  • 11. Data: 2020-02-21 11:40:44
    Temat: Re: W-wa Czy da sie nie placic za smieci w niezamieszkalym lokalu?
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 21 lutego 2020 11:18:25 UTC+1 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:
    > Pytałem dziś na miejskiej infolinii i wygląda na to (jeśli nie nagadali mi bzdur),
    że rzeczywiście można mieszkanie zadeklarować jako "śmieciowi" puste - bez
    gospodarstw domowych i bez działalności.
    > No to się Warszawa wyludni totalnie.

    A wodociągi to nie miejska spółka?
    Bo miasto sobie takie niezamieszkane nieruchomości z deklaracji wyfiltruje i
    zweryfikuje zużycie wody;)
    Niezamieszkane wody zużywać nie powinno;)

  • 12. Data: 2020-02-21 12:13:34
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 21 lutego 2020 11:40:46 UTC+1 użytkownik Kris napisał:
> [...]
    zweryfikuje zużycie wody;)
    > Niezamieszkane wody zużywać nie powinno;)

    To niestety nie takie proste - sprawdzić się może w zabudowie jednorodzinnej, ale w
    wielorodzinnej już nie - bo na wodę, w przeciwieństwie do prądu, prawie nikt z
    posiadających mieszkanie nie ma osobnej umowy z miejską spółką (choć jest to
    możliwe).
    Prawie wszędzie jest tak, że rachunki spółce miejskiej płaci spółdzielnia lub
    wspólnota (a propos wspólnot - okazuje się, że i Ty masz wspólnotę, choć pewnie o tym
    nie wiem ;), a na poszczególnych lokatorów/właścicieli rozlicza wewnętrznie.
    A taki zarząd wspólnoty weryfikację zrobi dopiero, jak się miasto mocno przyczepi
    (piszę niestety ze smutnego doświadczenia - jak w zeszłe lato wymienili liczniki, to
    potem w 10% lokali wskazania były z kosmosu - a ze wskazania są odczytywane przez
    kabelek, to okazało się też, że wiele kabelków było uszkodzone od nowości - rezultat
    był taki, że co roku było ok. 10k na "wodę gospodarczą" - wychodzi prawie 3m^3
    dziennie, jak w basenie - a w roku wymiany nagle "woda gospodarcza" miała zużycie
    ujemne) - no chyba że się z połowa wydziczy i okaże się, że w połowie mieszkań nikt
    nie mieszka, to wtedy będzie widać na pierwszy rzut oka.

    Ja w sumie metodę na podstawie zużycia wody uważam za najmniej złą - bo jak ktoś
    zużywa mało wody, to znaczy, że żyje ekologicznie (we "Włatcach much" lokalnego
    menela nazwano "ekologiem" - bo zbierał śmieci i śmierdział, a ekolodzy nie chcą,
    żeby używać dezodorantów ;) więc i śmieci będzie mniej produkował oraz porządnie
    sortował.
    Ale w DC podobno problem właśnie w tym, że miasto nie ma dostępu do danych o zużyciu
    wody dla poszczególnych mieszkań.
    W gruncie rzeczy mogliby opłatą obciążać wspólnoty/spółdzielnie, a wspólnoty by to
    sobie wewnętrznie rozliczały, tak jak wodę - i w sumie nie wiem, czemu tak nie
    zrobili, może ustawa nie pozwala na taką "odpowiedzialność zbiorową"?

    Inna sprawa, że opłatę "śmieciową" liczoną od zużycia wody wprowadzili dla hoteli i
    dowalili wysoką - 11,85zł za m^3 żużytej wody.
    Policzyłem, że w zeszłym roku zużyliśmy we trójkę 100m^3 - wychodzi 1185zł, a z
    ryczałtu od gospodarstwa 780zł, więc jednak sporo taniej, bo tego zużycia wody nie da
    się już za bardzo ograniczyć - zmywa i tak zmywarka, więc trzeba by ukrócić kąpanie
    się i pranie.

    Wracając do weryfikacji - pewnie dałoby się zużyciem prądu, ale prąd dostarcza
    niestety spółka nie-miejska.
    A i tak deklaracji, mieszkając w bloku, nie składa się do gminy, tylko do
    wspólnoty/spółdzielni, która do gminy składa jedynie zbiorczą deklarację - ile w
    budynku (a w przypadku spółdzielni być może nawet jest jedna deklaracja na całe
    osiedle) jest gospodarstw domowych i ile m^2 lokali użytkowych z działalnością - a
    nie, że w mieszkaniu nr 1 jest jedno gospodarstwo, w mieszkaniu nr 2 jest 0
    gospodarstw, a w mieszkaniu nr 3 jest działalność i ma ono 50m^2...

  • 13. Data: 2020-02-21 12:44:16
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Z tą wodą i powiązanymi śmieciami to nie tak uczciwie, przykładowo miałem młynek w
    zlewie przez co zużywałem więcej wody (młynek
    miele na mokro, odpadki organiczne), a wyrzucałem mniej śmieci (organicznych, zwykle
    psujących się i śmierdzących).

  • 14. Data: 2020-02-21 13:48:27
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 21 lutego 2020 12:44:19 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
> [...]
    zlewie przez co zużywałem więcej wody (młynek
    > miele na mokro, odpadki organiczne), a wyrzucałem mniej śmieci (organicznych,

    Uczciwie, organicznych nie masz mielić i spuszczać do kanalizacji i zanieczyszczać
    nimi rzeki - a w najlepszym razie podnosić koszty funkcjonowania oczyszczalni
    ścieków, nie mówiąc o czyszczeniu kanalizacji - tylko wyrzucać do bio albo do
    własnego kompostownika (w DC jak ktoś taki ma to dostaje rabat 4zł na miesiąc).
    Inna sprawa, że to bio to totalna bzdura - i ciekawe, który debil wymyślił, żeby
    nazwać to bio, skoro nie wolno wyrzucać resztek pochodzenia zwierzęcego - to co,
    życie zwierzęce na krzemie oparte czy na konglomeratach neutrinowych?
    Czytałem, że póki co żadna partia kompostu z tych odpadów nie spełnia jakichkowiek
    norm :(

  • 15. Data: 2020-02-21 16:18:45
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 21 lutego 2020 12:13:36 UTC+1 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:
    >(a propos wspólnot - okazuje się, że i Ty masz wspólnotę, choć pewnie o tym >nie
    wiem ;)

    ???

  • 16. Data: 2020-02-21 16:25:50
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 21 lutego 2020 16:18:48 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > ???

    Miało być "nie wiesz".
    Pisałeś o domu "jednorodzinnym", w którym są dwa lokale wydzielone.

  • 17. Data: 2020-02-21 16:37:05
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Domowe kuchenne odpadki organiczne nie zanieczyszczają rzeki.
    Przy młynku zwyżkę zużycia wody (i ścieków) miałem parę m3 miesięcznie, więc za to
    płaciłem.
    Przemielona marchewka czy ości od piklinga to nie g___a.
    Choć w Niemczech zdaje się młynków zbytnio nie lubią (ciekawe, jak w prawie w
    poszczególnych landach), popularne są natomiast w
    Stanach i w UK.

    Dzwoniłem do urzędu dzielnicy, ponoć to wspólnota może zadeklarować liczbę lokali
    niezamieszkałych.
    Trzeba się spieszyć ze składaniem deklaracji wspólnocie, bo ona składa do urzędu od 1
    marca.

    -----

  • 18. Data: 2020-02-21 16:41:14
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 21 lutego 2020 16:25:52 UTC+1 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

    > Miało być "nie wiesz".
    > Pisałeś o domu "jednorodzinnym", w którym są dwa lokale wydzielone.
    Masz jakaś podstawę prawną na to że jest to wspólnota?

  • 19. Data: 2020-02-21 16:48:13
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 21 lutego 2020 16:37:08 UTC+1 użytkownik ąćęłńóśźż napisał:
    > Domowe kuchenne odpadki organiczne nie zanieczyszczają rzeki.
    > Przy młynku zwyżkę zużycia wody (i ścieków) miałem parę m3 miesięcznie, więc >za to
    płaciłem.

    Co to za młynek co zużywa prawie 100 litrów wody dziennie?

  • 20. Data: 2020-02-21 16:53:48
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu piątek, 21 lutego 2020 16:48:14 UTC+1 użytkownik Kris napisał:

    > Co to za młynek co zużywa prawie 100 litrów wody dziennie?

    100l wylatuje ze statystycznego kranu w ciągu 5 minut (oczywiście odkręconego na
    max).