  • 1. Data: 2004-05-06 13:26:11
    Temat: umowa najmu a smierc wynajmujacego
    Od: "makaron" <m...@b...pl>

    Co sie dzieje z umowa najmu na czas okreslony w przypadku smierci wlasciciela
    lokalu? Dodam, ze spadkobiercy nie maja jeszcze stwierdzenia nabycia spadku?
    Czy najemca moze sobie bezkarnie nie placic czynszu i dalej zamieszkiwac lokal?
    Czy moze umowa automatycznie wygasa? Co najlepiej zrobic w takim przypadku z
    punktu widzenia spadkobiercy?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-05-06 14:46:20
    Temat: Re: umowa najmu a smierc wynajmujacego
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "makaron" <m...@b...pl> napisał w wiadomości

    Umowa trwa dalej. W miejsce wynajmującego wstępują spadkobiercy.
    Postanowienie o nabyciu spadku, to jedynie potwierdzenie urzędowe tego
    faktu, bo tak naprawdę własność nabywają w chwili otwarcia spadku, a więc
    najczęściej w chwili śmierci spadkodawcy.

    Jeśli nie ma wątpliwości, kto jest nowym właścicielem, to w zasadzie
    żadnych komplikacji być nie powinno. Jeśli są jakieś wątpliwości, to
    sugerował bym do czasu stwierdzenia nabycia spadku czynsz składać do
    depozytu sądowego uzasadniając wniosek tym, że nie ma pewności co do osoby
    spadkobiercy.

  • 3. Data: 2004-05-07 09:10:02
    Od: "makaron" <m...@b...pl>

> [...]
    > sugerował bym do czasu stwierdzenia nabycia spadku czynsz składać do
    > depozytu sądowego uzasadniając wniosek tym, że nie ma pewności co do osoby

    A co zrobic, gdy nie mam jeszcze stwierdzenia nabycia spadku, a najemca nie
    wywiazuje sie z umowy, np. nie placi czynszu? Dodam, ze umowa najmu przewiduje
    wypowiedzenie, jezeli najemca zwleka z platnoscia przez okreslony czas.
    Czy mam prawo wyrzucic takiego klienta, czy musze poczekac na owe potwierdzenie
    urzedowe?

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-05-07 10:39:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "makaron" <m...@b...pl> napisał w wiadomości

    Jak już napisałem, to on może nie wiedzieć komu płacić albo tym się
    zasłaniać. Bez urzędowego potwierdzenia nabycia spadku nic nie zrobisz, bo
    z punktu widzenia prawa nie jesteś właścicielem.