  • 1. Data: 2003-03-14 10:55:04
    Temat: Ustawa "antyspamowa" to jakas pomylka
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    No bo przecież dotyczy ona świadczenia usług drogą elektroniczną, a nie np.
    sprzedaży towarów. A więc ogłoszenia, które zawierają ofertę sprzedaży
    towarów pod nią nie podpadają. Czy się mylę? Jeśli tak, to dlaczego?

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 2. Data: 2003-03-14 11:15:42
    Temat: Re: Ustawa "antyspamowa" to jakas pomylka
    Od: Ender <b...@m...one.pl>

    Użytkownik BaLab napisał:
    > No bo przecież dotyczy ona świadczenia usług drogą elektroniczną, a nie np.
    > sprzedaży towarów. A więc ogłoszenia, które zawierają ofertę sprzedaży
    > towarów pod nią nie podpadają. Czy się mylę? Jeśli tak, to dlaczego?

    Mylisz się, weź jeszcze raz ustawe do ręki i przeczytaj ze _zrozumieniem_.

    --
    ___ _ _ ___ ___ ___
    |__ |\ | | | |__ |__| ender (at) mch (dot) one (dot) pl

  • 3. Data: 2003-03-14 11:40:27
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Ender" <b...@m...one.pl> napisał w wiadomości

    > Mylisz się, weź jeszcze raz ustawe do ręki i przeczytaj ze _zrozumieniem_.

    OK, masz rację, ale ustawa jest niespójna - art.1. okresla, że dotyczy ona
    świadczenia USŁUG, chociaż pojęcie "informacji handlowej" może też dotyczyć
    "promowania towarów" (art.2 pkt.2). Sprzedaży i promowania towarów (co jest
    przecież działalnością odrębną w stosunku do świadczenia usług) dotyczy więc
    wyłącznie art.9 i art.10 (a więc właśnie artykuły "antyspamowe"). Ale już
    ilekroć ustawodawca wspomina o obowiązkach "USŁUGODAWCY" to nie dotyczczy to
    przedsiębiorcy sprzedającego towary (art.2 pkt.6). Czy dobrze myślę?

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 4. Data: 2003-03-14 11:51:16
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > ilekroć ustawodawca wspomina o obowiązkach "USŁUGODAWCY" to nie dotyczczy
    > przedsiębiorcy sprzedającego towary (art.2 pkt.6). Czy dobrze myślę?

    tak samo jak w przypadku wysylania wiadomosci e-mail z informacjami
    handlowymi, itp., jest mowa o "oznaczonym odbiorcy".

    wiec wysylajac e-mail np. na a...@s...pl
    kierujemy wiadomosc do "wszystkich/wielu" odbiorcow,
    bez konkretnego oznaczania do ktorego ma dana wiadomosc trafic.

  • 5. Data: 2003-03-14 11:56:17
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > ilekroć ustawodawca wspomina o obowiązkach "USŁUGODAWCY" to nie dotyczczy to
    > przedsiębiorcy sprzedającego towary (art.2 pkt.6). Czy dobrze myślę?

    uslugodawca i uslugobiorca, o ile sie nie myle, to wedlug ustawy strony umowy o
    swiadczenie uslug droga elektroniczna, czyli dostarczania dostepu do Inetu
    (Internet Service Provider <-> odbiorca tych usług)
    a art. 10 dotyczy ogolnie zakazu przesylania niezamowionej informacji handlowej
    na poczte email...to jakby zupelnie inna sfera regulacji

    a tak na marginesie, to uzywajac terminu "spam" nie powinnismy mowic o TEJ
    ustawie
    no bo co to jest spam?
    jesli np. niejednokrotnie wysle do 3000 osob mail o tresci "jestem wesoly romek
    mam na przedmiesciu domek.." albo "pocalujcie mnie w dupe!" i do tego dolacze
    plik 500 kb zawierajacy byle co - to co to jest? chyba pod ta ustawe nie
    podpada, a co za tym idzie w zasadzie nic, poza wyslaniem moich jakze
    jednoznacznych oswiadczen na abuse, nie mozna mi zrobic ;)

    i chyba wlasnie ten trolling, bo to chyba tak fachowo sie nazywa, jest
    prawdziwym spamem...chociaz juz sam nie wiem ;)

    anyone...?

    pozdrawiam
    d.

  • 6. Data: 2003-03-14 11:59:13
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > kierujemy wiadomosc do "wszystkich/wielu" odbiorcow,
    > bez konkretnego oznaczania do ktorego ma dana wiadomosc trafic.

    Idąc dalej tym tropem - nadal można spamować grupy dyskusyjne, czy listy
    mailingowe :-/.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 7. Data: 2003-03-14 12:19:30
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > swiadczenie uslug droga elektroniczna, czyli dostarczania dostepu do Inetu
    > (Internet Service Provider <-> odbiorca tych usług)

    Jest też definicja "świadczenia usługi drogą elektroniczną" - wykonanie
    usługi, które następuje przez wysyłanie i odbieranie danych (...), na
    indywidualne żądanie usługobiorcy, bez jednoczesnej obecności stron (...).

    Ja przez to rozumiem każdą usługę (nie tylko ISP), ale np. udostępnainie
    treści w sieci.

> [...]
    > na poczte email...to jakby zupelnie inna sfera regulacji
    >
    > a tak na marginesie, to uzywajac terminu "spam" nie powinnismy mowic o TEJ

    Każda niezamówiona informacja handlowa jest spamem, ale nie każdy spam jest
    niezamówiona informacją handlową ;-).

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 8. Data: 2003-03-14 12:52:30
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > Ja przez to rozumiem każdą usługę (nie tylko ISP), ale np. udostępnainie

    racja, przeoczylem...

    > Każda niezamówiona informacja handlowa jest spamem, ale nie każdy spam jest
    > niezamówiona informacją handlową ;-).

    a szkoda, bo powinno byc zabronione i jedno i drugie

    > Pozdrawiam,
    > BaLab

    i ja rowniez ;)
    d.

  • 9. Data: 2003-03-14 12:54:31
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    > Idąc dalej tym tropem - nadal można spamować grupy dyskusyjne, czy listy
    > mailingowe :-/.

    dokladnie,
    gdyz same grupy czy adresy - aliasy (wielouserowe)
    bardziej przypominaja tu "miejsce publiczne" niz "wlasnosc prywatna".
    w kazdym badz razie nie sadze aby komukolwiek podciagnieto
    w tym wypadku spamowanie na grupe pod "oznakowanego odbiorce".

    nie wiem tylko czy byla tu celowosc ustawodawcy, czy
    poprostu "tak wyszlo w praniu".