  • Data: 2002-05-05 15:30:14
    Temat: Re: Uzytkowanie nieruchomosci
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 5 May 2002, Jägermeister wrote:

    > Jestesmy wlascicielami w dwoch rownych czesciach lecz nie jest okreslone kto
    > ma ktora czesc domu i calej dzialki.

    Wtedy nie byłoby współwłasności w częściach ułamkowych, nieprawdaż?

    > Chcialem tam kilka lat temu zamieszkac lecz w zwiazku z tym iz wymagam
    > stalej opieki drugiej osoby (I gr.inwalidzka)
    > zamierzalem zamieszkac tam z inna osoba co wzbudzilo sprzeciw drugiego
    > wlasciciela.

    Nie przyszło ci na myśl żeby poprosić o rozstrzygnięcie sąd?

    > dach,odpadajace tynki itd.).Drugi wlasciciel nie mieszka w ogole w tym domu
    > a jedynie mieszka na parterze dziadek nie posiadajacy zadnych praw wobec tej
    > nieruchomosci oprocz dozywotniego zamieszkania.

    Tzn? Jakie ma prawo do lokalu? Użytkowanie? Służebność osobista?

    > Co zrobic w tej sytuacji?
    > Na jakiej zasadzie okresl sie czyja jest dana czesc domu/nieruchomosci?

    Nie określa się - możesz jedynie wydzielić odrębne lokale i wtedy mieć
    "swój własny" (wraz z udziałem w nieruchomości).

    > Czy aktualnie moge po prostu wejsc do swojego co badz domu i wybrac sobie
    > samemu dana czesc i po wyremontowaniu zamieszkac tam z kim chce?

    Za zgodą współwłaściciela (zastąpioną w razie czego orzeczeniem sądu).

    > Czy w zwiazku z dewastacja domu, pomniejszeniem jego wartosci (gdyby dom
    > sprzedac)i zmuszeniem mnie do wynajmowania innego mieszkania moge starac sie
    > o jakies odszkodowania od drugiego wlasciciela?

    Możesz, w wysokości w jakiej uległ zmniejszeniu twój udział.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)