  • 11. Data: 2004-06-27 12:45:53
    Temat: Re: Ustalenie danych osobowych
    Od: "PaPi" <p...@g...home.pl>

    Wielkie dzieki za pomoc i wyjasnienie sprawy.

    Pozdrawiam

    PaPi

  • 12. Data: 2004-06-27 14:07:17
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "Falkenstein" <f...@p...fm> napisał w wiadomości

    > I ma do tego pełne prawo. A jak mu nie pozwolą powinien się nimi zająć
    > prokurator. Za bezprawne pozbawienie wolności. Ze szczególnym udręczeniem.

    Zalóz moze na czolo zimny recznik - zaczynasz bredzic.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 13. Data: 2004-06-27 14:07:57
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    Użytkownik "PaPi" <p...@g...home.pl> napisał w wiadomości
    > Wielkie dzieki za pomoc i wyjasnienie sprawy.

    Sek w tym, ze zostales zdezinformowany.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt

  • 14. Data: 2004-06-27 15:49:44
    Od: Dredd<...@...pl>

    > Jazda bez biletu, wbrew temu co usiłuje tu wmówić ludziom
    > niejaki Olo nie jest wykroczeniem.

    Pierwsza jazda bez biletu nie jest, ale trzecia po wcześniejszym
    dwukrotnym nałożeniu opłaty karnej, którą dysponuje przewoźnik - już
    jest wykroczeniem (bodaj z art. 121 k.w.)

    > Natomiast konrolerzy, z mocy
    > uprawnienia przyznanego im w prawie przewozowym moga zwrócić
    się do
    > Policji o ustalenie danyc pasażera. NIe maja natomiast prawa go
    zatrzymać
    > nawet na chwilę.

    Moim zdaniem pogląd dyskusyjny jeśli pamiętamy, że mowa o osobie,
    która nie ma żadnego dokumentu tożsamości, a zatem trudno
    sprawdzić czy nie jest to już jej trzeci przejazd bez biletu.
    Moim zdaniem możnaby tu przyznać kanarom prawo do zatrzymania
    obywatelskiego z kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia
    uznając, że anonimowy gość złapany bez biletu wystarcza do wysnucia
    podejrzenia że może to być nie pierwszy tego rodzaju wybryk w jego
    karierze - a zatem zachodzi podejrzenie popełnienia wykroczenia
    uzasadniające zatrzymanie.

    Było już o tym kiedyś na liście i zdaję sobie sprawę że pogląd mój jest
    także dyskusyjny.
    Ale nie mogąc zatrzymać gapowicza do przybycia policji i puszczając go
    w sytuacji gdy nie ma dokumentów (a więc bez możliwości wystawienia
    mu wezwania do zapłaty przez poszkodowanego przewoźnika)
    tolerujemy w efekcie bezprawie.

    W tej sytuacji celowościowa wykładnia (nie tylko kpw ale i art. 33
    ustawy prawo przewozowe) winna moim zdaniem prowadzić do
    przyznania kanarom prawa zatrztymania obywatelskiego wobec
    gapowiczów bez dokumentów

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 15. Data: 2004-06-27 18:31:48
    Od: "PaPi" <p...@g...home.pl>

    > Sek w tym, ze zostales zdezinformowany.

    Ehmm ? To jak to jest ? Kontrolerzy maja prawo mnie zatrzymac ? Podaj moze
    jakies linki do przepisow, jesli oczywiscie mozesz.

    Pozdrawiam

    PaPi

  • 16. Data: 2004-06-27 19:49:30
    Od: "tomb" <f...@n...fbi.gov>

    > Moim zdaniem pogląd dyskusyjny jeśli pamiętamy, że mowa o osobie,
    > która nie ma żadnego dokumentu tożsamości, a zatem trudno
    > sprawdzić czy nie jest to już jej trzeci przejazd bez biletu.

    A gdyby miała dokumenty to czy w jakikolwiek sposób pomogłoby to w ustaleniu
    czy jest to trzeci przejazd?

> [...]
    > podejrzenia że może to być nie pierwszy tego rodzaju wybryk w jego
    > karierze - a zatem zachodzi podejrzenie popełnienia wykroczenia

    Ale prawo tzw. zatrzymania obywatelskiego wynika z Kodeksu Postępowania
    Karnego.
    Oto treść artykułu 243: "Każdy ma prawo ująć osobę na gorącym uczynku
    przestępstwa lub w pościgu podjętym bezpośrednio po popełnieniu
    przestępstwa, jeżeli zachodzi obawa ukrycia się tej osoby lub nie można
    ustalić jej tożsamości.".
    Ponieważ nawet trzeci przejazd bez uiszczenia opłaty jest tylko
    wykroczeniem, to nie stanowi on podstawy do zatrzymania obywatelskiego,
    które to ma zastosowanie przy przestępstwach.

  • 17. Data: 2004-06-27 21:37:48
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    tomb wrote:
    > Ponieważ nawet trzeci przejazd bez uiszczenia opłaty jest tylko
    > wykroczeniem, to nie stanowi on podstawy do zatrzymania obywatelskiego,
    > które to ma zastosowanie przy przestępstwach.

    Sięgnij do kodeksu postępowania w sprawach o wykroczenia i zaraz okaże
    się, że nie tylko.

    KG

  • 18. Data: 2004-06-28 16:43:49
    Od: Dredd<...@...pl>

    > A gdyby miała dokumenty to czy w jakikolwiek sposób pomogłoby to
    w ustaleniu
    > czy jest to trzeci przejazd?

    Oczywiscie sam w sobie dokument tożsamosci niewiele by pomagał,
    ale mając dane osobowe z dokumentu można np.skontaktować się
    przez radio kierowcy z centralą i sprawdzić (nic nie stoi na
    przeszkodzie by przewoźnicy prowadzili odpowiednie listy). Choć tak
    naprawdę nie jest to najistotniejsze. Ważniejsze że osoba bez
    dokumentów to (poza wypadkami złapania osób dobrze znanych
    kanarom) to osoba o nieustalonej tożsamości. A niemożność
    ustalenia tożsamości przemawia za zastosowaniem zatrzymania do
    wyjaśnienia

    Inna sprawa że moim skromnym zdaniem gapowicz złapany na
    gorącym uczynku to już wystarczające uzasadnienie podejrzenia
    popełnienia wykroczenia z art. 121 k.w. i można (choć nie koniecznie
    trzeba o ile ma dokumenty) go zatrzymać i doprowadzić na policję -
    choć nie zdziwię się jeśli znajdzie się ktoś kto zajmie odmienne
    stanowisko

    A tak na marginesie to posiadanie dokumentu tożsamości podczas
    kontroli kanarów ma taki istotny skutek, że można wystawić wezwanie
    do zapłaty i zatrzymanie staje się w zasadzie zbędne - no chyba że
    znajdzie się kanar z misją tępienia drobnych oszustów ;)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 19. Data: 2004-06-28 16:44:33
    Od: "SQLwysyn" <s...@w...pI>

    > Ehmm ? To jak to jest ? Kontrolerzy maja prawo mnie zatrzymac ? Podaj
    moze
    > jakies linki do przepisow, jesli oczywiscie mozesz.

    Przeszukaj dokladnie archiwum tej grupy, temat byl wielokrotnie walkowany.

    --
    SQLwysyn
    of you" - Larry Flynt