  • 11. Data: 2007-08-02 18:58:09
    Temat: Re: W ktorej prokuraturze postarzyc sie na bank ?
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 2 sierpnia 2007 15:05
    (autor pluton
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <f8skqn$i5j$1@news.onet.pl>):

    > zrobilem przelew na nieistniejace konto, zdjeli mi kase z konta,
    > dotychczas kasa nie wrocila, a minal juz rok.

    No i słusznie. Przelałeś? Przelałeś. Ty wpisałeś numer konta? Ty! Jak
    wrzucisz gotówkę do skrzynki sąsiada to oskarżysz miasto o kradzież?
    Wrzuciłeś kasę na inne konto. Zrobiłeś to świadomie i do tego
    zautoryzowałeś kodem. Bank wykonał zlecenie. Możesz rozmawiać z
    właścicielem tamtego konta, co masz do banku?

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: p...@f...hu i...@h...pl n...@h...pl
    s...@w...pl o...@z...katowice.pl i...@b...pl s...@o...pl

  • 12. Data: 2007-08-02 19:57:57
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 02 Aug 2007 20:58:09 +0200, Wrak Tristana napisał(a):

    > Możesz rozmawiać z
    > właścicielem tamtego konta, co masz do banku?

    Z właścicielem NIEISTNIEJĄCEGO konta?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 13. Data: 2007-08-02 19:58:54
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 2 Aug 2007 21:57:57 +0200, scream napisał(a):

    > Z właścicielem NIEISTNIEJĄCEGO konta?

    Swoją drogą to jakaś bzdura. Każdy numer konta posiada sume kontrolna, nie
    da sie wpisac jakiegos numeru z dupy wzietego i zrobic nan przelew! To nie
    ma prawa przejsc przez system bankowy.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 14. Data: 2007-08-02 21:18:12
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 2 sierpnia 2007 21:57
    (autor scream
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <1a1r0v8qq13c.1wlx60imicmtw$.dlg@40tude.net>):

    > Z właścicielem NIEISTNIEJĄCEGO konta?

    W jakim sensie nieistniejącego? System przyjął numer, więc był on poprawny.
    Rachunek o tym numerze istnieje. Może należy do jakiegoś klienta, może
    należał kiedyś a może należy jeszcze do banku, sprawa wtórna... Nadawca
    tego nie wie i nie ma prawa wiedzieć....

  • 15. Data: 2007-08-02 23:21:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 2 Aug 2007, scream wrote:

    > Swoją drogą to jakaś bzdura. Każdy numer konta posiada sume kontrolna, nie
    > da sie wpisac jakiegos numeru z dupy wzietego i zrobic nan przelew! To nie
    > ma prawa przejsc przez system bankowy.

    Logic error!
    Przecież *poprawny* numer może *nie być* numerem wykorzystywanego konta.
    Suma kontrolna gwarantuje jedynie że istniejące konto będzie jakoś
    weryfikowane, ale nijak nie orzeka o jego istnieniu!
    W myśl Twojej logiki nie daloby się założyć nowego konta - bo jak
    ono dziś jest "nieistniejące" (jeszcze) to przecież musialoby
    po wsze czasy mieć złą sumę kontrolną...
    No i w drugą stronę - jak miałem kiedyś kontro w banku i je
    zamknąłem, to trzeba było zmienic wszystkie algorytmy z sumami
    kontrolnymi ;)
    A wcześnie było jak to pisałeś :)

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2007-08-02 23:44:08
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 3 Aug 2007 01:21:04 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Suma kontrolna gwarantuje jedynie że istniejące konto będzie jakoś
    > weryfikowane, ale nijak nie orzeka o jego istnieniu!

    Wg mnie orzeka i da się to stwierdzić ze 100% prawdopodobieństwem :) Tak
    samo jak z numerami kart kredytowych - każdy ma swoją sumę kontrolną, ale w
    przypadku np. Visy wszystkie ich numery sprawdza się tą samą metodą,
    więc...

    > W myśl Twojej logiki nie daloby się założyć nowego konta - bo jak
    > ono dziś jest "nieistniejące" (jeszcze) to przecież musialoby
    > po wsze czasy mieć złą sumę kontrolną...

    ...nowy numer karty/nowy numer konta jest generowany z konkretnego wzoru,
    tak aby pasował potem do metody sprawdzającej sumę kontrolną, i żeby to
    sprawdzenie dawało pozytywny wynik.

    > No i w drugą stronę - jak miałem kiedyś kontro w banku i je
    > zamknąłem, to trzeba było zmienic wszystkie algorytmy z sumami
    > kontrolnymi ;)

    Niekoniecznie. Być może nieprecyzyjnie sie wyraziłem :)

    > A wcześnie było jak to pisałeś :)

    Ale i tak jestem moooooocno zmęczony :/

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 17. Data: 2007-08-03 05:51:40
    Od: Grzegorz Bednarczyk <b...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 3 Aug 2007 01:44:08 +0200, scream napisał(a):

> [...]
    > samo jak z numerami kart kredytowych - każdy ma swoją sumę kontrolną, ale w
    > przypadku np. Visy wszystkie ich numery sprawdza się tą samą metodą,

    Ej, orzeka tylko o zgodności numeru z jakimś tam algorytmem, nie o
    istnieniu rachunku lub nie. Na dodatek, jeśli się pomylisz, i tak istnieje
    ponad 1% prawdopodobieństwa (bo liczb kontrolnych jest 97 IIRC), że mimo
    błędu w numerze rachunku, ta sama cyfra kontrolna będzie właściwa ;)

    Pozdrowienia
    --
    Grzegorz Bednarczyk
    http://jazon.hist.uj.edu.pl/~gb/

  • 18. Data: 2007-08-03 06:07:58
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Patrze, patrze a tu Wrak Tristana porozsypywal nastepujace haczki:
    > W jakim sensie nieistniejącego? System przyjął numer, więc był on poprawny.

    Prawda

    > Rachunek o tym numerze istnieje.

    A to juz niekoniecznie.
    System przyjal numer, co oznacza ze numer byl poprawny - czyli byl
    poprawnie zakodowany numer banku, zgadzala sie suma kontrolna. Nr
    rachunkow bankowych to nie numery kart kredytowych, nie da sie
    sprawdzic, inny bank nie bedzie w stanie stwierdzic istnienia danego
    konta a jedynie poprawnosc jego numeru (sprawdzone emipirycznie)

    --
    badzio

  • 19. Data: 2007-08-03 06:09:02
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Patrze, patrze a tu pluton porozsypywal nastepujace haczki:
    > zrobilem przelew na nieistniejace konto, zdjeli mi kase z konta,
    > dotychczas kasa nie wrocila, a minal juz rok.

    Tak mi sie jeszcze przypomnialem. PKO nie odda Ci kasy, poki nie
    dostanie jej z banku docelowego. Wiec zorientuj sie co to za bank i do
    niego uderz.
    A w ogole to moze sie okazac ze konto istnieje tylko nalezy juz do kogos
    innego ;P
    --
    badzio

  • 20. Data: 2007-08-03 06:11:55
    Od: badzio <b...@n...epf.pl>

    Patrze, patrze a tu pluton porozsypywal nastepujace haczki:
    > zrobilem przelew na nieistniejace konto

    Jeszcze mi sie przypomnialo - jaka to byla kwota? Jesli ok 4tys, to
    skontaktuj sie z autorem watku 'Niespodziewany przelew na konto' ;P

    --
    badzio