  • 1. Data: 2004-05-06 13:53:33
    Temat: Utrata statusu bezrobotnego.
    Od: "Krzysztof Doniczka" <k...@N...pl>

    Witam szanowne grono.
    W dniu wczorajszym otrzymałem list polecony z PUP z decyzją o utracie
    statusu osoby bezrobotnej. Powodem było nie stawienie się w terminie
    22.04.2004 (czyli dwa tygodnie temu) w celu złożenia podpisu. Wiem, że takie
    żeczy należy pamiętać ale po prostu zapomniałem :-( Nie to jednak mnie
    martwi. W uzasadnieniu jest napisane cyt "... Odzyskanie statusu osoby
    bezrobotnej może nastąpić po upływie co najmniej 3 miesięcy o dnia
    niestawienia się w Powiatowym Urzędzie Pracy - w wyniku ponownej
    rejestracji."
    I w związku z tym mam pytanie.
    Czy rzeczywiście w naszym wspaniałym prawie jest taka bzdura, że przez to iż
    nie stawiłem się w wyznaczonym terminie nie mogę się ponownie zarejestrować
    wcześniej ? Wszak z tego co mi wiadomo nie będę w tym czasie ubezpieczony i
    jaki kolwiek pobyt w szpitalu czy też inna pomoc lekarska (odpukać) mnie
    zrujnuje, no chyba, że wcześniej umrę z powodu braku pieniędzy na leczenie.
    Mam cichą nadzieję, że to jest wymysł mojego PUP a nie ogólnopolski przepis.
    Jeżeli jednak sprawa jest taka nieciekawa to proszę o ewentualne porady co
    robić.
    Generalnie zależało by mi na konkretnym przepisie mówiącym o tych
    nieszczęsnych 3 miesiącach.
    Chcę jutro udać się do urzędu wyjaśnić to i nie wiem czy mam się kłucić czy
    rzeczywiście nie mam prawa do rejestracji i wogóle nie mam po co tam iść.
    Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.
    Krzysztof Doniczka

  • 2. Data: 2004-05-06 17:51:57
    Temat: Re: Utrata statusu bezrobotnego.
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

> [...]

    przepis.
    > Jeżeli jednak sprawa jest taka nieciekawa to proszę o ewentualne porady co

    jest to wymysl ustawy o zatrudnieniu i przeciwdzialaniu bezrobociu, art. 13
    ust.3 pkt 5

    zobacz co masz napisane na dole... od decyzji przysluguje odwolanie w
    terminie 14 dni od daty doreczenia decyzji (wynika to z KPA)
    pisz odwolanie, zanies oczywiscie z kopia do podstemplowania ;)

    Jean

  • 3. Data: 2004-05-06 18:06:26
    Od: "attyde" <a...@p...fm>

    Użytkownik "Krzysztof Doniczka" <k...@N...pl> napisał w
    wiadomości news:c7dg0m$qle$1@news.onet.pl...
> [...]
    > bezrobotnej może nastąpić po upływie co najmniej 3 miesięcy o dnia
    > niestawienia się w Powiatowym Urzędzie Pracy - w wyniku ponownej

    To prawda. Taki jest przepis. Zapewniam, że to nie jest wymysł PUP, ani Pań
    tam pracujących. Kłótnia nic nie pomoże, bo decyzja zapadła. Masz na niej
    zapewne pouczenie o prawie odwołania, ale argument pt. "zapomniałem" raczej
    nie jest uzasadnioną przyczyną niestawiennictwa i wątpię żebyś cokolwiek
    osiągnął. Fak jest faktem, ze się nie zgłosiłeś w wyznaczonym terminie i
    takie są tego konsekwencje - 3 miesięczna karencja.

    pozdrawiam
    edyta

  • 4. Data: 2004-05-06 20:27:12
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

> [...]
    > osiągnął. Fak jest faktem, ze się nie zgłosiłeś w wyznaczonym terminie i
    > takie są tego konsekwencje - 3 miesięczna karencja.

    Ale jeżeli chodzi ubezpieczenie zdrowotne to niekoniecznie jesteś
    nieubezpieczony. Jeżeli masz pracującą żonę to ona powinna zgłosic cię jako
    członka rodziny w swoim zakładzie.
    Nie wiem do jakiego wieku obowiązuje to ale podobnie jest jeżeli mieszkasz z
    rodzicami i któreś z nich pracuje. (do 25 lat?).
    Bezrobotny kolega na pytanie pani w PUP po co się podpisuje usłyszał właśnie
    że ma taki obowiązek. Jeżeli raz się nie podpisze to nie będzie mógł się
    podpisac przez 3 m-ce. Ubezpieczeniem zdrowotnym jest objęty w zakładzie
    pracy ojca.
    --
    PawełJ

  • 5. Data: 2004-05-07 15:26:17
    Od: "attyde" <a...@p...fm>

> [...]
    > że ma taki obowiązek. Jeżeli raz się nie podpisze to nie będzie mógł się
    > podpisac przez 3 m-ce. Ubezpieczeniem zdrowotnym jest objęty w zakładzie

    Ubezpieczeniu zdrowotnemu podlegasz jako członek rodziny w sytuacji, gdy
    masz ubezpieczonego współmałżonka, lub gdy jesteś stanu wolnego, nie
    ukończyłeś 26 lat i uczysz się w szkole wówczas przy jednym z ubezpieczonych
    rodziców. Tylko muszą zgłosić cię do ubezpieczenia tzn.złożyć w tym celu
    wniosek np. u swojego pracodawcy.
    pozdrawiam
    edyta