  • 1. Data: 2006-01-28 15:21:41
    Temat: Tymczasowy dowod osobity
    Od: Weyd <w...@n...o2.pl>

    Witam serdecznie grupowiczow.
    Chcialbym sie dowiedziec na jakies zasadzie wyrabiany jest tymczasowy
    dowod osobisty, jakie sa tego koszta i pozniej na czym polega jego
    przedluzenie (czy jest potrzebna wymiana w momencie osiagniecia
    pelnoletnosci?).
    Czy w sytuacji posiadania tego dokumentu zastepuje on papszport w
    krajach UE? (Podobnie jak to robi normalny dowod).
    Z gory dziekuje za pomoc
    Pozdrawiam
    B.

  • 2. Data: 2006-01-28 17:27:34
    Temat: Re: Tymczasowy dowod osobity
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Weyd wrote:
    > Chcialbym sie dowiedziec na jakies zasadzie wyrabiany jest tymczasowy
    > dowod osobisty,

    Teraz już każdy dowód osobisty jest tymczasowy. Masz może na myśli dow.os.
    dla osoby niepełnoletniej?

    http://www.mswia.gov.pl/index_wai.php?dzial=72&id=30

    > Czy w sytuacji posiadania tego dokumentu zastepuje on papszport w
    > krajach UE?

    Tak, upoważnia do przekraczania granicy.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 3. Data: 2006-01-28 18:17:25
    Od: Weyd <w...@n...o2.pl>

    > Masz może na myśli dow.os.
    > dla osoby niepełnoletniej?
    Dokladnie. Dzieki wielkie za linka.
    Sprawa dotyczy osoby 17letniej - zgodnie z trescia strony dokument
    bedzie wazny do 22 roku zycia a calkowity koszt wyrobienia to 30zl +
    cena zdjec?

  • 4. Data: 2006-01-28 21:23:32
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Paweł Sakowski" <p...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Teraz już każdy dowód osobisty jest tymczasowy.

    Hmmm... Polemizowałbym.

    Piotr

  • 5. Data: 2006-01-28 22:23:19
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    PiotRek wrote:

    > Hmmm... Polemizowałbym.

    OK, o wyjątku dla osób starszych zapomniałem.

    --
    Paweł Sakowski <p...@s...pl>

  • 6. Data: 2006-01-28 22:41:39
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    > OK, o wyjątku dla osób starszych zapomniałem.

    Tak, to właśnie miałem na myśli. :)

    Piotr

  • 7. Data: 2006-01-28 23:49:01
    Od: "Jacek" <J...@i...pl>

    "Weyd" <w...@n...o2.pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
    > Czy w sytuacji posiadania tego dokumentu zastepuje on papszport w krajach
    > UE? (Podobnie jak to robi normalny dowod).
    Tak paszport napewno zastepuje.

  • 8. Data: 2006-01-29 09:38:38
    Od: Weyd <z...@n...o2.pl>

    To juz zostalo wyjasnione, natomiast nadal nie jestem pewien co terminu
    waznosci dowodu osoby niepelnoletniej. Mozna sie o niego ubiegac po
    skonczeniu 13 roku zycia. Druga rzecz - jest wazny 5 lat od wyadania. I
    teraz 5 lat od wydania ale tylko do 18r czy nawet do 22 w przypadku gdy
    owa osoba ma 17 lat?

  • 9. Data: 2006-01-29 09:51:52
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Weyd napisał(a):
> [...]
    > skonczeniu 13 roku zycia. Druga rzecz - jest wazny 5 lat od wyadania. I
    > teraz 5 lat od wydania ale tylko do 18r czy nawet do 22 w przypadku gdy

    Niekoniecznie od 13 lat, może być wcześniej. DO małoletniego jest ważny
    5 lat od daty wystawienia, bez żadnych warunków dodatkowych.

    M.

  • 10. Data: 2006-01-29 11:08:07
    Od: "Jacek" <J...@i...pl>

    > Niekoniecznie od 13 lat, może być wcześniej. DO małoletniego jest ważny 5
    > lat od daty wystawienia, bez żadnych warunków dodatkowych.
    Dokladnie tak.