    From: "Grzegorz Kruk, Ph.D." <g...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Uwaga na Cyfrowy POLSAT SA
    Date: Fri, 4 Feb 2005 11:53:43 +0100

    Uwaga na Cyfrowy POLSAT SA
    Łubinowa 4 a
    03-878 Warszawa

    Podpisaliśmy z nimi umowę na dwa lata.
    Przed zakończeniem okresu dwóch lat złożyliśmy zgodnie z regulaminem
    wypowiedzenie umowy, ponieważ POLSAT zwiększył cenę dostarczania usług
    jednocześnie wycinając ze swojej oferty programowej podstawowe programy TVP1
    i TVP2.

    Przyszedł dwuznaczny list i jeżeli ktoś nie doczytałby do końca uważnie
    każdego punktu, to wpłaciłby jeszcze abonament za dwa miesiące z prośbą o
    odesłanie dekodera za zwrotem kaucji.

    Słyszałem już o przypadkach, że np. znajomy odesłał sprawny, kompletny
    dekoder pocztą i kazali mu jeszcze dopłacić 700 zł zamiast zwrócić kaucję za
    dekoder 100 zł . Myślę sobie wyślę przez DHL, to solidna firma. Zapłaciłem
    34 zł 56 gr za odesłanie dekodera.

    W obawie przed podobnym przypadkiem, jakiego doświadczył znajomy pakowałem
    paczkę w obecności konwojenta i prosiłem o wpisanie poszczególnych elementów
    na listę przewozową w miejsce "zawartość przesyłki".

    Zamiast kaucji 100 zł przyszło 7 zł 49 gr. W sumie szczęście że nie kazali
    dopłacić. Dzwonię przed chwilą do Warszawy 022 3566666...proszę czekać
    sprawdzimy ... 15 minut trzymają mnie na linii, za co znów płacę tyle ile ta
    część kaucji w sumie, którą zwrócili. Wraca łaskawie kobieta do telefonu i
    mówi: pan nie przesłał kabla Euro ani kabla antenowego i potrąciliśmy sobie
    ze 100 zł -92 zł za dwa kable (warte może w sumie 20 zł).

    A ja na to, że na dokumencie przewozowym był wpisany kabel, który wysłałem
    zarówno zasilający jak i Euro. Kabla antenowego nie było w komplecie,
    dekoder dwa lata temu przyniesiono rozpakowany. Ona na to: to pewnie kabel
    Euro zaginął - proszę przysłać kopię listu przewozowego (tak jakby DHL nie
    dawał kopii adresatowi) i wyjaśnić wszystko w liście poleconym - kolejne
    3,50 i godzina na pisanie listu, ksero itd.

    Pytam o opinię forum - co ja mam jeszcze wyjaśniać?

    Dr. Grzegorz Kruk, Ph.D.