1. Data: 2003-10-17 20:51:33
Temat:kupno mieszkania i US
Od:"RamoczKa" <ramokomar@[No SPAM!]poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Proszę o informację (lub skorygowanie tej, którą ja dzisiaj usłyszałam od
znajomego).
Kupiłam mieszkanie własnościowe. Czy muszę jeszcze płacić podatek jakiś do
Urzędu Skarbowego od tzw. "wzbogacenia"?
Wiem, że osoba, która mi je sprzedała musi zapłacić 10%, ale ja?
Jeśli tak, to do kiedy powinnam to zrobić i w jakiej wysokości?
Będę wdzięczna za informacje.

2. Data: 2003-10-18 05:15:07
Temat:Re: kupno mieszkania i US
Od:Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <bmplag$od5$1@news.onet.pl>, RamoczKa wrote:
> [...]
> Wiem, że osoba, która mi je sprzedała musi zapłacić 10%, ale ja?
> Jeśli tak, to do kiedy powinnam to zrobić i w jakiej wysokości?

Wszystkie podatki powinny być pobrane przez notariusza przy
podpisywaniu aktu.

Renata

3. Data: 2003-10-18 08:17:13
Od:kam <X...@X...plX> szukaj wiadomości tego autora

Renata Gołębiowska wrote:
> Wszystkie podatki powinny być pobrane przez notariusza przy
> podpisywaniu aktu.

dochodowy też? :)

KG

4. Data: 2003-10-18 08:36:48
Od:"Slayer" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kam" <X...@X...plX> napisał w wiadomości

> dochodowy też? :)

a nabywca płaci dochodowy, za to że kupił?
notariusz pobiera podatek od czynności który jest potem weryfikowany w US,
po sporządzeniu aktu należy się udać do US z pismem o sprawdzenie wysokości
pobranego podatku PCC pod kątem wartości rynkowej

5. Data: 2003-10-18 08:49:36
Od:kam <X...@X...plX> szukaj wiadomości tego autora

Slayer wrote:
> a nabywca płaci dochodowy, za to że kupił?

a czy ja piszę, że płaci?

KG

6. Data: 2003-10-18 09:03:29
Od:Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <3...@X...plX>, kam wrote:

> dochodowy też? :)

Mieszasz pytającemu.

Renata

7. Data: 2003-10-18 12:52:07
Od:"RamoczKa" <ramokomar@[No SPAM!]poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wszystkie podatki powinny być pobrane przez notariusza przy
> podpisywaniu aktu.
>
> Renata

Przepraszam za mój brak zorientowania w temacie.
Zajrzałam do Aktu Notarialnego i tam jest m.in.:
"- podatek od towarów i usług VAT /22%/ zgodnie z ustawą z dnia 8 stycznia
1993 roku
oraz
-podatek od czynności cywilnoprawnych na podstawie art.1.1 ust.1 pkt a oraz
art.7.1 ust.1 pkt a ustawy z dnia 9 września 2000 roku ."
Czy to jest któryś z tych?
Jestem totalnym laikiem jeśli chodzi o prawo, wybaczcie.

8. Data: 2003-10-18 17:40:46
Od:"Wildcat" <w...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

> pobranego podatku PCC pod kątem wartości rynkowej

a z czego wynika cos takiego? .... chyba TYLKO z ostroznosci:-) bo jakos nie
znalazlem na to nigdzie przepisu:-)

pozdrawiam,
Wildcat

9. Data: 2003-10-18 18:06:11
Od:"Slayer" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Wildcat" <w...@s...com> napisał

> a z czego wynika cos takiego? .... chyba TYLKO z ostroznosci:-) bo jakos
nie
> znalazlem na to nigdzie przepisu:-)

nie znalazłeś bo nie ma takiego przepisu.... ;-)) ale jest to jak
najbardziej w twoim interesie z uwagi na fakt że od dnia zawarcia aktu
notarialnego naliczane są ewentualne odsetki za zwłokę.....

10. Data: 2003-10-20 09:33:37
Od:Radzisz <n...@l...spamu.invalid.pl> szukaj wiadomości tego autora

RamoczKa wrote:

> Kupiłam mieszkanie własnościowe. Czy muszę jeszcze płacić podatek jakiś do
> Urzędu Skarbowego od tzw. "wzbogacenia"?
nie, nie musisz.

> Wiem, że osoba, która mi je sprzedała musi zapłacić 10%, ale ja?
to zapewne kupiła to mieszkanie w ostatnich 5 latach.

Radzisz