  • 1. Data: 2005-10-27 01:42:24
    Temat: Stypendium socjalne - dochód minimalny i definicja rodziny - POM
    Od: "K.Gorczewski" <k...@N...gazeta.pl>

    Witam,
    mam nastepujaca troche zawila sytuacje otoz :

    Wraz z żoną studiujemy dziennie i ubiegamy sie o stydendium socjalne
    poniewaz
    dochod nasz za 2004 rok wynosi ok.100 zł ( mamy dwójkę dzieci ). Problem
    jest w
    naszym dochodzie. Po dostarczeniu niezbednych dokumentow ( m.in.
    zaswiadczenia
    o dochodach ) wladze studenckie ktore zajmuja sie przyznawaniem stypendiów
    twierdzą
    że uzyskujemy za niski dochod ( podobno do kwoty 815 zł na osobę ) i
    wymagaja od nas
    zaświadczeń od rodziców ( mówią że mamy rozliczać się osobno z rodzicami ).
    W regulaminach
    ( patrz nizej ) nie ma nic mowy ( albo moze nie znalezlismy ) o min.
    dochodzie. Okazuje sie
    ze jesli chcemy otrzymac stypedium to musiemy dostarczyc zaswiadczenia
    rodziców ( tu jest problem
    patrz niżej ).

    Moje pytania sa nastepujace :

    - czy zawsze jesli dana osoba nie ma dochodu na poziomie min. 815 zł to musi
    rozliczać się z
    rodzicami ( skończyliśmy z żoną 26 lat ) ?
    - jak jest definiowana w/g prawa rodzina i czy uczelnia moze wprowadzac
    wlasne defnicje ?

    Ponizej sa dokladny regulamin uczelni dot. przyznawania pomocy materialnej :
    http://www.umk.pl/studenci/stypendia/pomoc/regulamin
    .pdf
    http://www.umk.pl/studenci/stypendia/pomoc/wykaz.pdf
    oraz ustawa na ktora powoluja sie wladze uczelni
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2005/1365.htm

    Bardzo prosze o jakalokolwiek pomoc poniewaz mieszkamy w Domu Studenckim i
    jeśli nie otrzymamy
    stypendium socjalnego nie mamy zbytnio gdzie sie podziac. To dla nas bardzo
    wazne pieniadze.

    P.S.
    Dodam ze ojciec matki nie zyje ( zonie skonczyla sie juz renta rodzinna ) a
    z matka nie utrzymujemy kontaktu.
    Nie otrzymamy od niej zaswiadczenia o dochodach. Kiedy dawno temu zona
    wystapila do sadu o alimenty
    ale ich nie otrzymala. Niestety dokumentow nie mamy a ich uzyskanie to ok. 2
    m-ce a w tym czasie wyrzuca nas
    z DS-a za nieuregulowanie oplat za mieszkanie.

  • 2. Data: 2005-10-27 06:32:29
    Od: badzio <b...@n...skreslic.epf.pl>

    K.Gorczewski napisał(a):
> [...]
    > rodzicami ( skończyliśmy z żoną 26 lat ) ?
    > - jak jest definiowana w/g prawa rodzina i czy uczelnia moze wprowadzac
    Wg mnie uczelnia nie ma racji. Rok temu dowiadywalem sie w tej sprawie,
    bo tez chcialem sie starac o socjalne bez uwzgledniania rodzicow, tylko
    biorac pod uwage dochod moj i zony. Dziewczyna z komisji stypendialnej
    powiedziala mi, ze jesli student ma < 26 lat to dopoki nie ma dzidzi, to
    musi dostarczac zaswiadczenia od rodzicow, nawet jesli ma zone. Jesli
    nie chce tego robic, musi przyniesc zaswiadczenie o alimentach. Jesli
    student skonczyl 26 lat, ma zone i dzidziusia, to rodzine tworzy
    on+zona+dzieci. Zadzwonilem do ministerstwa i pan potwierdzil mi ta
    wersje wydarzen.
    Nie wiem jak jest u Was, ale u mnie na PŁ robili tak, ze jesli ktos mial
    jakies bardzo niskie dochody, to po prostu dodawali minimum jakie wg
    nich kazdy powinien miec. No i jakos nie bardzo sobie wyobrazam jak
    mozna przezyc majac oficjalnie 100zl/m-c na osobe, majac dwojke malych
    dzieci.
    Sprobuj uderzyc do ministerstwa (na stronie menis sa podane tel do
    infolinii, kazdego dnia dyzuruje inny specjalista, ale zawsze moga Cie
    przelaczyc do odpowiedniej osoby). Ew zorientuj sie czy nie macie na
    uczelni prawnikow z ktorych uslug mozna skorzystac za friko. Na PŁ jest
    kilku prawnikow zatrudnionych przez uczelnie, ktorzy pracuja na rzecz
    polibudy i udzielaja bezplatnych porad nie tylko uczelni jako takiej,
    ale takze prowadzacym i studentom.

    --
    Michal "badzio" Kijewski
    JID: badzio(at)chrome(dot)pl

  • 3. Data: 2005-10-27 18:47:32
    Od: Harry <U110936510538200_USUNTO_@_WYTNIJTO_neostrada.pl>

    jesli chodzi o zaswiadczenie o dochodach od matki twojej zony, to mozesz
    je uzyskac w jej US, jak grzecznie pojdzie i powie ze to do celow
    stypendialnych a mama jest chora i nie moze podejsc sama, powinni
    przyjac wniosek jesli pokazesz dowod(zbieznosc nazwisk musi byc, czyli
    rodowe w dowodzie) ja tak zrobilem, bo nie chcialem ciagac mamy do US.
    Odbiera osoba skladajaca wniosek.

    --
    Pozdro Harry
    gg 833844