  • 1. Data: 2006-08-31 17:26:07
    Temat: Umowa u prace a klauzula.
    Od: ELCO <t...@n...pisz.pl>

    Witam.
    Skonczyla mi sie umowa o prace,
    teraz dostalem druga umowe na 7 miesiecy.
    Napomknalem szefowi ze byc moze chcialbym pojsc
    na urlop wychowawczy. Szef wstawil mi do umowy
    klauzule w ktorej jest napisane ze obie ze stron
    moga rozwiac umowe za porozumieniem stron w ciagu
    2 tygodni, bez podania przyczyny.Wiem ze na wniosek
    o urlop wychowawczy, szef ma 14 dni by odpowiedziec.
    Czy jest to dozwolone, jesli ja zloze wniosek o urlop
    wychowawczy, a szef mi wypowie umowe? Czy tak moze?
    W lutym bede mial umowe na nieokreslony, ale juz mi szef
    zaznaczyl ze tez taka klauzule wstawi... Prosze o porade!
    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2006-08-31 17:38:29
    Temat: Re: Umowa u prace a klauzula.
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    ELCO napisał(a):
> [...]
    > moga rozwiac umowe za porozumieniem stron w ciagu
    > 2 tygodni, bez podania przyczyny.Wiem ze na wniosek

    Po przepracowaniu 6 miesiecy okres wypowiedzenia to 1 miesiac.
    Po przepracowaniu 3 lat okres wypowiedzenia to 3 miesiace.

> [...]
    > W lutym bede mial umowe na nieokreslony, ale juz mi szef
    > zaznaczyl ze tez taka klauzule wstawi... Prosze o porade!

    Wstawiac to sobie moze, nie oznacza to, ze bedzie dla Ciebie wiazaca.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 3. Data: 2006-08-31 17:40:07
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Przemyslaw Osmanski napisał(a):

    > Po przepracowaniu 6 miesiecy okres wypowiedzenia to 1 miesiac.
    > Po przepracowaniu 3 lat okres wypowiedzenia to 3 miesiace.

    Przecież to umowa na czas określony.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam

  • 4. Data: 2006-08-31 17:58:01
    Od: Przemyslaw Osmanski <p...@c...gdzies.net.pl>

    Johnson napisał(a):

    > Przecież to umowa na czas określony.

    Tak, zle zacytowałem, chodzilo o czesc o stałym. Do czasu okreslonego
    nawet powyzej 6 miesiecy stosuje sie 2 tygodnie. Niemnie nie moze byl to
    wypowiedzenie bez podania przyczycy ZTCW.

    pozdrawiam,
    Przemek O.

  • 5. Data: 2006-08-31 18:34:48
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    ELCO napisał(a):
> [...]
    > na urlop wychowawczy. Szef wstawil mi do umowy
    > klauzule w ktorej jest napisane ze obie ze stron
    > moga rozwiac umowe za porozumieniem stron w ciagu

    do rozwiązania za porozumieniem stron żadna klauzula w umowie nie jest
    potrzebna
    więc na pewno to wpisał?

    nie może

    KG

  • 6. Data: 2006-08-31 18:56:36
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ed7631$ejt$1@news.onet.pl ELCO <t...@n...pisz.pl>
    pisze:

    > Szef wstawil mi do umowy
    > klauzule w ktorej jest napisane ze obie ze stron
    > moga rozwiac umowe za porozumieniem stron w ciagu
    > 2 tygodni, bez podania przyczyny.
    To bez znaczenia. Rozwiązanie za porozumieniem odbywa się na podstawie
    samego KP.

    > Wiem ze na wniosek
    > o urlop wychowawczy, szef ma 14 dni by odpowiedziec.
    > Czy jest to dozwolone, jesli ja zloze wniosek o urlop
    > wychowawczy, a szef mi wypowie umowe? Czy tak moze?
    Wypowiedzieć nie może.
    Może tylko rozwiązać umowę jeśli znajdzie się w stanie upadłości, likwidacji
    albo zajdą okoliczności uzasadniające rozwiązanie umowy bez wypowiedzenia z
    Twojej winy.

    > W lutym bede mial umowe na nieokreslony, ale juz mi szef
    > zaznaczyl ze tez taka klauzule wstawi...
    Niech wstawia.

    Jotte

  • 7. Data: 2006-08-31 19:10:11
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "ELCO" <t...@n...pisz.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > na urlop wychowawczy. Szef wstawil mi do umowy
    > klauzule w ktorej jest napisane ze obie ze stron
    > moga rozwiac umowe za porozumieniem stron w ciagu

    Możliwości rozwiązania umowy o pracę za porozumieniem stron nie
    wpisuje się do umowy o pracę, ponieważ taka możliwość zawsze
    występuje, tylko potrzeba do niej porozumienia obydwu stron umowy.
    Natomiast wpisuje się często możliwość wcześniejszego rozwiązania za
    2-tygodniowym wypowiedzeniem i jest to typowa praktyka, często
    stosowana przy umowach na czas określony ponad 6 miesięcy, wygodna
    zarówno dla pracodawcy, jak i pracownika. Bez takiej klauzuli nie
    można rozwiązać umowy o pracę na czas określony za wypowiedzeniem.

    Wiem ze na wniosek
    > o urlop wychowawczy, szef ma 14 dni by odpowiedziec.

    Pracodawca nie udziela odpowiedzi, tylko musi udzielić urlopu
    wychowawczego, a wniosek należy złożyć z co najmniej 2-tygodniowym
    wyprzedzeniem przed wnioskowaną datą rozpoczęcia urlopu wychowawczego.
    Przy umowie na czas określony urlop wychowawczy może być udzielony
    tylko na czas trwania umowy o pracę. Urlop wychowawczy można
    wykorzystać w max. 4 częściach.

    > Czy jest to dozwolone, jesli ja zloze wniosek o urlop
    > wychowawczy, a szef mi wypowie umowe? Czy tak moze?

    Po złożeniu wniosku o urlop wychowawczy pracodawca nie może
    wypowiedzieć umowy o pracę.

    > W lutym bede mial umowe na nieokreslony, ale juz mi szef
    > zaznaczyl ze tez taka klauzule wstawi...

    Co będzie w lutym, to nawet Twój szef może nie wie, a może już wie, że
    rozstanie się z Tobą na okres przekraczający 30 dni i znów może Cię
    zatrudnić na umowę na czas określony (pierwszą) i dlatego wspomina, że
    będzie to umowa z klauzulą o 2-tygodniowym wypowiedzeniu (rozwiązanie
    za 2-tygodniowym porozumieniem stron nie ma sensu).
    Jeżeli będziesz korzystał z urlopu wychowawczego już niedługo, to może
    być różnie.

    wa

  • 8. Data: 2006-08-31 20:26:30
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Przemyslaw Osmanski napisał(a):

    > Do czasu okreslonego nawet powyzej 6 miesiecy stosuje sie 2 tygodnie. Niemnie nie
    moze byl to
    > wypowiedzenie bez podania przyczycy ZTCW.

    Przy umowie na czas określony nie trzeba podawać żadnej przyczyny.