  • 1. Data: 2006-12-02 12:42:38
    Temat: Umowa przedwstepna zakupu mieszkania
    Od: "Piotr Dulik" <p...@p...fm>

    Witam,
    Poszukuję praktycznych rad jak dobrze sformułować umowę przedwstępną przy
    zakupie mieszkania. Przede wszystkim dotychczasowy właściciel może
    wyprowadzić się dopiero za 3 miesiące więc chciałbym wiedzieć jak się
    zabezpieczyć przed sytuacją gdyby rozmyślił się i nie chciał zwrócić
    zadatku.
    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2006-12-02 13:57:20
    Temat: Re: Umowa przedwstepna zakupu mieszkania
    Od: "Krzysztof" <o...@w...pl>

    Z tego co wiem najlepszym zabezpieczeniem jest umowa przedstepna
    notarialna - zapytaj notariusza.

    K.

  • 3. Data: 2006-12-02 23:57:02
    Od: "Qbek" <q...@w...pl>

    Piotr Dulik napisał(a):
> [...]
    > wyprowadzić się dopiero za 3 miesiące więc chciałbym wiedzieć jak się
    > zabezpieczyć przed sytuacją gdyby rozmyślił się i nie chciał zwrócić

    Jesli chodzi o formy zwarcia umowy przedstępnej i pozniejszych
    mozliwościach to;
    1. Zawarta na pismie pozwala dochodzić odszkodowania za nie
    przystąpienie do umowy głownej.
    2. Zawarta w formie aktu notaraialnego pozwala dochodzić odszkodowania
    lub wystąpić do sądu o dokonanie sprzedazy na warunkach zawartych w
    umowie przedstępnej.

  • 4. Data: 2006-12-03 09:26:54
    Od: "Piotr Dulik" <p...@p...fm>

    Dziękuje za info. Przy okazji, jeśli po spisaniu notarialnej umowy
    przedwstępnej kontrahent rozmyśli się, i nie będzie chciał zwrócić zadatku
    to i tak trzeba najpierw założyć przeciwko niemu sprawę sądową, zanim
    będzie można wszcząć egzekucję komorniczą? Czy umowa spisana notarialnie
    daje w praktyce większą szansę uzyskania ewentualnego odszkodowania niż
    umowa spisana samodzielnie?

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 5. Data: 2006-12-04 09:10:45
    Od: g...@p...onet.pl

> [...]
    > będzie można wszcząć egzekucję komorniczą? Czy umowa spisana notarialnie
    > daje w praktyce większą szansę uzyskania ewentualnego odszkodowania niż

    Trzeba założyć sprawę sądową. Tak jak napisał ktoś wcześniej, jeśli to jest
    umowa "zwykła" możesz mieć roszczenie o karę umowną (zadatek).
    Jeśli w formie aktu notarialnego - albo kara umowna, albo przymuszenie do
    zawarcia umowy głównej na warunkach określonych w umowie przedwstępnej.