eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoUtrata gwarancji "po zerwaniu naklejki/plomby" niezgodna z prawem? › Utrata gwarancji "po zerwaniu naklejki/plomby" niezgodna z prawem?
  • From: "Pawel" <asdfghjkl098765(malpa)gmail.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Utrata gwarancji "po zerwaniu naklejki/plomby" niezgodna z prawem?
    Date: Tue, 22 Jan 2008 16:57:29 +0430
    Lines: 42
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 7bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6000.16480
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6000.16545
    X-Antivirus: avast! (VPS 080112-0, 2008-01-12), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    NNTP-Posting-Host: 212.165.192.246
    Message-ID: <4...@n...home.net.pl>
    X-Trace: news.home.net.pl 1201004894 212.165.192.246 (22 Jan 2008 13:28:14 +0100)
    Organization: home.pl news server
    X-Authenticated-User: pne.post
    Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.home.net.pl!not-for-mail
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:512339
    [ ukryj nagłówki ]

    Czesc,

    Jestem tu nowy i od razu z pytaniem:

    Kupilem sobie laptopa niedawno (przy okazji - odradzam komukolwiek kupowanie
    produktow polskiej firmy www.ca.pl , wyjatkowy badziew przy cenie jak za
    normalny sprzet) i oczywiscie okazalo sie ze padl po ok. 8 miesiacach,
    natomiast po okolo 3 juz zaczynal szwankowac, np. wylaczal sie samoczynnie i
    bez ostrzezenia, wylaczal sie ekran itd.

    Gwarancji niby 2 lata.

    Po tych 8 miesiacach oddalem do serwisu, wczesniej probojac wyjac dysk
    twardy - bo nie chcialem oddawac z dyskiem z danymi (chyba mam prawo do
    poufnosci?). W instrukcji nie jest napisane jak wyjac ten dysk - wiec
    odkrecalem wszystkie srubki, takze te na ktorych byla naklejka "nie zrywac
    utrata gwarancji" czy jakos tak.

    Teraz serwis chce ode mnie ok. 2200 PLN za rozne naprawy (np. wymiana
    padnietej karty graficznej). To oczywiscie przekracza wartosc takiego
    rocznego laptopa. Poza tym - nie wiem skad wzieli takie ceny, ze ta karta
    graficzna kosztuje u nich 750 PLN, podczas gdy w normalnym sklepie jakies
    300 PLN - ale nie o to chodzi.

    Pytanie - czy wogole taki zapis w gwarancji ze zerwanie jakichs naklejek
    powoduje jej utrate jest legalny? To jakis kompletny absurd - czesc z nich
    po prostu i tak sie uszkodzila podczas przesuwania kompa po stole, po prostu
    przetarla - a przeciez nie bede go chyba wieszac na sznurku zeby czasem
    jakas naklejka sie nie uszkodzila jak stoi na biurku. Poza tym - jak wyjac
    dysk bez odkrecania srubek skoro w instrukcji nie jest napisane jak to sie
    robi?

    Czy to nie jest taki sam bezzasadny, nieprawdziwy zapis jak czasami sie
    jeszcze widzi przy kasie kartke z napisem "po odejsciu od kasy reklamacji
    nie uwzgledniamy" - ktory o ile wiem jest po prostu wbrew polskiemu prawu.

    Jesli nikt nie bedzie w stanie odpowiedziec - moze jakies miejsce gdzie moge
    poczytac jakies ustawy na ten temat? A moze znajdzie sie jakis prawnik,
    ktory chcialby taka sprawe w sadzie ewentualnie poprowadzic w moim imieniu?

    Dziekuje za podpowiedzi i pozdrawiam. Pawel

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1