    From: "Anka K." <b...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Uniewaznienie malzenstwa - 2 pytania
    Date: Thu, 19 Oct 2006 13:36:18 +0200

    Jestem powodka w sprawie o uniewaznienie malzenstwa z powodu zatajenia
    choroby psychicznej wciaz jeszcze meza. Nie chce tu opisywac calej historii
    bo to nie ma sensu. Mam tylko dwa pytania:
    1) Jest juz po przesluchaniu swiadkow, w tym jego rodzicow (wszystkich
    swiadkow ja wezwalam). Teraz sad ustali bieglego, ktory przebada pozwanego.
    Problem jest taki, ze choroby psychicznej nie da sie wykryc badajac krew,
    tym bardziej ze pozwany zaczal sie leczyc. Czy biegly bedzie mial dostep do
    zeznan swiadkow oraz dokumentow, ktore sa dowodami? Czy ew. bede miala
    mozliwosc spotkac sie z tym bieglym i z nim porozmawiac?
    2) Mimo, ze pozwany przyznal sie do wszystkiego, jego rodzice zwyczajnie
    klamali chcac go i siebie wybielic (oni rowniez zataili przede mna chorobe,
    ktora w czasie, gdy pozwanego poznalam - az do czasu ok miesiaca przed
    slubem - byla "uspiona" i dopiero wtedy nastapil nawrot). Moj adwokat, nie
    znajac tak dobrze sprawy jak przyjaciolka, ktora mnie wspiera przez caly
    czas, nie wylapal wielu sprzecznosci w ich zeznaniach. Czy moge ja ustanowic
    kims w rodzaju "oskarzyciela posilkowego", ktory moglby zadawac pytania w
    czasie przesluchania w sadzie? Bystra jest i wiem, ze na kilku rzeczach by
    tak ich rodzicow zagiela, ze odechcialoby im sie klamac.

    Z gory dziekuje za odpowiedz,
    Anka