  • 1. Data: 2005-10-27 11:45:25
    Temat: Urodzony w Niemczech a emerytura
    Od: "Boa" <u...@u...wroc.usuntopl>

    Witam,

    Czy Polakowi urodzonemu w Niemczech (w 1944 roku) należy się teraz jakiś
    dodatek do emerytury? Słyszałem, że jest taka możliwość. Czy ktoś z Was wie
    może, w jakich ustawach tego szukać, jakie dokumenty są wymagane i do kogo
    zwracać się o ten dodatek?

    Z góry dziękuję za informacje.

    Pozdrr.,
    Boasoft.

  • 2. Data: 2005-10-27 18:24:02
    Temat: Re: Urodzony w Niemczech a emerytura
    Od: "pablio" <p...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Boa" <u...@u...wroc.usuntopl> napisał w
    wiadomości news:djqekl$6kt$1@opat.biskupin.wroc.pl...
> [...]
    wie
    > może, w jakich ustawach tego szukać, jakie dokumenty są wymagane i do kogo

    jakieś szczegóły
    o jaki dodatek może chodzić
    z tytułu urodzenia w Niemczech
    - nie ma takiego dodatku

    jakiś inny pomysł

    emerytury i renty wypłaca zus
    do nich przysługują w zasadzie dwa dodatki: pielęgnacyjny i sierocy (do
    renty rodzinnej)
    udaj się do nich z papierami

  • 3. Data: 2005-10-27 18:32:05
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    pablio napisał(a):

    > jakieś szczegóły
    > o jaki dodatek może chodzić
    > z tytułu urodzenia w Niemczech
    > - nie ma takiego dodatku
    >
    > jakiś inny pomysł

    rok 1944. MOże matka była na robotach przymusowych albo w obozie pracy?

    M.

  • 4. Data: 2005-10-27 20:59:28
    Od: "Boa" <u...@u...wroc.usuntopl>

    > rok 1944. MOże matka była na robotach przymusowych albo w obozie pracy?

    Tak, była. To jak?

    Boa.