  • 1. Data: 2003-08-10 08:07:30
    Temat: Umowa o pracę na czas określony i jej zerwanie.
    Od: "" <s...@W...pl>

    Mam pytanie do sznownych Grupowiczów, jak wygląda możliwość zerwania umowy o
    pracę na czas określony (3 i 6 miesięcy, pełny etat) ze strony pracodawcy i
    pracownika. Jakie są tego konsekwencje i okres wypowiedzenia? Czy pracodawca
    jest zobowiązany do wypłaty dodatkowych świadczeń? Czy pracownik zrywając
    umowę, musi ponieść tego finansowe konsekwencje?

  • 2. Data: 2003-08-10 20:13:53
    Temat: Re: Umowa o pracę na czas określony i jej zerwanie.
    Od: "Marcin Olender" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik <s...@W...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > jest zobowiązany do wypłaty dodatkowych świadczeń? Czy pracownik zrywając
    > umowę, musi ponieść tego finansowe konsekwencje?

    Rozumiem, że chodzi ci o rozwiązanie umowy o pracę za wypowiedzeniem ( czyli
    w wyniku jednostronnego oświadczenia )? Jesli tak, to w przypadku umowy na
    czas określony zasadniczo takiej możliwośći nie ma, chyba, że została
    zawarta na czas dłuższy, niż 6 miesięcy i strony zawarły w umowie klauzulę
    dopuszczającą jej wcześniejsze rozwiązanie przez wypowiedzenie ( w terminie
    2 tyg.). Nie wiem, co masz na mysli mówiąc o dodatkowych świadczeniach

    Czyli nie ma możliwości wczesniejszego rozwiązania tej umowy inaczej, jak za
    porozumieniem stron. W przeciwnym wypadku pracodawca może domagać sie
    odszkodowania od pracownika który def acto porzucił pracę.

    Depi.

  • 3. Data: 2003-08-11 12:36:32
    Od: "" <s...@W...pl>

> [...]
    > porozumieniem stron. W przeciwnym wypadku pracodawca może domagać sie
    > odszkodowania od pracownika który def acto porzucił pracę.

    Dziękuję za wyjaśnienia, ale pozwolę sobie jeszcze zadać parę pytań. Mam
    właśnie możliwość podpisania nowej umowy o pracę, na okres 2 lat. Jest to
    jednak bardzo długo, a z tego co widzę perspektywa pozostania w tej pracy na
    tak długi okres nie jest dla mnie najciekawsza... Dla tego też pytanie, czy nie
    orientuje się Pan jak w praktyce wygląda możliwość zerwania umowy przez
    pracownika, czy nie ma jakiejś możliwości jej wypowirdzenia bez zapłaty
    odszkodowania? Nie mam pojęcia o prawie, ale myśląc "zdroworozsądkowo" powinna
    być jakaś możliwość.

  • 4. Data: 2003-08-11 12:59:08
    Od: Dredd<...@...pl>

    Należy zawrzeć w umowie klauzulę dopuszczającą rozwiązanie umowy
    za wypomiedzeniem (2 tygodniowym). Inaczej jedynym nie
    narażającym na konsekwencje sposobem rozwiązania umowy
    pozostanie porozumienie stron

    -> http://usenet.pomocprawna.info