  • 1. Data: 2003-03-19 09:02:12
    Temat: $$ Odpłatne naliczanie Kapitału początkowego $$
    Od: "Lansjer" <l...@g...pl>

    Witam,
    Ostatnio moja mama ambitnie zaczęła zbierać wszelkie dokumenty potrzebne do
    naliczenia przyszłej emerytury.
    I tak zbiera i zbiera.... i firmy przysyłają.
    Wtem, po telefonie do kolejnego expracodawcy okazało się, że taka
    przyjemność u niego kosztuje 20 PLN. Na pytanie: czy tak można?
    odpowiedział, ze w tej sprawie konsutował się z prawnikiem i ponoć można.

    --- moje pytanie do Was Kochani:
    Czy pracodawca za sporządzenie tego dokumentu może pobierać opłatę? Z jakimi
    się spotkaliście praktykami w tej sprawie?

    Pozdrawiam
    Lansjer

  • 2. Data: 2003-03-19 10:02:56
    Temat: Odp: $$ Odpłatne naliczanie Kapitału początkowego $$
    Od: "Joanna Grynfelder" <j...@g...pl>

    Witam
    Pracodawca nie może, ma obowiązek podać wszystkie dane. Powiedz mamie, żeby
    zadzwoniła w sprawie tego pracodawcy do ZUS-u i do PIP-u. Pomaga. Ale! Jeżel
    i jest to zakład już zlikwidowany a paiery oddane do archiwum, to wtedy opła
    ta jest.

    Joanna

  • 3. Data: 2003-03-19 13:10:58
    Temat: Re: $$ Odpłatne naliczanie Kapitału początkowego $$
    Od: "Lansjer" <l...@g...pl>

    Dziękuję za info!
    Tak czy owak zadzwonię do ZUSu i dopytam się m.in. o podstawę prawną tej
    (nie)odpłatności.

    Użytkownik "Joanna Grynfelder" <j...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:b59ffn$2hi$1@inews.gazeta.pl...

  • 4. Data: 2003-03-19 22:05:39
    Od: "Gotex" <N...@n...com>

    Użytkownik "Lansjer" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Pozdrawiam
    > Lansjer
    >
    > To jest bardzo dziwne zeby pobierać opłatę za wypisanie przez pracodawcę
    druku RP 7 przecierz to jest obowiązek wydania takiego druku.
    Nie może wchodzić w grę opłata .
    jeżeli jest to prawne tak jak on twierdzi to trzeba od pracowników brać po
    20 zł.Będzie podwójna pensja.
    Ja się z tym nie godzę chce Was naciągnąć.
    Nie dajcie się.

  • 5. Data: 2003-03-20 09:35:39
    Temat: Re: $$ Odpłatne naliczanie Kapitału pocz?tkowego $$
    Od: "Evian" <e...@g...pl>

    "Lansjer" <l...@g...pl> wrote in message
    > Na pytanie: czy tak można?
    > odpowiedział, ze w tej sprawie konsutował się z prawnikiem i ponoć można.

    To niech ten prawnik poda konkretna podstawe prawna.

    Gosia

  • 6. Data: 2003-03-20 23:27:16
    Temat: Re: $$ Odpłatne naliczanie Kapitału poczatkowego $$
    Od: "l:e:h" <l...@...pl>

    "Evian" <e...@g...pl> skribis:

    >"Lansjer" <l...@g...pl> wrote in message
    >
    >To niech ten prawnik poda konkretna podstawe prawna.

    to raczej ten kto nie chce placic powienien podac podstawe...

    Pozdrawiam, Leh.
    --
    Spraw by twoja strona pracowala na Ciebie.
    Dochodowy program partnerski:

  • 7. Data: 2003-03-21 08:30:52
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "l:e:h" <[...]

    > to raczej ten kto nie chce placic powienien podac podstawe...
    >

    > Pozdrawiam, Leh.

    A niby dlaczego ?
    Ciezar dowodu spoczywa na tym, kto chce zwysiesc skutek prawny.

    Kto che naliczenia powinen podac podstawe ze maja mu naliczyc.
    Ten, kto chce pieniadze podstawe, ze moze zadac zaplaty..

    Boguslaw

  • 8. Data: 2003-03-21 09:39:53
    Od: "l:e:h" <l...@...pl>

    "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> skribis:

    >Ten, kto chce pieniadze podstawe, ze moze zadac zaplaty..

    moze byc rachunek albo paragon ;)

    Pozdrawiam, Leh.

  • 9. Data: 2003-03-23 08:53:36
    Od: "wanda kwiekowska" <w...@N...gazeta.pl>

    Obecny pracodawca nie ma prawa żądać zapłaty za wypisanie druku o
    zatrudnieniu i wynagrodzeniu,
    ale poprzedni,jeżeli zakład został zlikwidowany,a dokumenty przekazane do
    płatnego archiwum( są takie i działają legalnie)to wydanie zaświadczenia
    kosztuje ok. 20 zł.
    wanda

  • 10. Data: 2003-03-24 13:18:24
    Od: "adam" <a...@p...pl>