  • 1. Data: 2004-06-22 14:51:03
    Temat: Urlop bezplatny a praca
    Od: "Wildcat" <w...@p...onet.pl>

    W obecnym zakladzie pracy mam gwarancje pracy na 3 lata...
    Chcialbym podjac (lepiej platna) prace w innym zakladzie np. na 1,5 roku.
    Czy moge wystapis o urolp bezplatny u obecnego pracodawcy? i czym to moze
    skutkowac dla mnie i mojego obecnego pracodawcy?

    Pozdrawiam,
    Wildcat

  • 2. Data: 2004-06-22 16:28:51
    Temat: Re: Urlop bezplatny a praca
    Od: "bella" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Wildcat" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy moge wystapis o urolp bezplatny u obecnego pracodawcy? i czym to moze
    > skutkowac dla mnie i mojego obecnego pracodawcy?

    o urlop bezpłatny możesz wystąpić tylko z powodów ściśle określonych przez
    kodeks pracy. "z ważnych powodów" pracodawca "MOŻE" udzielić urlopu
    bezpłatnego, ale to tylko wg jego "widzi mi się". w tym przypadku uważam iż
    są marne szanse na taki urlop.
    pozdr.
    b.

  • 3. Data: 2004-06-22 17:02:39
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

> [...]
    roku.
    > Czy moge wystapis o urolp bezplatny u obecnego pracodawcy?

    Możesz wystąpić z wnioskiem o udzielenie urlopu bezpłatnego, pracodawca
    może się zgodzić, ale nie musi. Są zakłady, w których nie ma problemu z
    uzyskaniem urlopu bezpłatnego, ale w niektórych "nie ma zwyczaju"
    udzielania urlopów bezpłatnych.

    > i czym to moze
    > skutkowac dla mnie i mojego obecnego pracodawcy?

    W czasie urlopu bezpłatnego stosunek pracy jest zawieszony. Pracownik nie
    świadczy pracy, a pracodawca nie wypłaca wynagrodzenia.
    Po zakończeniu urlopu bezpłatnego pracownik powinien się zgłosić do pracy
    lub - z pewnym wyprzedzeniem - poprosić o przedłużenie urlopu bezpłatnego
    na dalszy okres.
    W czasie urlopu bezpłatnego możesz podjąć pracę u innego pracodawcy.

    Pozdrawiam

    wa

  • 4. Data: 2004-06-22 18:37:49
    Od: "Wildcat" <w...@s...com>

> [...]
    > kodeks pracy. "z ważnych powodów" pracodawca "MOŻE" udzielić urlopu
    > bezpłatnego, ale to tylko wg jego "widzi mi się". w tym przypadku uważam

    dzieki Wam za odpowiedzi.... jak uwaza, ze przydam mu sie, to moze da :-)
    ... ale pewno nie :-(

    Co do powodów to znalazlem, ze we wniosku o udzielenie urlopu bezplatnego,
    pracownik nie ma obowiazku podawania przyczyny ani uzasadnienia powodu, dla
    ktorego sklada wniosek.
    Wiadomo, ze napisanie powodu moze miec wplyw na decyzje pracodawcy.

    Pozdrawiam,
    Wildcat

  • 5. Data: 2004-06-22 19:14:21
    Od: "waczek" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Wildcat" <w...@s...com> napisał w wiadomości

    > dzieki Wam za odpowiedzi.... jak uwaza, ze przydam mu sie, to moze da
    :-)
    > ... ale pewno nie :-(

    Nie podchodź do sprawy tak pesymistycznie, może najpierw porozmawiaj,
    wyczuj klimat, może wspomnij o konieczności Twojego wyjazdu w sprawach
    rodzinnych na trochę dłużej niż miesiąc. Trzeba mieć nadzieję, że się uda
    i z takim nastawieniem podejmować rozmowy.

> [...]
    dla
    > ktorego sklada wniosek.
    > Wiadomo, ze napisanie powodu moze miec wplyw na decyzje pracodawcy.

    Powodu na wniosku o urlop bezpłatny nie trzeba podawać, ale najpierw
    lepiej porozmawiać i dopiero po wstępnej ustnej zgodzie złożyć oficjalne
    pismo. Życzę powodzenia w załatwieniu.

    Pozdrawiam

    wa