    From: "Mariusz Korczak" <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.budowanie,pl.soc.prawo
    Subject: Upadłość Spółdzielni
    Date: Sat, 27 Mar 2004 12:30:19 +0100
    Sender: m...@p...onet.pl@aen10.neoplus.adsl.tpnet.pl

    Witam wszystkich.

    Pod koniec 2002 roku kupiłem mieszkanie w jednej ze spółdzielni
    mieszkaniowych w Warszawie. Pomijając już wszystkie sprawy związane z
    opóźnieniem budowy (rok czasu) okazuje się nagle, że spółdzielnia może za
    kilka dni stać się niewypłacalna. Rozumiem, że wiąże się to z ogłoszeniem
    upadłości?
    Dalej, nasze mieszkanie jest generalnie gotowe i z tego co wiem,
    spółdzielnia będzie w tym tygodniu odbierać je od wykonawcy. Na dzień
    dzisiejszy wpłaciliśmy około 95% wartości mieszkania, ostatnia rata stanowi
    wyrównanie i powinna być zapłacona przed podpisaniem aktu notarialnego.
    Spółdzielnia zaproponowała nam szybkie zrobienie rozliczenia (w tym
    tygodniu) wpłacenie należności, ewentualny odbiór kluczy "jeśli się uda" i w
    następnym tygodniu podpisanie aktu notarialnego też "jeśli się uda".
    Wspomniany akt ma być podpisany 1-2 przed dniem "0" czyli postawieniem
    spółdzielni w stan upadłości.

    Teraz moje pytana:
    - czy taka sytuacja będzie miała moc prawną (podpisanie aktu itp.)?
    - co się stanie jeśli spółdzielnia nie podpisze z nami tego aktu?
    - czy wcześniejsze odebranie kluczy (przed ogłoszeniem upadłości) coś da?

    - czy powinienem się poradzić dobrego prawnika znającego się na prawie
    spółdzielczym?

    Przepraszam, za laicki opis ale nie jestem specjalistą w tej dziedzinie.

    --
    Pozdrawiam,

    Mariusz Korczak