  • 1. Data: 2002-10-08 22:57:09
    Temat: Czarna lista?
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Witajcie,

    jest takie jedno szmatłopismo w Polsce, którego nie lubię za
    durnowate teksty, proMSową politykę, łapówkarskie podejście i namolne
    popieranie piractwa. No i tworzę sobie licencję na swoje
    oprogramowanie (freeware). W licencji jest zapis:

    ......Zabrania się odpłatnej dystrybucji, wynajmu, dzierżawy itp.,
    oraz zamieszczania Oprogramowania na nośnikach i stronach WWW
    zawierających komercyjne oprogramowanie, bez pisemnej zgody
    Producenta. Wyjątkiem od tej reguły są czasopisma komputerowe, którym
    niniejszym udziela się pełnej zgody na dystrybucjię Oprogramowania na
    dołączanych do nich CD-ROMach, jednak pod warunkiem zawiadomienia o
    tym fakcie oraz zachowania praw autorskich Producenta...........

    Chciałem rozbudować to o zapis:
    ... Wyjątkiem jest czasopismo X, któremu z uwagi na reprezentowanie
    wartości niezgodnych z polityką Producenta zabrania się dystrybucji
    oprogramowania zarówno na krążkach CDROM, jak i w innej postaci.

    No i teraz zastanawiam się czy pismo X może mnie za taki zapis:
    a) naskoczyć i nagwizdać
    b) coś zrobić negatywnego...

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

    ,,Zerwanie plomb grozi utratą gwarancji'' (c) gwarancja
    ,,A juz forma grozby w warunkach gwarancji, to ewenement'' (c) Expert

  • 2. Data: 2002-10-09 08:18:56
    Temat: Re: Czarna lista?
    Od: "marcin" <s...@f...id.pl_das.weg>

    Użytkownik Tristan Alder <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:l...@4...com..
    .

    > No i teraz zastanawiam się czy pismo X może mnie za taki zapis:
    > a) naskoczyć i nagwizdać
    > b) coś zrobić negatywnego...

    jak dla mnie "b".

    ale to tak "na zdrowy rozsądek" i intuicję.
    Ostatecznie Ty dysponujesz prawami do programu.

    pozdrawiam
    marcin
    ps. a jaki program?
    ps II ja też chcę :)

  • 3. Data: 2002-10-09 14:04:26
    Od: "Tomasz Wojciechowski" <w...@w...pl>

    > No i teraz zastanawiam się czy pismo X może mnie za taki zapis:
    > a) naskoczyć i nagwizdać
    > b) coś zrobić negatywnego...

    Mysle ze nie mozna uznac za naruszenie godnosci, czci czy czegokolwiek tego,
    ze dajesz cos komus a komus nie. Jesli dajesz z prywatnych pieniedzy po 10
    pln darowizny dla kazdego Polaka imieniem Tomasz, to przeciez zaden Piotr
    nie moze miec pretensji o to, ze mu nie dales.
    pozdrawiam
    Tomasz

  • 4. Data: 2002-10-10 00:15:59
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Wed, 9 Oct 2002 10:18:56 +0200), "marcin"
    <s...@f...id.pl_das.weg> był(a) napisał(a):

    >jak dla mnie "b".
    >ale to tak "na zdrowy rozsądek" i intuicję.

    No więc niby tak, stąd moja myśl, zeby nie pisać, że są paskudne łosie
    i piraty, ale że reprezentują wartości niezgodnych z polityką
    Producenta. W końcu to nie musi oznaczać nic złego. Np. polityka MS
    jest taka, że promujący rozwiązania inne są niezgodni z nią itp...

    >ps. a jaki program?

    Banalny :-) FreeWare...
    Ale licencję chcę wytworzyć uniwersalną. Już zresztą jest wersja, któą
    doskonalę po prostu...

    >ps II ja też chcę :)

    ależ proszę bałdzo... Jest do ściągnięcia ze strony WWW. Jak to
    FreeWare zresztą...

  • 5. Data: 2002-10-10 06:30:57
    Od: "marcin" <s...@f...id.pl_das.weg>

    > No więc niby tak, stąd moja myśl, zeby nie pisać, że są paskudne łosie
    > i piraty, ale że reprezentują wartości niezgodnych z polityką
    > Producenta. W końcu to nie musi oznaczać nic złego.

    jak dla mnie to nawet nie musisz uzasadniać,
    piszesz po prostu, że pismoX nie ma prawa rozprowadząc programu i już.

    > ależ proszę bałdzo... Jest do ściągnięcia ze strony WWW. Jak to
    > FreeWare zresztą...

    no gdybys tak jeszcze adres podal
    (wiem, żeś znany w usenecie, ale jakoś nie miałem dotąd przyjemności :) )

    pozdrawiam

    marcin

  • 6. Data: 2002-10-10 22:05:15
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Thu, 10 Oct 2002 08:30:57 +0200), "marcin"

    >no gdybys tak jeszcze adres podal
    >(wiem, żeś znany w usenecie, ale jakoś nie miałem dotąd przyjemności :) )

    Kurcze, wstydzę się :-)
    http://www.b7.pl/
    Nowe programy w drodze. Na razie <tadaaa>Świat Numerów oraz
    TrayMenu</tadaaa>