  • 1. Data: 2005-02-03 18:54:33
    Temat: Umowa ze wsteczną datą TPSA Neostrada
    Od: "Maciej Perzanowski" <p...@w...pl>

    witam
    Trzy miesiące temu kupiłem w sklepie zestaw neostrady tzw.pre-pack.Idea
    tego zestawu polega mniej więcej
    na tym że jego cena to rownowartość dwumiesięcznego abonamentu za
    neostradę i po podłaczeniu ma się
    dwa miesiące za darmo ,choć oczywiście oficalnie za te pieniądze kupuję
    modem (który normalnie dostaje się
    z 1zł),a promocja polega właśnie na tych dwóch bezpłatnych miesiącach i
    bezpłatnej instalcji (to też przy
    zwykłym podłaczeniu przez telepunkt).Wykonałem wszystko według instrukcji
    ,tzn przede wszystkim podczas
    rejestracji wydrukowałem umowę i po podpisaniu wysłałem,a w rachunku
    tel.pojawiła się już neostrada.
    Wczoraj zadzwonili do mnie z TP.sa z prośbą o ponowne wydrukowanie umowy i
    przesłanie im bo pojawiły
    się problemy z weyfikacją umowy,choć gdyby takie istotnie się pojawiły
    trzy miesiące temu nie miałbym
    podłączonego internetu.Problem w tym że ta ewentualna kopia umowy drukuje
    się z bierzącą datą również
    obok podpisu jest miejsce na datę.
    Czy mam obowiązek podpisywania i przekazania powtornie tej samej umowy?
    Czy będzie to ta sama umowa.Czy podpisanie jej ze wsteczną datą to
    nadużycie,a znów podpisanie jej z datą
    bierzącą nie spowoduje znow tego ,że roczny czas umowy zacznie biegnąć od
    nowa i zamias internetu na rok
    będę zmuszony korzystać przez rok i trzy miesiące,a może znając bałagan w
    tp.sa mając dwa zamowienia na neostradę
    z róznymi datami zaczną mi naliczać podwojny abonament?A może podpisując
    ją z datą bierzącą czyli de facto
    odnawiając umowe na rok na korzyść tp,sa rządać też swoich praw czyli
    ponownych bezpłatnych dwóch miesięcy?
    Co się stanie jeśli im nie prześlę ponownie umowy,bo już mi grozili ,że z
    moiej strony będzie to właśnie zerwanie umowy i będę płacił kary.Tym
    czasem ja niczego nie chce zrywać a i nie chce wysyłać im ponownie umowy z
    fikcyjnymi
    datami ,tym bardziej że swoje obowiązki co do umowy wykonałem wzorowo bo
    nawet zaniosłem ją do poczty Warszawa 1?
    Mowili ze jesli umowy nie prześle ponownie to wyłączą internet (to mi
    nawet odpowiada bo mam kilka alternaryw
    dostawców) ale kto bedzie winny zerwania umowy -oni bo być może orginalną
    umowę zgubili czy ja bo boję się
    że manipulując przy dacie albo popełnię nadużycie albo będę sam postępował
    na swoją niekorzyść?

  • 2. Data: 2005-02-03 19:41:32
    Temat: Re: Umowa ze wsteczną datą TPSA Neostrada
    Od: Wojtek Szweicer <w...@p...onet.pl>

    Dnia 2005-02-03 19:54 :

> [...]
    > drukuje się z bierzącą datą również
    > obok podpisu jest miejsce na datę.
    > Czy mam obowiązek podpisywania i przekazania powtornie tej samej umowy?

    Nie. Swoją kopię masz? To ich problem, że zgubili. Sam dalej masz
    wątpliwości, co do tego, co podpiszesz.
    w.

  • 3. Data: 2005-02-03 20:28:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Wojtek Szweicer" <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Nie. Swoją kopię masz? To ich problem, że zgubili. Sam dalej masz
    > wątpliwości, co do tego, co podpiszesz.

    Niby masz rację, ale nie masz racji. Ja bym im wykonał kserokopię Twojej
    kopii tej pierwotnej umowy, potwierdził za zgodność z oryginałem i taką
    odesłał z wyjaśnieniem, że nie możesz wydrukować tej umowy jeszcze raz, bo
    program uniemożliwia zmianę daty. Jeśli zaś treść umowy obecnie jest
    identyczna, to możesz tę umowę wydrukować i po prostu przed podpisaniem
    przekreślić błędne daty i wpisać właściwe - dodał bym również gdzieś
    dopisek, że to wtórnik i tyle.

    Wydrukowanie tej umowy, to przecież nie jakiś wielki kłopot, a dla TP SA
    sytuacja mocno kłopotliwa.

  • 4. Data: 2005-02-03 21:32:01
    Od: "Ajron" <ajron77@#wytnijto#poczta.fm>

    Użytkownik "Maciej Perzanowski" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
    .
    > Czy mam obowiązek podpisywania i przekazania powtornie tej samej umowy?

    Orginal umowy jest tylko jeden, a podpisanie nastepnej umowy, to poprostu
    nastepna umowa.
    Nie mozesz odpowiadac, za to ze TPSA zgubila umowe i nie moga cie zmusic do
    podpisywania z tego powodu kolenych umow.
    Podpisanie kazdej umowy jest w panstwie demokratycznym zupelnie dobrowolne.
    Jedynie moga wystapic z prosba o przeslanie kopi zawartej umowy, z
    adnotacja, ze jest to kopia.

    Ajron.

  • 5. Data: 2005-02-04 07:36:22
    Od: "Maciej Perzanowski" <p...@w...pl>

    witam jeszcze raz

    radzicie mi wysłanie kopii swojej umowy,ale tu też jest problem,bo w
    trakcie procesu
    rejestracji drukuje się tylko jeden egzemplarz,który to według dołączonego
    do zestawu
    regulaminu i instrukci na stronie www należało przesłać do tp,sa,dla mnie
    jako strony umowy
    nie było przewidzianej kopii np. nie bylo tak,że wydrukowało się 2 sztuki
    ,ja dwie sztuki podpisałem,
    wysłałem do tp.sa,tam ktoś też podpisał i jeden egzemplarz odesłał mi tak
    aby każda strona miała po kopii
    z podpisami...

  • 6. Data: 2005-02-04 07:55:37
    Od: "Maciej Perzanowski" <p...@w...pl>

    witam jeszcze raz

    Interesuje mnie też to czy w tej sytuacji mogę bezboleśnie bez zarzutu że
    to ja zrywam umowę po
    prostu zrezygnować z usług tp.sa po prostu nie reagując na prośby o ponowe
    przesłanie umowy,pewnie
    jeśli tak zrobię to wyłączą mi internet (ja skorzystam z
    tel.kablowej),problem w tym kto zerwie
    umowę ja czy tp.sa,ja teoretycznie zrobiłem wszystko według zasad i jestem
    gotów karnie płacić
    abonament za cały okres umowy,oczywiście jeśli będę miał sygnał,ale coś mi
    mówi ,że tp.sa zacznie
    mi wykazywać,że to ja niedopełniłem umowy i skończy się na tym,ze
    internetu nie będzie,a ja i tak
    będę płacił karny abonament, jako osoba która zerwała umowę ,choć nie
    podpisała deklaracji o rezygnacji
    z usługi...Niestety umowy konsumenckie w większości są tak zredagowane ,że
    konsument ma wiele obowiązków,
    wręcz formowane są wobec niego grozby,a druga strona w podobnej sytuacji
    za nic nie odpowiada...

  • 7. Data: 2005-02-05 08:45:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Niby masz rację, ale nie masz racji. Ja bym im wykonał kserokopię
    [...]
    niby masz racje, ale dlaczego miałby to zrobic? Skoro jest jakis problem to
    TP mogłaby ewentualnie ładnie o to poprosic a nie grozic wylaczeniem
    internetu! Skoro postepuja tak a nie inaczej - az sie prosza o to zeby im w
    niczym nie pomagac. Ja bym zapytał co to znaczy - problemy z autoryzacja
    umowy - moze im sie wzór jakiegos podpisu nie zgadza???

    --
    Pozdrawia... Budzik ; #GG: 565516
    "_")

  • 8. Data: 2005-02-05 13:13:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości news:04022005.0400787E@budzik61.poznan.pl...

    No to się zastanówmy, co zyskasz nie wysyłając im. Pewnie ten Internet
    wyłączą. Ty ich pozwiesz do sądu. Sad przyzna Ci rację - już pewnie po
    jakimś roku, jak nie będzie apelacji - i dostaniesz kilka złotych
    odszkodowania. Ale będziesz już pewny, że masz rację. Warto?

  • 9. Data: 2005-02-06 01:20:50
    Od: "Wiesiek" <r...@p...onet.pl>

> [...]
    > konsument ma wiele obowiązków,
    > wręcz formowane są wobec niego grozby,a druga strona w podobnej sytuacji

    Nie mogłeś zerwać umowy, bo żadnej umowy oni nie mają :) a że właczyli
    neostradę...nie wiesz dlaczego...;) niech wyłaczą... wszystko

    pozdrawiam

    Wiesiek

    PS. Ale życie nie jest takie proste...:)