  • 1. Data: 2003-09-10 09:47:46
    Temat: Usprawiedliwianie nieobecności w pracy z powodu ślubu
    Od: "Wojtek" <z...@o...pl>

    Witam
    Jakie dokumenty powinienem przedstawić pracodawcy do usprawiedliwianie
    nieobecności w pracy z powodu mojego ślubu? Akt ślubu, czy może coś innego?
    Czy wymagana jest pisemna prośba o udzielenie urlopu okolicznościowego?
    Czy urlop okolicznościowy (2 dni) przysługuje bezpośrednio przed ślubem, po
    ślubie, jeden dzień po i jeden przed czy w innym terminie?
    Jakie dokumenty powinno mieć moje rodzeństwo (przysługuje 1 dzień wolnego)?
    Może jakieś dodatkowe sugestie od "doświadczonych" osób?

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 2. Data: 2003-09-10 14:01:09
    Od: Łukasz Stawicki <g...@i...pl>

    Użytkownik Wojtek napisał:

> [...]
    > Jakie dokumenty powinno mieć moje rodzeństwo (przysługuje 1 dzień wolnego)?
    > Może jakieś dodatkowe sugestie od "doświadczonych" osób?

    Czy jesteś pewien że Twojemu rodzeństwu przysługuje ten dzień wolny???
    Bo jeśli tak to bardzo bym się ucieszył.

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA PRACY I POLITYKI SOCJALNEJ
    z dnia 15 maja 1996 r.
    w sprawie sposobu usprawiedliwiania nieobecności w pracy oraz udzielania
    pracownikom zwolnień od pracy.
    (Dz. U. Nr 60, poz. 281)

    § 15. Pracodawca jest obowiązany zwolnić od pracy pracownika na czas
    obejmujący:

    1) 2 dni - w razie ślubu pracownika lub urodzenia się jego dziecka albo
    zgonu i pogrzebu małżonka pracownika lub jego dziecka, ojca, matki,
    ojczyma lub macochy,

    2) 1 dzień - w razie ślubu dziecka pracownika albo zgonu i pogrzebu jego
    siostry, brata, teściowej, teścia, babki, dziadka, a także innej osoby
    pozostającej na utrzymaniu pracownika lub pod jego bezpośrednią opieką.

    Łukasz

  • 3. Data: 2003-09-10 15:17:39
    Od: "anp" <a...@i...pl>

    "Wojtek" <z...@o...pl> wrote in message
    > Jakie dokumenty powinno mieć moje rodzeństwo (przysługuje 1 dzień
    wolnego)?

    Żadnych. Nie przysługuje dzień wolny z powodu ślubu rodzeństwa (kiedyś mi
    pracodawca odmówił wskazując dość precyzyjnie paragraf, po którego
    przeczytaniu się z tą decyzją zgodziłem).

    --
    anp

  • 4. Data: 2003-09-11 07:16:22
    Od: Iza<i...@p...onet.pl>

    Należy złożyć wniosek o urlop okolicznościowy z podaniem okoliczności.
    Twój pracodawca może poprosić o odpis aktu małżeństwa (do wglądu).
    Urlop należy wykorzystać bezposredno przed lub po dniu ślubu. Myślę,
    że można go podzielić na dwie części.

    Co do rodzeństwa - nie wydaje mi się aby mieli prawo do urlopu
    okolicznościowego w tej sytuacji.

    -> http://usenet.pomocprawna.info