  • 1. Data: 2003-10-17 20:51:33
    Temat: kupno mieszkania i US
    Od: "RamoczKa" <ramokomar@[No SPAM!]poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Proszę o informację (lub skorygowanie tej, którą ja dzisiaj usłyszałam od
    znajomego).
    Kupiłam mieszkanie własnościowe. Czy muszę jeszcze płacić podatek jakiś do
    Urzędu Skarbowego od tzw. "wzbogacenia"?
    Wiem, że osoba, która mi je sprzedała musi zapłacić 10%, ale ja?
    Jeśli tak, to do kiedy powinnam to zrobić i w jakiej wysokości?
    Będę wdzięczna za informacje.

  • 2. Data: 2003-10-18 05:15:07
    Temat: Re: kupno mieszkania i US
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    In article <bmplag$od5$1@news.onet.pl>, RamoczKa wrote:
> [...]
    > Wiem, że osoba, która mi je sprzedała musi zapłacić 10%, ale ja?
    > Jeśli tak, to do kiedy powinnam to zrobić i w jakiej wysokości?

    Wszystkie podatki powinny być pobrane przez notariusza przy
    podpisywaniu aktu.

    Renata

  • 3. Data: 2003-10-18 08:17:13
    Od: kam <X...@X...plX> szukaj wiadomości tego autora

    Renata Gołębiowska wrote:
    > Wszystkie podatki powinny być pobrane przez notariusza przy
    > podpisywaniu aktu.

    dochodowy też? :)

    KG

  • 4. Data: 2003-10-18 08:36:48
    Od: "Slayer" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "kam" <X...@X...plX> napisał w wiadomości

    > dochodowy też? :)

    a nabywca płaci dochodowy, za to że kupił?
    notariusz pobiera podatek od czynności który jest potem weryfikowany w US,
    po sporządzeniu aktu należy się udać do US z pismem o sprawdzenie wysokości
    pobranego podatku PCC pod kątem wartości rynkowej

  • 5. Data: 2003-10-18 08:49:36
    Od: kam <X...@X...plX> szukaj wiadomości tego autora

    Slayer wrote:
    > a nabywca płaci dochodowy, za to że kupił?

    a czy ja piszę, że płaci?

    KG

  • 6. Data: 2003-10-18 09:03:29
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    In article <3...@X...plX>, kam wrote:

    > dochodowy też? :)

    Mieszasz pytającemu.

    Renata

  • 7. Data: 2003-10-18 12:52:07
    Od: "RamoczKa" <ramokomar@[No SPAM!]poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Wszystkie podatki powinny być pobrane przez notariusza przy
    > podpisywaniu aktu.
    >
    > Renata

    Przepraszam za mój brak zorientowania w temacie.
    Zajrzałam do Aktu Notarialnego i tam jest m.in.:
    "- podatek od towarów i usług VAT /22%/ zgodnie z ustawą z dnia 8 stycznia
    1993 roku
    oraz
    -podatek od czynności cywilnoprawnych na podstawie art.1.1 ust.1 pkt a oraz
    art.7.1 ust.1 pkt a ustawy z dnia 9 września 2000 roku ."
    Czy to jest któryś z tych?
    Jestem totalnym laikiem jeśli chodzi o prawo, wybaczcie.

  • 8. Data: 2003-10-18 17:40:46
    Od: "Wildcat" <w...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    > pobranego podatku PCC pod kątem wartości rynkowej

    a z czego wynika cos takiego? .... chyba TYLKO z ostroznosci:-) bo jakos nie
    znalazlem na to nigdzie przepisu:-)

    pozdrawiam,
    Wildcat

  • 9. Data: 2003-10-18 18:06:11
    Od: "Slayer" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Wildcat" <w...@s...com> napisał

    > a z czego wynika cos takiego? .... chyba TYLKO z ostroznosci:-) bo jakos
    nie
    > znalazlem na to nigdzie przepisu:-)

    nie znalazłeś bo nie ma takiego przepisu.... ;-)) ale jest to jak
    najbardziej w twoim interesie z uwagi na fakt że od dnia zawarcia aktu
    notarialnego naliczane są ewentualne odsetki za zwłokę.....

  • 10. Data: 2003-10-20 09:33:37
    Od: Radzisz <n...@l...spamu.invalid.pl> szukaj wiadomości tego autora

    RamoczKa wrote:

    > Kupiłam mieszkanie własnościowe. Czy muszę jeszcze płacić podatek jakiś do
    > Urzędu Skarbowego od tzw. "wzbogacenia"?
    nie, nie musisz.

    > Wiem, że osoba, która mi je sprzedała musi zapłacić 10%, ale ja?
    to zapewne kupiła to mieszkanie w ostatnich 5 latach.

    Radzisz

REKLAMA