  • 11. Data: 2021-02-01 14:59:03
    Temat: Re: Unieważnienie małżeństwa i dzieci
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    ąćęłńóśźż <...@...pl> pisze:
    > J. Kurski m.in. nakręcił film "Nocna zmiana".
    > A Ty co nakręciłeś?

    Nic za co "unieważnienia" dają. Jak rozumiem sugerujesz "jako prawnik"
    bym coś przewidująco kręcił pod kościelne unieważnienie?

    --
    A. Filip

  • 12. Data: 2021-02-01 16:03:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Kamil" napisał w wiadomości grup
    pl...
    Użytkownik "Animka" napisała:

    >Zajmij się swoimi brudami zamiast publicznie prać cudze. Co Cię
    >obchodzi Kurski i jego perypetie?

    Ale dlaczego Kurski - nas moze interesuje postawa Kosciola
    Katolickiego, co to jednym mowi, ze nie mozna, ze to swieta przysiega,
    grzech, ekskomunika itp, a drugich bez problemu rozwodzi.

    No a Kurski troche tez ... taki żarliwy katolik ... no, to pewnie zła
    kobieta byla :-P

    J.

  • 13. Data: 2021-02-01 16:20:35
    Od: Kviat

    W dniu 01.02.2021 o 13:55, Kamil pisze:

    > Zajmij się swoimi brudami zamiast publicznie prać cudze. Co Cię obchodzi
    > Kurski i jego perypetie?

    A Kurskiemu wolno prać cudze brudy w publicznej TVpis?
    Nie twierdzę, że powinno się w odwecie prać publicznie jego brudy - nie
    pochwalam, ale rozumiem.

    https://www.newsweek.pl/polska/polityka/mazurek-o-po
    biciu-przez-mlodziez-wszechpolska-czlonka-kod/edkpp4

    "- Każda akcja wywołuje określoną reakcję. Dopóki żyjemy, to mamy
    emocje. I te emocje dały swój upust w Radomiu. To sytuacja, która nie
    powinna mieć miejsca, ale też ich rozumiem"

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 14. Data: 2021-02-01 18:39:29
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jak najbardziej o swingersach.
    Tacy dajmy na to Niesiołowski, Pawlak.

    -----

  • 15. Data: 2021-02-01 19:59:57
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-02-01 o 11:48, J.F. pisze:

    > A jak nie uniewaznia, to zawsze mozna zone sciac :-)

    Jak jest z możnej i wpływowej rodziny to nie bardzo.

    > Nie rozumiem.

    Kościół wprowadził rozwody dla wszystkich bo wierni aby zawrzeć
    kolejny związek zmieniali wiarę.

    > Hm ... zmienic wyznanie dwa razy ?
    > Albo powtornie sie do KK zapisac, udajac starego ateiste ? :-)

    Ale po co skoro znam przypadek rozwodu kościelnego dla
    pary z dwójką nastoletnich dzieci?
    Zapłacić biskupowi, odczekać ile potrzeba i masz promesę
    na kolejny ślub.

    pozdrawiam

  • 16. Data: 2021-02-02 00:36:01
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-02-01 o 13:55, Kamil pisze:

    > Zajmij się swoimi brudami zamiast publicznie prać cudze. Co Cię obchodzi
    > Kurski i jego perypetie?

    Znasz moje brudy? Fakt, że każdy ma jakieś brudy. Świętych raczej nie ma.

    Sam o tym mówił, a artykuł był w internecie i chyba linka podawałam.

    Na ogół było tak, że jak się ma dziecko to ksiądz rozwodu nie da.

    --
    animka

  • 17. Data: 2021-02-02 00:37:48
    Od: Animka <a...@t...ja.wp.pl>

    W dniu 2021-02-01 o 14:14, A. Filip pisze:

    > Bo to ciekawa kwestia prawna dotycząca +znanego człowieka? ;-)

    Jeszcze trzeba dodać, że publicznego.

    --
    animka

  • 18. Data: 2021-02-02 14:11:23
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Jak jest z możnej i wpływowej rodziny to nie bardzo.

    Taa ... no, jak krol jest slaby ...

    >Kościół wprowadził rozwody dla wszystkich bo wierni aby zawrzeć
    >kolejny związek zmieniali wiarę.

    Ale czemu "promesą na poslubienie kolejnej osoby" ?
    Aaa, rozumiem, widze nizej

    >Ale po co skoro znam przypadek rozwodu kościelnego dla
    >pary z dwójką nastoletnich dzieci?
    >Zapłacić biskupowi, odczekać ile potrzeba i masz promesę
    >na kolejny ślub.

    Zapisac sie ponownie nie wyjdzie taniej ?

    J.

  • 19. Data: 2021-02-02 14:43:20
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 2021-02-02 o 14:11, J.F. pisze:

    > Taa ... no, jak krol jest slaby ...

    > Ale czemu "promesą na poslubienie kolejnej osoby" ?
    > Aaa, rozumiem, widze nizej

    > Zapisac sie ponownie nie wyjdzie taniej ?

    Nie znam takiego przypadku.
    Chyba są jakieś ograniczenia w temacie uznania małżeństwa zawartego
    w innym kościele. Z drugiej strony ważne żeby państwo uznało,
    do jakiego wniosku dojdzie kościół nie ma znaczenia prawnego.
    No chyba że czegoś nie wiem.

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2021-02-02 16:34:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

> [...]
    >w innym kościele. Z drugiej strony ważne żeby państwo uznało,
    >do jakiego wniosku dojdzie kościół nie ma znaczenia prawnego.

    Nie, ja o czyms zupelnie innym - idziecie do ksiedza i jedno mowi ze
    chcecie slub koscielny, a drugie, ze rodzice jakos tak bez wiary
    wychowali, wiec tych sakramentow nie masz.
    A w Boga ... chyba nawet wierzysz, zdeklarowanym ateista w kazdym badz
    razie nie jestes.

    I co - ksiadz swoje znajomosci w PESEL uruchomi, zeby odszukac
    macierzystą parafie ?

    Hm, w sumie to nie trzeba - majac date i miejsce urodzenia, moze
    wystarczy wewnetrzna kwerenda, czy ktoras parafia z okolicy nie ma
    delikwenta zapisanego :-)

    No ale z dwoma rozwodnikami byloby tak troche glupio, to moze i taniej
    u biskupa "uniewaznic" :-)

    P.S. Taki adwokat koscielny to grzechu nie popelnia ?
    https://www.adwokatkoscielny.pl/strefa-wiedzy/dlacze
    go-nie-rozwod-koscielny

    J.