  • Data: 2002-03-06 16:38:45
    Temat: Urząd Celny - potwierdzenie zapłaty należności
    Od: "KriS" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Od dłuższego czasu mam tą wątpliwą przyjemność regularnie 'walczyć' z
    Urzędem Celnym i przy tej okazji nasuwa mi się pytanie: jakie przepisy
    ustalają, że UC może zwolnić towar dopiero jak przedstawię dowód zapłaty
    należności celnych i to na dodadek z pieczątką bankową - UC nie akceptuje
    wydruków z banków internetowych!

    Na zdrowy rozum (choć oczywiście szcególnie w przypadku UC to nienajlepsze
    podejście) moim obowiązkiem jest zapłacić, a nie udowodnić, że zapłaciłem.
    Dlaczego więc muszę bezwględnie przedstawiać dowód zapłaty!? Jeżeli
    sfałszuję dowód i pieniądze nie wpłyną to przecież i tak Urząd będzie mnie
    ściagał. Jeżeli nie przedstawię dowodu zapłaty, a poczekam aż pieniądze
    wpłyną na konto UC to też towar zostanie zwolniony. Z drugiej strony jeżeli
    jednak przedstwię dowód wpłaty, ale pieniądze nie wpłyną z różnych przyczyn
    to przecież i tak UC będzie mnie ścigał i naliczy karne odsetki. Dla mnie
    takie żądania UC są czystą biurokracją, dyskryminacją i utrudniają
    prowadzenie działalności gospodarczej.

    Chętnie poczytam opinie innych w tym temacie,

    Pozdrawiam,

    KriS