  • 1. Data: 2004-09-17 06:24:23
    Temat: Mandaty
    Od: "krokodyl" <p...@t...com.pl_del>

    Jaki paragraf reguluje ważność mandatów? (Wystawianych przez policję,straż
    miejską i inne służby)

    Czy jest uregulowane prawnie termin dostarczenia mandatu? (np.
    zarejestrowane przez fotoradar przekroczenie prędkości) I jaka jest
    procedura dostarczenia?

    Paweł

  • 2. Data: 2004-09-17 14:30:03
    Temat: Re: Mandaty
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "krokodyl" <p...@t...com.pl_del> napisał w wiadomości
    > Jaki paragraf reguluje ważność mandatów? (Wystawianych przez policję,straż
    > miejską i inne służby)

    Mandat jest ważny, jak go przyjmiesz. Jak nie, to nigdy ważny nie będzie. te
    przesyłane pocztą stają się ważne z chwilą uregulowania.

  • 3. Data: 2004-09-17 15:08:25
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    krokodyl wrote:

> [...]
    >
    > Czy jest uregulowane prawnie termin dostarczenia mandatu? (np.
    > zarejestrowane przez fotoradar przekroczenie prędkości) I jaka jest

    kodeks postępowania w sprawach o wykroczenia
    kodeks postępowania karnego

    KG

  • 4. Data: 2004-09-18 20:15:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 17 Sep 2004, krokodyl wrote:
    [...]
    >+ Czy jest uregulowane prawnie termin dostarczenia mandatu? (np.
    >+ zarejestrowane przez fotoradar przekroczenie prędkości)

    Trochę OT, ale przekroczenie terminów kończy się... koniecznoscią
    skierowania sprawy do sądu ! Oczywiście nadal jest to wykroczenie,
    tyle że "karane sądownie".
    A w prasie dla odmiany widziałem dyskusje kiedy takie wykroczenie
    jest "ujawnione" (czy w przepisach jest "stwierdzone", czy że
    policja "się zapoznała" nie pamiętam - mniejsza o formę) - wynikało
    że dopuszczalna (hm... MOŻLIWA :]) jest taka interpretacja iż
    jest to moment "wyjmowania kasety" - dopiero wtedy funkcjonariusz
    ma możliwość "zapoznania się" ! (chodzi oczywiście o uznanie że
    *od tego momentu* liczy się biegi terminów).

    pozdrowienia, Gotfryd