  • 1. Data: 2011-04-26 07:58:45
    Temat: Unieruchomienie pojazdu
    Od: "NieJorgnijSie" <t...@u...com>

    Miałem kolizję. Auto nie nadaje się do użytku do czasu naprawy. Czy
    ubezpieczenie OC sprawcy obejmuje tutaj poza naprawą auta fakt, że muszę np
    kupić bilety komunikacji miejskiej? Jak kupię sobie bilet miesięczny, czy
    mam uderzyć z rachunkiem do ubezpieczyciela sprawcy (w tym wypadku to PZU)?

  • 2. Data: 2011-04-26 08:25:36
    Temat: Re: Unieruchomienie pojazdu
    Od: PesTYcyD <p...@w...pl>

    W dniu 2011-04-26 09:58, NieJorgnijSie pisze:
> [...]
    > np kupić bilety komunikacji miejskiej? Jak kupię sobie bilet miesięczny,
    > czy mam uderzyć z rachunkiem do ubezpieczyciela sprawcy (w tym wypadku

    A jakbyś nie miał wypadku to bajurę masz za darmo?

  • 3. Data: 2011-04-26 10:44:46
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > np kupić bilety komunikacji miejskiej? Jak kupię sobie bilet miesięczny,
    > czy mam uderzyć z rachunkiem do ubezpieczyciela sprawcy (w tym wypadku

    Znajdź warsztat gdzie na czas naprawy dają bezpłatnie samochód zastępczy
    - takich warsztatów jest coraz więcej. Jeżeli prowadzisz działalność idź
    do wypożyczalni zapłać, a fakturę do ubezpieczyciela.
    Jeżeli jesteś nie przedsiębiorcom to albo jak na początku. Bądź
    udowodnisz, że bilety wyszły cię drożej niż jazda własnym autem. Wtedy
    piszesz do ubezpieczyciela i czekasz co ci odpowiedzą - znając jednak
    realia nie będą chcieli płacić. To samo z wypożyczeniem auta przez osobę
    prywatną - zapłacisz z kieszeni, a potem starasz się o zwrot od
    ubezpieczyciela :) - może w sądzie byś wygrał, a czy dobrowolnie się uda???

    Ariusz

  • 4. Data: 2011-04-26 11:13:46
    Od: "Konrad" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    >z kieszeni, a potem starasz się o zwrot od ubezpieczyciela :)

    A niby dlaczego od ubezpieczyciela? To ubezpieczyciel mu furę skasował?

    Kon

  • 5. Data: 2011-04-26 12:03:10
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    NieJorgnijSie wrote:
> [...]
    > muszę np kupić bilety komunikacji miejskiej? Jak kupię sobie bilet
    > miesięczny, czy mam uderzyć z rachunkiem do ubezpieczyciela sprawcy

    ja bym dał do naprawy do firmy która ci da samochód zastępczy, zawsze tak
    robiłem.

    Dlaczego z powodu czyjejś winy masz latać na piechotę.

  • 6. Data: 2011-04-26 12:05:18
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Konrad wrote:
    > Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A niby dlaczego od ubezpieczyciela? To ubezpieczyciel mu furę
    > skasował?

    no pewnie, naprawić tez sobie powinien na własny koszt...

    po to jest OC aby płaciło za szkody spowodowane przez właściciela samochodu,
    szkodą jest też utrata możliwości korzystania ze swojego pojazdu.

  • 7. Data: 2011-04-26 12:51:13
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-26 13:13, Konrad pisze:

    > Użytkownik "Ariusz" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > A niby dlaczego od ubezpieczyciela? To ubezpieczyciel mu furę skasował?
    >
    > Kon

    Uproszczenie procedury. Może napisać bezpośrednio do sprawcy, a ten
    zaniesie pismo do swojego ubezpieczyciela i ten będzie go reprezentował

    Ariusz

  • 8. Data: 2011-04-26 12:58:14
    Od: Ariusz <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-04-26 14:05, Marek Dyjor pisze:

> [...]
    >
    > po to jest OC aby płaciło za szkody spowodowane przez właściciela
    > samochodu, szkodą jest też utrata możliwości korzystania ze swojego

    No tak - ile razy miałeś szkodę?
    Bo z tego co napisałeś wydaje mi się, że jeszcze nie miałeś przyjemności
    rozmawiania z ubezpieczycielami.

    Aby cokolwiek zwrócili musi być udokumentowane - wartość szkody wycenią
    z eurotaxsu i to nie koniecznie na nowe podzespoły. Jeżeli klient chce
    ubiegać się o opłacenie wynajmu samochodu to musi go wynająć i
    przedstawić fakturę - może jest wypożyczalnia, która od razu wyśle
    fakturę do ubezpieczyciela wątpię.
    Za to są warsztat, które mają umowy i mają samochody zastępcze.

    Ogólnie rozmowa np. z PZU jest jakby twoje argumenty nic nie znaczyły
    oni mają swoje procedury i kropka. Jak ci coś nie pasuje to ciężko się
    dogadać zostaje sąd.

    Ale życzę powodzenia

    Ariusz

  • 9. Data: 2011-04-26 14:12:57
    Od: "Konrad" <k...@p...onet.pl>

    > Uproszczenie procedury. Może napisać bezpośrednio do sprawcy, a ten
    > zaniesie pismo do swojego ubezpieczyciela i ten będzie go reprezentował

    Rozumiem - czyli piszę do PZU "oddajcie mi kase za rozwalony laptop bo ten
    gość co mi go rozwalił jest u was u bezpieczony" i to załatwia temat? :D

    Kon

  • 10. Data: 2011-04-26 14:59:43
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Marek Dyjor" napisał w wiadomości grup
    > ja bym dał do naprawy do firmy która ci da samochód zastępczy, zawsze tak
    > robiłem.

    Co jak auto zastępcze nie jest w takim samym standardzie?