  • 21. Data: 2006-02-24 20:41:53
    Temat: Re: Umowa przedstępna (zakup mieszkania)
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Nie wymyśliłem tego sobie. Po prostu - mieszkania spółdzielcze można było
    > se kiedyś wykupić za śmieszne pieniądze (kolejny plus komuny) i se gościu
    > wykupił. A teraz (minus neokapitalizmu) opyla za ileś tam razy więcej.

    Se przekształcił z lokatorskiego na se własnościowe. Ale i tak spółdzielnia
    jest właścicielem i mieszkania i całego budynku wraz z działką.

  • 22. Data: 2006-02-25 09:14:43
    Od: "Wojtek" <k...@f...onet.pl>

    wiadomości news:43ff6ca1$0$1448$f69f905@mamut2.aster.pl...

    > Se przekształcił z lokatorskiego na se własnościowe. Ale i tak
    > spółdzielnia jest właścicielem i mieszkania i całego budynku wraz z
    > działką.

    No dobrze, ale mozna zalozyc chyba ksiege wieczysta na takie spoldzielcze
    mieszkanie wlasnosciowe?
    Czy wtedy wlasciciel mieszkania nabywa rowniez prawo do odpowiedniego
    procentowo kawalka gruntu?
    Dziekuje
    Wojtek

  • 23. Data: 2006-02-25 09:14:48
    Od: "Negatyw" <n...@o...pl>

    Użytkownik "Boombastic" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ale i tak spółdzielnia jest właścicielem i mieszkania i całego budynku wraz z
    > działką.

    Skoro musi płacić czynsz (240zł/mies na 2 os.) to zapewne. Ale jeśli płacić
    będzie, czy też nadal ja po kupnie mieszkania - Spnia nie ma prawa nikogo
    wywalić na bruk.

    Pozdro

    Negatyw
    negatyw001(małpa)o2.pl
    ----------------------

  • 24. Data: 2006-02-25 10:44:00
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > No dobrze, ale mozna zalozyc chyba ksiege wieczysta na takie spoldzielcze
    > mieszkanie wlasnosciowe?

    Tak

    > Czy wtedy wlasciciel mieszkania nabywa rowniez prawo do odpowiedniego
    > procentowo kawalka gruntu?

    Nie. Jest to księga dotycząca ograniczonego prawa. Aby nabyć takze
    współudział i wyłączyć mieszkanie z budynku spółdzielni konieczne jest
    ustanowienie odrębnej własności. Jeśli grunt ma uregulowany stan prawny to
    na wniosek członka spółdizelni można ustanowić odrębną własność.

  • 25. Data: 2006-02-25 10:45:21
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Skoro musi płacić czynsz (240zł/mies na 2 os.) to zapewne.

    Jaki czynsz? Nie płaci się czynszu.

  • 26. Data: 2006-02-25 17:44:23
    Od: "Negatyw" <n...@o...pl>

    > Jaki czynsz? Nie płaci się czynszu.

    Sorki - miałem na myśli "remontowe" czy jak tam zwał... :)
    Uwowę przedwstępną już dziś właśnie podpisałem.

    Pozdro

    Negatyw
    negatyw001(małpa)o2.pl