  • 1. Data: 2004-09-17 06:42:57
    Temat: Vat i działka budowlana
    Od: "pietrek" <...@...xx>

    Szanowni grupowicze.
    Jak sprawa wygląda z podatkiem Vat na działki budowlane kupowane od osoby
    prywatnej.
    Czy do ceny którą wystawił sprzedający należy doliczyć vat, kto go płaci,
    kupujący w formie podatku urzedowi skarbowemu czy sprzedający go odprowadza.
    SPrzedajacy nie prowadzi działalności i nie jest płatnikiem VAT

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-09-17 08:57:58
    Temat: Re: Vat i działka budowlana
    Od: odre<o...@w...pl>

    Ja zakupiłem działkę w marcu 2003 roku, równiez od osoby prywartnej.
    Cała kwestia zakupu sprowadzała się do sporządzenia umowy kupna
    sprzedaży. Na umowie trochę zaniżyliśmy wartość, żeby zapłacić
    mniejszy podatek od czynności cywilno-prawnych do US. Nastepnie u
    notariusza podpisaliśmy umowę. Za jakiś czas US przysłał mi
    zawiadomienie, że działka jest warta więcej. Tłumaczyłem się, że
    teren zaniżony, i takie tam. Ostatecznie US wycenił działke według
    swoich cenników i musiałem zapłacić większy podatek, niestety.
    I to wszystko.

    -> http://usenet.pomocprawna.info