    From: "Jägermeister" <j...@j...prv.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Uzytkowanie nieruchomosci
    Date: Sun, 5 May 2002 17:03:05 +0200

    Mam nastepujacy problem:
    -w spadku po babci dostalem wraz z krewnym nieruchomosc.
    Nieruchomosc sklada sie z dzialki na ktorej stoi dom pietrowy o identycznych
    wymiarach (I pietro i parter)
    Jestesmy wlascicielami w dwoch rownych czesciach lecz nie jest okreslone kto
    ma ktora czesc domu i calej dzialki.
    Chcialem tam kilka lat temu zamieszkac lecz w zwiazku z tym iz wymagam
    stalej opieki drugiej osoby (I gr.inwalidzka)
    zamierzalem zamieszkac tam z inna osoba co wzbudzilo sprzeciw drugiego
    wlasciciela.
    W zwiazku z tym do dnia dzisiejszego musze wynajmowac mieszkanie a dom i
    "moja" czesc stoi pusta i ulega stalej dewastacji(przeciekajacy
    dach,odpadajace tynki itd.).Drugi wlasciciel nie mieszka w ogole w tym domu
    a jedynie mieszka na parterze dziadek nie posiadajacy zadnych praw wobec tej
    nieruchomosci oprocz dozywotniego zamieszkania.

    Co zrobic w tej sytuacji?
    Na jakiej zasadzie okresl sie czyja jest dana czesc domu/nieruchomosci?
    Czy aktualnie moge po prostu wejsc do swojego co badz domu i wybrac sobie
    samemu dana czesc i po wyremontowaniu zamieszkac tam z kim chce?
    Czy w zwiazku z dewastacja domu, pomniejszeniem jego wartosci (gdyby dom
    sprzedac)i zmuszeniem mnie do wynajmowania innego mieszkania moge starac sie
    o jakies odszkodowania od drugiego wlasciciela?
    Czy mam moze jeszcze jakies inne prawa?

    Jesli temat jest zbyt obszerny to gdzie moge sie udac po rzetelna ale
    niedroga porade na terenie Warszawy?
    Jaki moze byc koszt takiej porady?

    Pozdrawiam
    Michal