  • 1. Data: 2004-11-04 18:27:03
    Temat: Uzyczenie samochodu a ubezpieczenie
    Od: "Groggy" <g...@p...oniet.pl>

    Witam.
    Mam pewien problem.
    Może biegli w prawie o ubezpieczeniach obowiązkowych coś mi poradzą.
    Czy korzystający z użyczenia może być ubezpieczającym?
    Chodzi o samochód, który chcę użyczyć.
    Dlaczego to nieistotne dla sprawy - mam jakiśtam powód.
    Nie mogę samochodu darować, ale zdecydowałem użyczyć.
    Chciałbym aby wszystkie obowiązki wynikające z korzystania z samochodu
    pozostawały po stronie korzystającego z użyczenia.
    Chciałbym, w umowie użyczenia zawrzeć zobowiązanie biorącego w użyczenie do
    poniesienia kosztów eksploatacji.
    Pytanie jak z ubezpieczeniem.
    Już pogodziłem się z tym że opłacę ubezpieczenie po zakupie auta.
    Jednak chciałbym, w miarę możności, aby dalsze koszty ubezpieczenia jak
    również odpowiedzialność (jaką "zwykle" ponosi właściciel) spoczywała na
    korzystającym z użyczenia.
    Czy jakiś dobry człowiek ma jakieś sugestie co do możliwości prawnych w tej
    materii w świetle ustawy z dnia 22 maja 2003 roku?
    Z góry dziękuję za czas poświęcony na odpowiedź.
    Pozdrawiam, Groggy

  • 2. Data: 2004-11-04 21:24:13
    Temat: Re: Uzyczenie samochodu a ubezpieczenie
    Od: JanuszHr <h...@p...com>

    Thu, 4 Nov 2004 19:27:03 +0100, na pl.soc.prawo, Groggy napisal(a):

    > Witam.
    > Mam pewien problem.
    > Może biegli w prawie o ubezpieczeniach obowiązkowych coś mi poradzą.
    > Czy korzystający z użyczenia może być ubezpieczającym?

    skomplikowanie to wymyśliłeś - gdybyś napisał czy osoba ta jest twoim
    krewnym lub jednak z jakiego powodu chcesz tak zrobić to może by można
    wymyśleć rozwiązanie porstsze.
    kupując samochód musisz ubezpieczyć bo inaczej go ci nie zarejestrują ,co
    zapewne dokładnie wies-ale jeżeli to chodzi o to by nie płacić podatku od
    darowizny to przy dobrym układzie darując samochód wartości 36 tysięcy nic
    nie zapłacisz .a samochód wartości 72 tysiące nie nie więcej niż 3 do 4
    tysiące.Więc może jednak lepiej jescze raz to przeanalizować./jeżeli to cię
    interesuje mogę dokładnie to wyjaśnić - jak to zrobic - zgodnie z prawem/
    Co do ubezpieczenia pamietaj ,że każdy w ubezpieczeniu "pracuje" na siebie
    a np żona /jeżeli nie jest zniesiona wspólnota majątkowa/ wchodzi w
    uprazwnienia męza choćby tym samochodem nie jeżdziła.Natomiast jeżeli
    poprostu dasz/pożyczysz/ przez ciebie zarejestrowany samochód innej osobie
    to ty możesz płacić składkę ale osoba która korzysta z samochodu jeżeli
    spowoduje wypadek to składka będzie następnie liczona od tej osoby która ma
    najmniejszy staż./To musisz dokładnie przedyskutować z firmą
    ubezpieczającą/bo będzie to później mogło ciebie obciążać
    Proponuję jeszce raz najlepie rozważ rozwiązanie trwałe. bo jak widzę i tak
    pozbędziesz się tego nowego samochodu na rzecz jakiegos prezentu.
    JanuszHR

  • 3. Data: 2004-11-05 11:47:41
    Od: "PZ" <p...@m...com>

    Witam

    > kupując samochód musisz ubezpieczyć bo inaczej go ci nie zarejestrują ,co

    Ciekawe.

    PZ

  • 4. Data: 2004-11-05 19:41:49
    Od: JanuszHr <h...@p...com>

    Fri, 5 Nov 2004 12:47:41 +0100, na pl.soc.prawo, PZ napisal(a):

    > Witam

    > Ciekawe.
    >
    > PZ

    A kiedy ostatnio rejestrowałeś na siebie samochód kolego ? jak masz
    wątpliwości to przećwicz wszystkie opcje praktycznie /oczywiście mam na
    mysli OC/ dodam jeszce ,że nawet gdy bedzie to samochód z salonu to
    dostaniesz tymczsowy dowód rejestracyjny.Więc nie miej wątpilowści gdy nie
    znasz przepisów
    januszHr