  • 181. Data: 2006-06-01 21:32:50
    Temat: Re: Usmiercenie psa
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Aha, czyli inicjator wątku kłamie, że pies ujada na przechodzących ludzi?

    jetsem wrec pewien ze podkoloryzowal. Ja kocham psiaki, ale ni epzowolil
    bym na ciagle szczekanie (tak jak bym nie pzowolil na ciagle krzyki
    dzieciaka) bo ja sam bym nie wytrzymal :-)

    P.

    --
    Gość -"Jaki środek antykoncepcyjny jest najskuteczniejszy?"
    Expert -"Spotkałem się z opinią, że najskuteczniejszy jest środek d..y".

  • 182. Data: 2006-06-01 21:35:41
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    flower napisał(a):
    > Użytkownik "HaNkA ReDhUnTeR" <h.redhunter@[BEZ TEGO)poczta.fm> napisał w
    > wiadomości news:e5kd11$eha$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > wątku.
    > Mało
    > dziecko,
    >
    > A są na równi? Bo jak nie, to o co Ci chodzi? Od początku to piszę.
    > Porozmawiaj z Przemkiem, skoro jesteś taka mądra.

    chodzi mi o traktowanie w domu. Kazdy ma zakazy, nakaazy odpowiadajace
    konretnym sytuacjom to oczywiste ale zeby kogos pomijac dlatego ze jest
    psiakiem to nie u mnie.

    P.

  • 183. Data: 2006-06-01 23:23:17
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <h.redhunter@[BEZ TEGO)poczta.fm>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

    > ale mowa o rownym traktowaniu w domu.

    A to inna bajka. Arkan jest traktowany jak pełnoprawny członek rodziny. Ja
    mówię o nim "moje starsze dziecko". Gdy kupuje Angelowi prezent, to kupuje
    tez Arkanowi. Nie dalej jak dzis rano lezelismy sobie w trójkę na łożku* i
    Angel wolał tatę "wojtek chodz na chwilkę, zobacz jak sie przytulamy, super
    trójka":-) Gdy czasami sobie zartuje, ze któryś z moich gości weżmie rota,
    Angel zawsze mówi "nie dam rota, to jest nasz rot":) Gdy czytam Angelowi
    bajki wieczorem to Arkan zawsze lezy koło łozeczka Angela "mamo rot
    przyszedl na bajki":-) Uwazam, ze miarą człowieczeństwa jest nasz stosunek
    do zwierząt. Arkan nie jest przedmiotem, wyposazeniem domu, moim kaprysem.
    Jest częścią domu, rodziny.. A.Saint-Exupery napisał, ze trzeba byc
    odpowiedzialnym za to co się oswaja. I zgadzam sie z nim w zupełnosci. Angel
    jest wychowywany w tym duchu i wierzę, że to uczyni go lepszym człowiekiem.

    A kazdego, kto jest zwolennikiem trucia psa, ktory szczeka odsyłam do
    ksiązki mojego wykladowcy p.T.Pietrzykowskiego "Etyczne problemy prawa".
    Jest tam rozdzial o prawach zwierząt.

    HaNkA

    * Świetych oburzonych faktem, ze pies lezy na łożku informuję, ze wchodzi
    tam na wyrażny rozkaz "chodz się przytul". :-)

  • 184. Data: 2006-06-02 07:35:22
    Od: "Daniel Chlodzinski" <d...@s...precz>

    "Andrzej Lawa" <alawa@temporary_unavailable.none> wrote in message

    > Jeśli dzieci te będą za każdym razem podbiegać do ogrodzenia i hałaśliwie
    > wyzywać - to oczywiście.

    I ... ??? Zaproponujesz ich otrucie ? Ewentualnie zaczniesz bronic takiego
    co sie pyta co mu grozi za usmiercenie
    dzieci ktore mu "utrudniaja" poruszanie sie po drodze publicznej, krzyczac i
    piszczac na wlasnej _ogrodzonej_ posesji.

    Daniel

  • 185. Data: 2006-06-02 07:39:18
    Od: "Daniel Chlodzinski" <d...@s...precz>

    > OK, to może tak: przy ogrodzeniu zamiast psa stoi duży facet. Co chwila
    > rzuca się na siatkę i ciągle wrzeszczy: "Spierdalaj! Paszoł won! Co się
    > gapisz? Won stąd! Tu moje!"
    >
    > I wg. ciebie taki osobnik nie będzie agresywny?...

    Czemu ? Czemu ten osobnik tak krzyczy. Pies pilnuje posesji, jego
    terytorium. Taka jest jego natura i nie ma to
    nic wspolnego z agresywnoscia. Na obcym terenie po spotkaniu tego
    obszczekwianego goscia pies moze sie zachowywac
    zupelnie spokojnie i nie wykazywac agresji. To ze pies szczeka przez plot
    nie oznacza ze jest agresywny.

    Daniel

  • 186. Data: 2006-06-02 08:02:55
    Od: "Daniel Chlodzinski" <d...@s...precz>

    "Zbigniew B." <Z...@...co.komu.do.tego> wrote in message

    > Jeśli pies rzuca się na parkan w kierunku przechodnia, hałaśliwie go
    > oszczekując, i wręcz - jak wynika z postu inicjatora wątku - wręcz usiłuje
    > pzeskoczyć ogrodzenie - to co, to według Ciebie NIE JEST zachowanie
    > agresywne? "Serio pytam".

    Pies szczeka bo broni terytorium, taka jest jego natura czy Ci sie to podoba
    czy nie.
    To ze pies szczeka kiedy ktos wchodzi na jego terytorium nie oznacza ze jest
    to pies agresywny.
    Ten sam pies na obcym terenie moze byc potulny jak baranek.
    Nie wiem jaki jest pies opisywany przez tworce watku, wiem natomiast ze
    ocenianie go jako agresywnego
    na podstawie tego ze szczeka jest bledne. Wiem tez ze chec otrucia go za to
    ze szczeka to zwykle
    skurwysynstwo takie samo jak strzelanie do dzieci z okna bo sie glosno bawia
    na podworku (bylo juz kilku takich snajperow
    z wiatrowkami). Fakt ze Ty sie pod tym skurwysynstwem podpisujesz swiadczy
    tylko o Tobie...

    > Nie "bo mu szczeka". Przeczytaj post zapoczątkowujący wątek (a i ten,
    > który
    > winien go zakończyć) - i nie pisz bzdur.
    Przestan klamac, przeczytalem dokladnie jego post. Jemu przeszkadza
    szczekanie psa bo jest taki strachliwy.
    To jest jego problem. Mojej sasiadce przeszkadza woda plynaca w rurach ale
    to nie powod abym przestal sie myc.
    Mam tylko nadzieje ze zaden czlowiek Twojego pokroju nie doradzi mojej
    sasiadce aby mnie otrula, rozwiazujac problem
    plynacej w rurach wody.

    > A to trzeba dużo dzieci wychować, żeby wiedzieć tak oczywiste rzeczy?
    > "Serio
    > pytam".
    Dzieci wrzeszcza, piszcza i ogolnie glosno sie zachowuja. Nie ma to nic
    wspolnego z ich wychowaniem, tak sie zachowuja
    w grupie rowiesnikow podczas zabawy, bo to jest zachowanie normalnych
    dzieci. Oczywiscie nie potrzeba miec dzieci aby o tym
    wiedziec, ale posiadanie dzieci pomaga.

    Daniel

  • 187. Data: 2006-06-02 10:24:57
    Od: "Zbigniew B." <Z...@...co.komu.do.tego>

    Dnia 01.06.2006 Przemek R. <p...@t...gazeta.
    pl> napisał/a:

    > ale mowa o rownym traktowaniu w domu.
    > Jezlei nie maja byc rowni to prosze o przykladzik dla rozjasnienia :-)
    > Jezlei chodzi o moment w ktorym mialbym wybierac zycie psa, zycie
    > dziecka to oczywiscie wybralbym zycie dziecka ale niet o mialem na mysli....

    Zabiłbyś członka rodziny? Ja bym nigdy czegoś takiego nie zrobił. No, ale ja
    jestem nienowoczesny.
    --
    pozdrowienia

    Z.

  • 188. Data: 2006-06-02 10:25:51
    Od: "Zbigniew B." <Z...@...co.komu.do.tego>

    Dnia 02.06.2006 Daniel Chlodzinski <d...@s...precz> napisał/a:

    > Pies szczeka bo broni terytorium, taka jest jego natura czy Ci sie to podoba
    > czy nie. [..]

    Widocznie jest to natura agresywna, z cyklu: "atak jest najlepszą obroną".
    --
    pozdrowienia

    Z.

  • 189. Data: 2006-06-02 10:41:58
    Od: "Zbigniew B." <Z...@...co.komu.do.tego>

    > Czemu ? Czemu ten osobnik tak krzyczy.

    O to właśnie cały czas chodzi.

    Otóż "ten osobnik tak krzyczy" - bo ktoś przechodzi w odległości metra od
    tego jego cennego terytorium. Nie naruszając go bynajmniej.

    Widzę, że Ty jednak nie musisz udawać. :]

    > Pies pilnuje posesji, jego terytorium. Taka jest jego natura i nie ma to
    > nic wspolnego z agresywnoscia.

    Może sobie pilnować spokojnie, ale - "jak widać na załączonym obrazku" -
    pies, o którym mowa, pilnuje "swojego terytorium" (drogi publicznej?)
    w sposób agresywny.

    Natomiast, jeśli naprawdę byłoby tak, jak to usiłujesz tu przedstawiać, to
    wniosek jest prosty: należy po prostu zakazać posiadania jakichkolwiek psów,
    bo są to zwierzęta agresywne i niebezpieczne - i nie da się tego zmienić,
    bowiem "taka jest ich natura".

    > Na obcym terenie po spotkaniu tego obszczekwianego goscia pies moze sie
    > zachowywac zupelnie spokojnie i nie wykazywac agresji.

    To trzeba poradzić inicjatorowi postu, żeby wypożyczył tego pieska, i zabrał
    go ze sobą na "obcy teren" - wtedy będzie miał spokój. :D

    > To ze pies szczeka przez plot nie oznacza ze jest agresywny.

    To, że pies zachowuje się agresywnie - bowiem jego zachowanie nacechowane
    jest agresją - jest oczywistą oznaką tego, że w rzeczy samej jest agresywny.

    I żebyś nie wiem ile razy usiłował zastępować określenie "agresja"
    sformułowaniem "pilnowanie terytorium" (to jakaś metoda z "Gazety Wyborczej"
    wzięta, jak się domyślam - przekręcanie znaczenia pojęć) - to oczywistych
    faktów nie zmienisz.
    --
    pozdrowienia

    Z.

  • 190. Data: 2006-06-02 14:59:28
    Od: "Zbigniew B." <Z...@...co.komu.do.tego>

    Dnia 02.06.2006 Daniel Chlodzinski <d...@s...precz> napisał/a:

    Zapomniałem Ci wyraźnie zwrócić uwagę na jeszcze jedno:

    > To ze pies szczeka kiedy ktos wchodzi na jego terytorium nie oznacza ze jest
    > to pies agresywny.

    Tam nikt nie wchodził na "terytorium psa". Ten pies agresywnie zachowywał
    się w stosunku do osób przechodzących POZA płotem okalającym rzeczone
    terytorium.
    --
    pozdrowienia

    Z.