  • 1. Data: 2003-06-26 23:32:22
    Temat: biuro rachunkowe
    Od: "Jan Kowalski" <p...@j...pl>

    Witam,

    mam takie pytanie czy firma zajmujaca sie:
    "uslugowe prowadzenie ksiag rachunkowych" musi byc na vacie?

    ?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-06-27 07:35:04
    Temat: Re: biuro rachunkowe
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Jun 2003, Jan Kowalski wrote:

    >+ Witam,
    >+
    >+ mam takie pytanie czy firma zajmujaca sie:
    >+ "uslugowe prowadzenie ksiag rachunkowych" musi byc na vacie?

    Pomijając kwestię uprawnień (do tego trzeba mieć uprawnienia,
    a jeśliby *pytający* chciał taką firmę zakładać to marnie
    z jego uprawnieniami :>, o klientach nie wspominając ;>) to IMHO
    takie "prowadzenie" nie da się oddzielić od "doradztwa": w końcu
    jak klient przyniesie źle opisaną fakturę to prowadzący
    musi mu zwrócić uwagę że coś jest nie tak, [nie]prawdaż ? ;)
    Zakładam że szukasz usługi która nie byłaby na VAT - IMHO
    ci się nie uda, o ile ma być "przepisowo".

    A doradztwo... na *.podatki (to jest IMHO właściwa grupa)
    powinno być do znalezienia groups.googlem w tym roku (znaczy
    już raz szukałem czy to w ustawie czy w rozporządzeniu :]),
    o, tak:
    http://groups.google.com/groups?as_q=vat%20OR%20vatu
    %20OR%20vatem&as_oq=doradztwo%20doradztwie&ie=ISO-88
    59-2&as_ugroup=*.podatki&lr=&as_drrb=b&as_mind=12&as
    _minm=5&as_miny=2002&as_maxd=27&as_maxm=6&as_maxy=20
    03&num=100&hl=pl

    ...i tu jest cytat z przepisu:
    http://groups.google.com/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&i
    nlang=pl&selm=Pine.WNT.4.50.0304260124191.-41317769-
    100000%40k6-2.portezjan.zabrze.pl

    (ale warto przeczytać wszystkie komentarze grupowiczów z wszystkich
    wątków - i o "doradztwo" googla zapytać poza kontekstem VAT,
    bo kara jest AFAIR dotkliwa :>)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (DG, KPiR, VAT, nie doradca)