    From: Łukasz Stawicki <g...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Usprawiedliwianie nieobecności w pracy z powodu ślubu
    Date: Wed, 10 Sep 2003 16:01:09 +0200

    Użytkownik Wojtek napisał:

    > Witam
    > Jakie dokumenty powinienem przedstawić pracodawcy do usprawiedliwianie
    > nieobecności w pracy z powodu mojego ślubu? Akt ślubu, czy może coś innego?
    > Czy wymagana jest pisemna prośba o udzielenie urlopu okolicznościowego?
    > Czy urlop okolicznościowy (2 dni) przysługuje bezpośrednio przed ślubem, po
    > ślubie, jeden dzień po i jeden przed czy w innym terminie?
    > Jakie dokumenty powinno mieć moje rodzeństwo (przysługuje 1 dzień wolnego)?
    > Może jakieś dodatkowe sugestie od "doświadczonych" osób?
    >
    > Pozdrawiam
> [...]

    Czy jesteś pewien że Twojemu rodzeństwu przysługuje ten dzień wolny???
    Bo jeśli tak to bardzo bym się ucieszył.

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA PRACY I POLITYKI SOCJALNEJ
    z dnia 15 maja 1996 r.
    w sprawie sposobu usprawiedliwiania nieobecności w pracy oraz udzielania
    pracownikom zwolnień od pracy.
    (Dz. U. Nr 60, poz. 281)

    § 15. Pracodawca jest obowiązany zwolnić od pracy pracownika na czas
    obejmujący:

    1) 2 dni - w razie ślubu pracownika lub urodzenia się jego dziecka albo
    zgonu i pogrzebu małżonka pracownika lub jego dziecka, ojca, matki,
    ojczyma lub macochy,

    2) 1 dzień - w razie ślubu dziecka pracownika albo zgonu i pogrzebu jego
    siostry, brata, teściowej, teścia, babki, dziadka, a także innej osoby
    pozostającej na utrzymaniu pracownika lub pod jego bezpośrednią opieką.

    Łukasz