    From: "AP" <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Umowa na czas okreslony
    Date: Sat, 11 Oct 2003 22:46:19 +0200

    Mam pytanie do osób znających się na prawie pracy. Koleżanka (przedstawiciel
    f-my farmaceutycznej) ma taką sytuację: ma podpisaną z firmą umowę o pracę
    do stycznia 2004. Sytuacja finansowa firmy jest nienajlepsza i firma
    postanowiła zwolnić moją koleżankę. Nie mają jej nic do zarzucenia, a nawet
    są bardzo zadowoleni z jej pracy (w ciągu 2 m-cy zwiększyła obroty na jej
    terenie o 200%), ale "niestety, bardzo nam przykro" - jest najmłodszym
    stażem pracownikiem. Sorry, jeśli zadaję infantylne pytanka, ale się
    zupełnie nie znam na umowach: czy przy umowie na czas określony firma może
    ją zwolnić, jeśli nie mają jej nic do zarzucenia? Koleżanka nie chce
    rozwiązania za porozumieniem stron, chyba że będą jej wypłacać pensję do
    czasu wygaśnięcia umowy (tak już się zdarzyło w jej poprzedniej firmie). Czy
    jest jakieś dobre wyjście z tej sytuacji dla mojej kumpeli?
    Pozdrawiam,
    Ania P.