  • 1. Data: 2005-02-24 19:14:07
    Temat: Utrata kserokopii dowodu osobistego
    Od: Patyki <p...@T...pl>

    Witam,

    Około 2 tygodni temu odesłałem podpisaną umowę o prowadzenie rachunku
    bankowego do jednego z banków internetowych. Do wspomnianej umowy,
    zgodnie z procedurą, dołączyłem kserokopię dowodu osobistego.

    Według informacji pochodzących ze wspomnianego banku, do dnia
    dzisiejszego przesyłka nie została dostarczona. Ze względu na długi
    okres oczekiwania, mam przeczucie, iż list z dokumentami zaginął. Moje
    obawy są związane z bezprawnym wykorzystaniem kserokopii dowodu
    osobistego oraz podpisanej umowy o prowadzenie rachunku.

    Pytanie więc brzmi: czy powinienem zastrzec dokument tożsamości, o
    którym mowa? Proszę także o wszelkie sugestie dotyczące rozwiązania tego
    problemu.

    Z góry dziękuję za pomoc.

    Pozdrawiam.
    --
    Patyki
    p...@T...pl

  • 2. Data: 2005-02-24 19:31:12
    Temat: Re: Utrata kserokopii dowodu osobistego
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Patyki wrote:

    > Pytanie więc brzmi: czy powinienem zastrzec dokument tożsamości, o
    > którym mowa? Proszę także o wszelkie sugestie dotyczące rozwiązania tego
    > problemu.

    Eeee... 'Zastrzec' dokument tożsamości? ;)

    To nie karta kredytowa :)

  • 3. Data: 2005-02-24 19:59:59
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > To nie karta kredytowa :)

    Niestety, musze sprostowac twoje wiadomosci .... To wlasnie jest karta
    kredytowa. Jest potrzebny do otrzymania kredytu. A w bankach funkcjonuje
    baza dokumentow zastrzezonych i jak najbardziej jest tam kategoria
    "dowody osobiste". Jednak z tego co pamietam, to za wpis do tej bazy
    trzeba zaplacic. Nie wiem jaka jest aktualna postac tej bazy, kiedys byl
    to programik o nazwie MIG-DZ pracujacy pod dosem i aktualizowany z
    dyskietek przywozonych przez KIR lub BRIR, byc moze teraz nastalo cos
    nowoczesnego, ale to juz pewnie ktos mnie moze poprawi jesli sie myle.

    Tak wiec uczysz sie cale zycie i na starosc .... wiesz ;)

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 4. Data: 2005-02-24 20:18:50
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Patyki wrote:

    > Pytanie więc brzmi: czy powinienem zastrzec dokument tożsamości, o
    > którym mowa? Proszę także o wszelkie sugestie dotyczące rozwiązania tego
    > problemu.

    Na ksero nikt kredytu nie weźmie. Bez przesady. Musiałby na podstawie
    tych danych zrobić dowód. A jak umie zrobić dowód, to i dane mu nie
    potrzebne.
    Poczta zgubila list i tyle.

  • 5. Data: 2005-02-24 20:54:34
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    KrzysiekPP wrote:

    > Niestety, musze sprostowac twoje wiadomosci .... To wlasnie jest karta
    > kredytowa. Jest potrzebny do otrzymania kredytu. A w bankach funkcjonuje

    Owszem.

    > baza dokumentow zastrzezonych i jak najbardziej jest tam kategoria
    > "dowody osobiste". Jednak z tego co pamietam, to za wpis do tej bazy

    Dokumentów. Które zostały zagbione lub skradzione. A nie ich kserokopii.

> [...]
    > nowoczesnego, ale to juz pewnie ktos mnie moze poprawi jesli sie myle.
    >
    > Tak wiec uczysz sie cale zycie i na starosc .... wiesz ;)

    No to naucz mnie, jak można uzyskać kredyt pokazując w banku KSERO dowodu ;)

  • 6. Data: 2005-02-24 21:10:55
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > No to naucz mnie, jak można uzyskać kredyt pokazując w banku KSERO dowodu ;)

    Nie trzeba brac kredytu w banku. Wystarczy posrednik/ajent, ktorzy
    poswiadczy zgodnosc tego ksero z oryginalem. Dla banku bedzie to
    poswiadczenie, ze ajent skserowal ten dokument osobiscie, a to przeciez
    nieprawda. W sumie to dzialanie krotkowzroczne, ale mozliwe do
    przeprowadzenia.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 7. Data: 2005-02-24 21:11:14
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    KrzysiekPP wrote:

> [...]
    > poswiadczenie, ze ajent skserowal ten dokument osobiscie, a to przeciez
    > nieprawda. W sumie to dzialanie krotkowzroczne, ale mozliwe do

    Równie możliwe do przeprowadzenia jest świstnięcie komuś dowodu z
    kieszeni. Więc leć szybko 'zastrzec' dowód - tak na wszelki wypadek... A
    sam dowód spal ;->

  • 8. Data: 2005-02-24 21:54:05
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Równie możliwe do przeprowadzenia jest świstnięcie komuś dowodu z
    > kieszeni. Więc leć szybko 'zastrzec' dowód - tak na wszelki wypadek... A
    > sam dowód spal ;->

    Coz, to wybor dla autora wątku. Ja osobiscie nie przejmowalbym sie za
    bardzo. Ale mimo wszystko zawsze pozostaje ciekawosc i niepokoj dokad
    ten list mogl trafic.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 9. Data: 2005-02-24 23:19:18
    Od: "Ania" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Patyki" <p...@T...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > mam przeczucie, iż list z dokumentami zaginął. Moje obawy są związane z
    > bezprawnym wykorzystaniem kserokopii dowodu osobistego oraz podpisanej

    A wysłałeś poleconym ? Jak poszło poleconym to nie ma prawa zginąć bo na
    poczcie zaczyna sie larum ale jak zwykłym to róznie moze być....

    > Pytanie więc brzmi: czy powinienem zastrzec dokument tożsamości, o którym
    > mowa? Proszę także o wszelkie sugestie dotyczące rozwiązania tego
    > problemu.

    A wstąp na komendę, poznaj dzielnicowego i zapytaj sie czy masz sie martwić,
    czy dac sobie spokój. W moim internetowym banku to tez sie nie odzywali ale
    jak narobiłam zamieszania to sie okazało , ze przez tydzień przypatrywali
    się niewyraźnej według nich pieczątce na dokumencie. Wszędzie sa ludzie :o)
    Może jakiejś miłej osóbce Twoje zdjęcie sie spodobało :o)

    pozdrawiam

    Ania

  • 10. Data: 2005-02-25 00:07:13
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Na ksero nikt kredytu nie weźmie. Bez przesady. Musiałby na podstawie
    > tych danych zrobić dowód. A jak umie zrobić dowód, to i dane mu nie
    > potrzebne.

    Jeśli sprzedawca będzie nieuczciwy, albo przedstawiciel banku, to weźmie.

    > Poczta zgubila list i tyle.

    Prędzej w banku zginęło.