  • 1. Data: 2003-03-05 13:09:14
    Temat: Umowa o prace
    Od: "tomy" <z...@p...onet.pl>

    Rok temu podpisalem umowe o prace na okres 1 roku. W umowie bylo ze w
    przypadku szkolen powyzej 40 dni mam 5letni okres karencji. Ale jak moge
    miec jak umowa wygasa juz teraz? Pracodawca podpisal ze mna aneks w ktorym
    przedluzyl umowe na czas nieokreslony + dal podwyzke a pozostale warunki sie
    nie zmienily. Czy ten okres karencyjny dotyczy tez tego aneksu?
    Czy to znaczy ze przez 5lat nie moge sie zwolnic bo bede musial oddawac
    koszty szkolen? A co bedzie jak bede musial jechac na nastepne szkolenia? W
    umowie jest punkt ze nie moge utrudniac pracodawcy podnoszenia moich
    kwalifikacji:) Da sie to jakos ominac przy zwolnieniu? A moze zostalem
    niewolnikiem...

    Dzieki za kazda porade.
    Tom

  • 2. Data: 2003-03-05 15:02:30
    Temat: Re: Umowa o prace
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 5 Mar 2003 14:09:14 +0100, "tomy"
    <z...@p...onet.pl> zakodował:

    >Czy to znaczy ze przez 5lat nie moge sie zwolnic bo bede musial oddawac
    >koszty szkolen?

    Zależy co podpisałeś. Zazwyczaj jest to zobowiązanie do nie
    wypowiedania umowy. Co do zwrotu - to proporcjonalnie - czyli po 2,5
    roku musiałbys oddać połowę.

> [...]
    >umowie jest punkt ze nie moge utrudniac pracodawcy podnoszenia moich
    >kwalifikacji:) Da sie to jakos ominac przy zwolnieniu? A moze zostalem

    Odmowa podpisania lojalki nie jest utrudnianiem.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775