  • 1. Data: 2006-05-29 15:09:50
    Temat: Złamanie praw autorskich ?
    Od: "Tomek" <p...@n...pl>

    Witam ponownie

    Kalendarz :

    styczen - przekazanie artykulu do wydawnictwa i ustalenie ze w kwietniu
    nastapi przedruk
    luty, marzec - cisza
    kwiecien - dzwonie, dowiaduje sie ze zmienil sie redaktor naczelny i zebym
    przeslal artykul ponownie. Przesylam, cisza, pisze mail zabraniajac
    wykorzystania moich materialow, dzwonia przepraszajac i informujac ze
    artykul wydrukowali. Proponuja umowe i 300 zl
    Dzis (koniec maja) - zadnej umowy, zadnych pieniedzy, zero reakcji na
    ponaglenia telefoniczne i listowne (polecony).

    Czy zatajenie faktu wydruku artykulu i uchylanie sie od przedstawienia umowy
    mozna traktowac jako zlamanie praw autorskich ? Co z takimi zrobic ?

    Pozdrawiam

    Tomek

  • 2. Data: 2006-05-29 20:16:17
    Temat: Re: Złamanie praw autorskich ?
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Tomek wrote:

    > Co z takimi zrobic ?

    Bierzesz prawnika. Wytaczasz cywilny o 3000 + koszta. Oni placa w sumie
    5000 i juz wiecej nie robia takich cyrkow. Minus - trwa to od roku do 3
    lat.

    --
    Kami-no kodomotachi-wa mina odoru i inne ksiazki http://tiny.pl/gn6m
    ________________

  • 3. Data: 2006-05-29 22:04:22
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <4...@g...pl>,
    Hikikomori San <h...@g...pl> wrote:

    > Bierzesz prawnika. Wytaczasz cywilny o 3000 + koszta. Oni placa w sumie
    > 5000 i juz wiecej nie robia takich cyrkow. Minus - trwa to od roku do 3
    > lat.

    To bardzo interesujace. Tylko, ze ja tez mialem podobny przypadek. I
    zaden napotkany prawnik nie widzial jak w takim wypoadku wycenic wartosc
    materialu...

    TA

  • 4. Data: 2006-05-30 01:16:26
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > To bardzo interesujace. Tylko, ze ja tez mialem podobny przypadek. I
    > zaden napotkany prawnik nie widzial jak w takim wypoadku wycenic wartosc
    > materialu...

    Bo nie skontaktowal sie ze Stowarzyszeniem Dziennikarzy Polskich (miesci sie
    na ul. Foksal w Warszawie), albo innym podobnym cialem. Oni dysponuja
    (podobnie jak ZPAF) informacjami o wysokosciach "wierszowek" i innych
    jednostek obliczeniowych, a nawet jezeli nie dysponuja - to sa cialem
    wladnym wydac opinie, ktora mozna przedstawic sadowi.

    Idz do SDP i nie zapomnij o tym, zeby w pozwie zaznaczyc przeciwko komu jest
    pozew + koniecznie ADRES pozwanego. Bez adresu pewnie umorza sprawe ;-)

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 5. Data: 2006-05-30 15:05:11
    Od: "Tomek" <p...@n...pl>

    Użytkownik "Tiger" <c...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Idz do SDP i nie zapomnij o tym, zeby w pozwie zaznaczyc przeciwko komu
    > jest pozew + koniecznie ADRES pozwanego. Bez adresu pewnie umorza sprawe

    Jasne, ale o co ich pozwac ? O lamanie praw autorskich czy powiedzmy tylko
    uchylanie sie od zaplaty ?

  • 6. Data: 2006-06-01 10:52:27
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <T...@n...onet.pl>,
    T...@s...in.the.world wrote:

    > To bardzo interesujace. Tylko, ze ja tez mialem podobny przypadek. I
    > zaden napotkany prawnik nie widzial jak w takim wypoadku wycenic wartosc
    > materialu...

    Przecież cena jest umowna... Ja w trochę podobnym przypadku (trochę, bo
    chodziło o tekścik na trzy akapity już wydrukowany gdzie indziej, który
    gość sobie przedrukował z własnymi poprawkami i moim podpisem)
    poprosiłem o 1000 zł na wskazany cel. Ugodziliśmy się na 500.

    --
    Jarek
    To tylko moje prywatne opinie.

  • 7. Data: 2006-06-01 10:54:39
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <e5hmv4$lom$1@news.onet.pl>,
    "Tomek" <p...@n...pl> wrote:

    > ale o co ich pozwac ? O lamanie praw autorskich czy powiedzmy tylko
    > uchylanie sie od zaplaty ?

    Możesz o jedno i drugie.