  • Data: 2003-10-17 21:45:51
    Temat: Użytkowanie wieczyste
    Od: "Piotr" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jak to jest z tym użytkowaniem wieczystym? Wiem, że podpisując umowę
    uiszczam pierwszą opłatę z tytułu opłaty za użytkowanie, a następnie co roku
    płacę określony procent od wartości. Ale od jakiej wartości - czy od
    wartości na umowie użytkowania, czy też wartości rynkowej w danym roku? I
    jeszcze jedno - prawo zasiedzenia - rozumiem, że po 20 latach mam prawo
    przeniesienia własności na siebie - czy obciążone jest jakimiś dodatkowymi
    kosztami?

    A jak, przypuśćmy będę chciał po 5 latach użytkowania wieczystego wykupić
    grunt - to mogę? A ile będę musiał dopłacić - wartość gruntu minus uiszczone
    opłaty?

    A co będzie z prawem zasiedzenia po wejściu do UE, jest możliwość, że będę
    musiał płacić za użytkowanie przez cały okres umowy bez możliwości
    przeniesienia prawa własności?

    Za wszelką pomoc,

    dziękuję

    Piotr