  • 1. Data: 2002-09-03 23:08:48
    Temat: Prawa autorskie
    Od: "Joachim Peiper" <h...@2...pl>

    Chciałbym wydać książkę napisaną przez Niemca w roku 1939 i w tym roku
    wydaną. Czy muszę szukać spadkobierców czy wystarczy mi te 50 lat? Poza tym,
    tytuł książki to "meine Kampanie in Polen" i napisał ją kapitan Wehrmachtu.
    Jak sie to ma do tzw. ustawy amerykańskiech chyba z 1945 roku "victor takes
    all spoils", o tym, że wszelkie dobra kulturalne, stworzone w okresie III
    Rzeszy staja się własnością intelektualną narodów zwycięskich - ale
    konkretnie czyją własnością? Tyczy się to także kronik niemieckich, na
    którcyh położyłem łapę.
    I czy na dystrybucję archowaliów (jak kroniki niemieckie czy radzieckie z
    okresu 1939-1944) trzeba mieć jakieś zezwolenie?

    --
    Robert Gołębiewski
    Indywidualna Turystyka Historyczna

  • 2. Data: 2002-09-04 09:43:17
    Temat: Re: Prawa autorskie
    Od: Kuba vel Torki <t...@k...net.pl>

    Pięknego dnia Wed, 4 Sep 2002 01:08:48 +0200, "Joachim Peiper"
    <h...@2...pl> cichutko powiedział o:

> [...]
    >tytuł książki to "meine Kampanie in Polen" i napisał ją kapitan Wehrmachtu.

    Niestety (albo stety dla niektórych) od jakiś 2 lat w tej sprawie
    obowiązuje 70 letni okres ochrony majątkowych praw autorskich, więc
    wynika z tego, że powinieneś poszukać spadkobierców, albo zaczekac
    jeszcze 7 lat do zakończenia okresu.

    A tu niestety nie mam pojęcia.

    Pozdrawiam
    Kuba