    From: "Krabik" <b...@...neta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa cywilno-prawna a podatek...
    Date: Mon, 28 Sep 2009 12:26:59 +0200

    > Nic.
    > Jeżeli transakcja nie jest następstwem umowy o dzieło (ktoś zrobił ten
    > serwis na Twój zamówienie) to sprzedający martwi się o swój podatek
    > dochodowy i nic Ci do tego. A jeżeli to była "umowa wykonywana osobiście"
    > (np. dzieło, zlecenie) to Ty płacisz zaliczkę za wykonawcę i od tego nie
    > uciekniesz. Ale zakładając, że mamy do czynienia z wariantem pierwszym
    > taki zapis mógłby nie istnieć.
    >
    > Druga nie ma żadnej mocy prawnej, bo z mocy ustawy PCC opłaca kupujący i
    > nie da sie tego obowiązku przerzucić na osobę trzecią.

    Sprzedajacy posiada serwis internetowy, ktory zrobil sam dla siebie, nie
    wykonywal tego dla kogokolwiek. Po prostu w pewnym momencie stwierdzil ze
    nie ma czasu sie nim zajmowac i chce go sprzedac, a ja chce kupic. Serwis
    nie byl nigdy komercyjny, ale ja mam plany go w taki zamienic, aby zarabial
    na siebie, czyli dla mnie. Sprzedajacy przekazuje mi w umowie po prostu
    wszystkie prawa do domeny internetowej, oraz prawa autorskie jej zawartosci,
    ktorej jest wlascicielem.

    Czyli reasumujac, taka klauzula nic nie daje i w sumie jest zbedna, bo czy
    ona tam bedzie czy nie, to i tak sprzedajacy ma obowiazek zaplaty podatku
    dochodowego, a ja musze zaplacic .... co konkretnie? Pytam sie, bo nigdy
    wczesniej takich tranzakcji nie wykonywalem.

    Pozdrawiam
    K.