylko, czy jest to oparte na uchwale Rady Warszawy, czy też jest to
    radosna twórczość zarządu mojej wspólnoty.

  • 5. Data: 2020-02-20 16:15:24
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    > Dostałem od wspólnoty deklarację wg nowego wzoru i wychodzi, że można uniknąć tej
    opłaty - w deklaracji jest checkbox "w nieruchomości NIE JEST prowadzone gospodarstwo
    domowe".

    Sprawdź wysokość opłat dla "nie gospodarstwa domowego"?
    Np. dla prowadzonej działalności gospodarczej.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2020-02-20 16:44:26
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 20 lutego 2020 16:21:11 UTC+1 użytkownik RadoslawF napisał:

> [...]
    domowe".

    > Sprawdź wysokość opłat dla "nie gospodarstwa domowego"?
    > Np. dla prowadzonej działalności gospodarczej.

    Dla lokali użytkowych jest osobna deklaracja - można zaznaczyć, że w lokalu użytkowym
    "jest prowadzona działalność" albo "nie jest prowadzona działalność".

    Żeby było ciekawiej i trudniej zgadnąć, dla takich budynków jak mój (czyli
    praktycznie wszystkich nie starszych niż 6 - a pewnie i nie starszych niż 10 lat) -
    160 lokali mieszkalnych, 12 niemieszkalnych-użytkowych oraz 1 niemieszkalny-garaż -
    zrobili osobną uchwałę.
    Większość zapisów (budynki mieszkalne, nieruchomości niemieszkalne, hotele - ci to
    zabulą, ustawili im od zużycia wody, domki letniskowe) jest w XXIV/671/2019 - ale dla
    takich budynków jak mój jest osobna XXIV/676/2019.
    Od gospodarstwa domowego jest tak samo - 94zł od gospodarstwa w budynku
    jednorodzinnym, 65zł od gospodarstwa w budynku wielolokalowym - ale dodatkowo jest
    stawka 1,35zł za m^2 od części "na której nie zamieszkują mieszkańcy, a prowadzona
    jest działalność".

    Powstaje pytanie, czy można sobie zgłosić w mieszkaniu - lokalu _mieszkalnym_ -
    mniejszym niż 48,14m^2 działalność zamiast gospodarstwa domowego - będzie taniej.

    Rozbija się to oczywiście o problem, czy w ogóle dozwolone jest zgłoszenie braku
    gospodarstwa domowego w lokalu mieszkalnym czy też braku działalności w lokalu
    użytkowym - czy to tylko mój zarząd tak wymyślił.

    Czas na to jest najwyższy, uchwała wchodzi w życie od 1 marca (a pierwotnie miało być
    od 1 lutego) - więc urząd miasta nie wygrzebie się spod deklaracji...
    Chyba że jest przyjęty jakiś algorytm przeliczania dotychczasowych (w DC od
    mieszkania w zależności od liczby zadeklarowanych osób, od użytkowych w zależności od
    wielkości opróżnianego pojemnika) deklaracji na nowe.

  • 7. Data: 2020-02-20 16:58:41
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    W-wa?
    Tak czy inaczej dzięki za info!

    -----

  • 8. Data: 2020-02-20 17:25:26
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2020-01-23 o 11:26, Olin pisze:

    > Zwróć się do DudaPomocy. Oni wspierają nieszczęśliwych i zagubionych.

    1560zł. za śmieci niesegregowane.
    Nie ma mowy żeby ktoś w bloku nie wrzucił flaszki do makulatury.

  • 9. Data: 2020-02-20 17:28:23
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu czwartek, 20 lutego 2020 16:58:43 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:

    > W-wa?
    > Tak czy inaczej dzięki za info!

    Ale nie ciesz się tak bardzo, bo - jak pisałem - może to tylko wymysł zarządu mojej
    wspólnoty - do uchwał Rady Warszawy są dołączone wzory deklaracji - zupełnie innych
    niż te, które się składa do mojej wspólnoty - i tam nic o "braku gospodarstwa" nie
    ma.
    Inna sprawa, że podaje się liczbę gospodarstw domowych w całym budynku - a nie np.
    liczbę mieszkań.
    Wychodzi na to, że będzie to taka sama kiszka jak do tej pory - ciekawe, czy zaczną w
    końcu sprawdzać, ile kg śmieci produkuje takie statystyczne gospodarstwo (śmieciarki
    mają wbudowane wagi do śmieci) i jak wyjdzie w jakimś budynku, że śmieci jest za dużo
    to zaczną sprawdzać.
    Oraz czy będą też sprawdzać stosunek śmieci segregowanych do niesegregowanych - i jak
    będzie za mały, to dowalą za karę podwójną opłatę.

  • 10. Data: 2020-02-21 11:18:24
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Pytałem dziś na miejskiej infolinii i wygląda na to (jeśli nie nagadali mi bzdur), że
    rzeczywiście można mieszkanie zadeklarować jako "śmieciowo" puste - bez gospodarstw
    domowych i bez działalności.
    No to się Warszawa wyludni totalnie.