  • Data: 2006-09-19 18:47:22
    Temat: Umowa najmu mieszkania - niejasność
    Od: a...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    chcę wynająć pierwszy raz mieszkanie. Firma która jest jego
    właścicielem przysłała mi wstępną umowę do przeglądnięcia i
    mam pewne niejasności w związku z nią.

    Widnieje tam:
    --------------
    3. Obowiązki Najemcy w czasie trwania najmu obejmują:
    [...]
    3.2. Najemcę obciąża wymiana, naprawa i konserwacja:
    a) podłóg, posadzek, wykładzin podłogowych oraz ściennych
    wykładzin ceramicznych, szklanych i innych w kuchni i pomieszczeniach
    sanitarnych,
    b) wbudowanych mebli łącznie z ich wymianą,
    c) trzonów kuchennych, kuchni i grzejników wody przepływowej
    (gazowych, elektrycznych i węglowych), brodzika, misy klozetowej,
    umywalki i zlewozmywaka wraz z syfonami, baterii i zaworów czerpalnych
    oraz innych urządzeń sanitarnych, w które lokal jest wyposażony,
    łącznie z ich wymianą,
    d) osprzętu i zabezpieczeń instalacji elektrycznej,
    e) wyposażenia technicznego lokalu,
    f) etażowego centralnego ogrzewania a w wypadku, gdy nie zostało ono
    zainstalowane na koszt Wynajmującego, także jego wymiana,
    g) przewodów odpływowych urządzeń sanitarnych aż do pionów,
    zbiorczych, w tym niezwłoczne usuwanie ich niedrożności,
    h) innych elementów wyposażenia lokalu i pomieszczeń przynależnych
    poprzez:
    - malowanie lub tapetowanie oraz naprawę uszkodzonych tynków ścian i
    sufitów,
    - sanitarnych i ogrzewczych w celu ich zabezpieczenia przed korozją.

    3.3 Poza naprawami, o których mowa powyżej, Najemca jest zobowiązany
    do naprawienia szkód powstałych z jego winy. Odpowiedzialność
    Najemcy i pełnoletnich osób stale z nim zamieszkujących za
    powstałą szkodę jest solidarna.
    ------------

    I jeszcze jeden fragment:
    ------------
    1. Do obowiązków Najemcy po zakończeniu najmu należy:
    a) odnowienie lokalu, w szczególności pomalowanie go i dokonanie
    obciążających go napraw na podstawie wstępnego protokołu
    zdawczo-odbiorczego sporządzonego przez wynajmującego przy udziale
    Najemcy na wniosek i w terminie wskazanym przez Najemcę,
    b) zwrot Wynajmującemu rownowartości zużytych elementów
    wyposażenia technicznego wymienionych w paragrafie 1 punkt 1 oraz
    protokole przekazania które znajdowały się w lokalu w chwili wydania
    go Najemcy.
    c) na żądanie Wynajmującego usunięcie ulepszeń wprowadzonych przez
    Najemcę bez zgody Wynajmującego i przywrócenie stanu poprzedniego
    lokalu.

    Te dwa fragmenty wydają mi się trochę dziwne, czy dobrze? Czy po
    prostu są to normalne warunki najmu mieszkania? Czy mam to
    interpretować tak że przy opuszczeniu każą mi pomalować wszystkie
    ściany i wymienić połowę wyposażenia?

    Dziękuję za odpowiedź.
    Pozdrawiam.