  • 1. Data: 2004-05-13 18:03:03
    Temat: Usprawiedliwienie
    Od: "Tomek[TK]" <t...@N...pl>

    Witam
    Jestem uczniem ( pelnoletnim ) technikum dziennego Kiedys zachorowalem i
    lekarz zalecil mi tydzien lezenia w domu. Poprosilem o jakies
    usprawiedliwienie, na co on odpowiedzial "jesli jestes uczniem dziennego
    technikum nie jest uspr. lekarskie wymagane - moga uspr. rodzice, i jest na
    to nawet ustawa prawna" - lekarz mowil prawde czy cos mu sie przysnilo?
    Jesli mowil prawde to jaka to ustawa?

    2) Czy obowiazuje ta ustawa ( jesli istnieje ) rowniez praktyki zawodowej?

    pozdr.
    --
    Tomek
    http://www.osiedle-er.prv.pl

  • 2. Data: 2004-05-14 20:09:48
    Temat: Re: Usprawiedliwienie
    Od: "Roman G." <r...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Tomek[TK] <t...@N...pl> napisał(a):

> [...]
    > to nawet ustawa prawna" - lekarz mowil prawde czy cos mu sie przysnilo?

    W 1994 r. było jakieś porozumienie między resortem edukacji a resortem
    zdrowia i tam rzeczywiście "zdrowie" odżegnywało się od obowiązku
    wystawiania usprawiedliwień przez lekarzy. Twojemu lekarzowi chodziło chyba
    o to.

    Problem polega jednak na tym, że porozumienie takie nie miało i nie ma
    żadnej mocy prawnej. Usprawiedliwienie nieobecności jest czynnością
    administracyjną i odbywa się w ramach realizowania obowiązku nauki lub
    obowiązku szkolnego, czego dokonuje wg określonych przez siebie reguł
    (szkoły teraz mają dużą samodzielność i autonomię) każda placówka. Każda
    szkoła może sobie przyjąć odmienne zasady, na jakich usprawiedliwienia
    dokonuje. W interesie ucznia lub jego rodziców leży uwiarygodnić swoje
    usprawiedliwienie, udowodnić nauczycielowi ważność i prawdziwość powodów
    nieobecności.
    Nauczyciel może więc żądać od uczniów zaświadczeń od lekarza (i żadne
    ministerstwo nie ma nic to tego).
    Jako pacjent nie wyobrażam sobie, aby lekarz, którego wybrałem, odmawiał mi
    potwierdzenia wizyty, skoro jest mi to do czegokolwiek potrzebne.

    > 2) Czy obowiazuje ta ustawa (jesli istnieje) rowniez praktyki zawodowej?

    Jest dziennik zajęć? Sprawdza się obecność? To analogicznie.

    Roman G.
    gg:1642870