  • 1. Data: 2006-08-19 19:19:00
    Temat: Umowa przeslana faxem
    Od: "Adas N." <a...@p...onet.pl>

    Witam,
    Mam pytanie, mam oferte sprowadzenia auta z zachodu, ale firma wymaga zaliczki.
    Umowa jest dosc prosta i jasna, nie widac haczykow ale przeslana jest faxem,
    nie mam oryginalu z podpisami obu stron, owa firma tez nie ma oryginalu z
    dwoma podpisami. Kazda ze stron ma tylko jeden podpis oryginalny.
    Dodatkowo umowa mo forme umowy proforma (w tytule).
    Czy taka umowa jest wiazaca i czy mam szanse w razie czego odzyskac zalizke
    przeslana przelewem bankowym?
    Z gory wielkie dzieki za info.
    Pozdrawiam
    Adam

  • 2. Data: 2006-08-19 19:40:45
    Temat: Re: Umowa przeslana faxem
    Od: Przemysław Bernat <p...@p...com>

    Dnia 19 Aug 2006 21:19:00 +0200, Adas N. napisał(a):

> [...]
    > Dodatkowo umowa mo forme umowy proforma (w tytule).
    > Czy taka umowa jest wiazaca i czy mam szanse w razie czego odzyskac zalizke

    Jeżeli już zapłaciłeś, to pieniądze przepadły. I nic Ci nie da żadna umowa.
    Człowiek, który na niej widnieje albo jest bezdomnym, albo od lat nie żyje.

    OBUDŹ SIĘ!

    --

    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 3. Data: 2006-08-19 19:52:07
    Od: a...@p...onet.pl

> [...]
    > Człowiek, który na niej widnieje albo jest bezdomnym, albo od lat nie żyje.

    Nie no spokojnie, nie zaplacilem jeszcze wlasnie sie zastanawiam czy nie
    pojechac do nich i nie podpisac jej osobiscie.

  • 4. Data: 2006-08-19 20:05:53
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Nie no spokojnie, nie zaplacilem jeszcze wlasnie sie zastanawiam czy nie
    > pojechac do nich i nie podpisac jej osobiscie.

    Przede wszystkim ustal, czy ta firma w ogóle istnieje. Do kogo tak naprawdę
    należy (niech Ci pokażą zaświadczenie o w pisie do ewidencji podmiotów
    gospodarczych). Podjedź do siedziby tej firmy i zobacz, czy to w ogóle
    przypomina jakąś tam firmę. Podjedź do miejsca zamieszkania właściciela i
    zapytaj mieszkających tam ludzi, czy w ogóle znają tego człowieka. To takie
    minimum. Poza tym wrzuć nazwę tej firmy i właściciela w Google. Może się coś
    dowiesz. Ustal ich numer REGON i NIP i powpisuj to w wyszukiwarki dłużników
    (jest ich kilka). Dopiero wówczas możesz powiedzieć, że dokonałeś minimum. W
    sumie, o ile ta firma nie jest jakoś strasznie daleko to nie powinno Ci to razem
    zająć więcej niż 1-2 godziny.

  • 5. Data: 2006-08-19 20:10:16
    Od: a...@p...onet.pl

> [...]
    > sumie, o ile ta firma nie jest jakoś strasznie daleko to nie powinno Ci to

    NIP i REGON mam, jesli mozesz podeslac adresy wyszukiwarek dluznikow to bede
    wdzieczny.
    W Goolgach niestety niczgo nie znalazlem, poza ich ogoloszeniami o psrzedazy
    samochodow.

  • 6. Data: 2006-08-19 20:57:07
    Od: Przemysław Bernat <p...@p...com>

    Dnia 19 Aug 2006 21:52:07 +0200, a...@p...onet.pl napisał(a):

    > Nie no spokojnie, nie zaplacilem jeszcze wlasnie sie zastanawiam czy nie
    > pojechac do nich i nie podpisac jej osobiscie.

    Widzę, że uparłeś się zostać ofiarą wałka na zaliczkę. Szanse, że zobaczysz
    sprowadzony przez taką firmę samochód są takie same jak to, że pojedziesz z
    forsą, którą masz, na giełdę i w trzy kubki wygrasz tyle, że starczy Ci na
    nowy z salonu.
    Upadają spółki akcyjne zostawiając milionowe długi, a Ty chcesz powierzyć
    kasę jakimś cwaniaczkom, tylko dlatego, że być może po sprawdzeniu okaże
    się, że mieli zarejestrowaną firmę.

    --

    Pozdrawiam,
    Przemek