  • 1. Data: 2002-09-04 05:22:21
    Temat: Umowa o dzielo z firma zagraniczna
    Od: "Maciej Szylke" <m...@w...pl>

    Witam!

    Mam watpliwosci co do formy zawarcia umowy o dzielo z firma, ktorej siedziba
    jest poza granicami kraju. Wnioskuje, ze tresc umowy (ja jestem wykonawca) powinna
    byc w jezyku urzedowym panstwa, w ktorym dziala moj zleceniodawca. Pozostaje kilka
    innych watpliwosci: co z podatkiem, czy musze wypelniac jakies dodatkowe druki,
    etc.?

    Z gory dziekuje za odpowiedz.
    Maciek

  • 2. Data: 2002-09-04 17:56:23
    Temat: Re: Umowa o dzielo z firma zagraniczna
    Od: Wojciech <b...@p...wp.pl>

    On Wed, 04 Sep 2002 07:22:21 +0200, Maciej Szylke wrote:

    > jest poza granicami kraju. Wnioskuje, ze tresc umowy (ja jestem
    > wykonawca) powinna byc w jezyku urzedowym panstwa, w ktorym dziala moj
    > zleceniodawca.

    Najlepiej okreslic w umowie:
    jakie prawo bedzie stosowane (prawo jakiego panstwa),
    i jaki sad bedzie wlasciwy do rozstrzygania sprawy,

    no i dopiero pod prawo tego panstwa pisac umowe,

    jezeli umowa bedzie pisana pod prawo obcego panstwa,
    to ze szczegolna dbaloscia nalezy opisac w umowie wszystkie szczegoly
    dotyczace wykonania umowy:

    zakres prac,
    zakres w ktorym zamawiajacy ma wspoldzialac (np dostarczac, mmedia,
    materialy, moze jakis sprzet)
    wysokosc wynagrodzenia (z podzialem na to co ono obejmuje - robocizna, materialy,
    sprzet), netto/brutto
    zasady wyceny ewentualnych robot dodatkowych,
    terminy platnosci
    terminy i zasady odbiorow,
    zasady gwarancji,
    zasady i terminy usowania usterek,
    uprawnienia do wsprzymania prac w przypadku braku zaplaty,
    zasady rozwiazania umowy, itp.

    wszystko bardzo dokladnie, tak aby przynajmniej sprobowac ograniczyc
    ryzyko wynikajace ze stosowania prawa, ktorego nie znasz.

    W sprawach podatkowych, ci nie poradze, bo dostaje bialej goraczki jak
    zagladam do przepisow na ten temat.

    --
    Wojciech