  • 1. Data: 2003-05-29 21:59:03
    Temat: Umowa bez podpisu. Ma moc?
    Od: Tomasz Kałużny <camuflage@QWA_NIE_SPAMUJ.poczta.fm>

    Witam!
    Mam pytanie. W jaki sposob mam traktowac umowe, ktora chce zawarzec przez
    internet z jednym z serwisiw aukcyjnych, na wykorzystywanie ich serwisu do
    kupna/sprzedazy? Chodzi mi o to, czy taka umowa ma moc prawna, skoro nie
    podpisalem sie. Przeciez, takie rozwiazanie moze doprowadzic do tego, ze
    ktos podszywajac sie pode mnie sprzeda za posrednictwem takiego serwisu
    mnostwo roznych przedmiotow, a ja zostane obarczony zaplata prowizji. Przy
    rejestracji nie sa weryfikowane zadne dane osobowe, oprocz maila. Jak sie
    zabezpieczyc, wybronic w takiej sytuacji, oraz czy serwis aukcyjny moze
    sciagac ode mnie naleznosc bezposrednio, lub tez za posrednictwem firmy
    windykacyjnej, skoro nie maja weryfikacji ze ja to ja.

    Pozdrawiam. Tomek.

  • 2. Data: 2003-05-29 22:28:11
    Temat: Re: Umowa bez podpisu. Ma moc?
    Od: "Maciej Szyszko" <t...@N...gazeta.pl>

    Tomasz Kałużny <camuflage@QWA_NIE_SPAMUJ.poczta.fm> napisał(a):

> [...]
    > sciagac ode mnie naleznosc bezposrednio, lub tez za posrednictwem firmy
    > windykacyjnej, skoro nie maja weryfikacji ze ja to ja.

    Oczywiscie mowa o allegro i grozbach z ich strony?

  • 3. Data: 2003-05-30 09:03:25
    Od: "Quidam" <q...@o...pl>

    Allegro w trosce o wieksze bezpieczenstwo transakcji zawieranych w ich
    serwisie, wprowadzilo weryfikacje adresow osob sprzedajacych. Gdy wyrazisz
    chec sprzedazy za ich posrednictwem, to otrzymasz list na adres (nie e-mail)
    podany w formularzu rejestracyjnym z nazwa uzytkownika i kodem sprzedazy. Od
    ciebie zalezy ilu osoba podasz ten kod, aby mogly za ciebie wystawiac
    przedmioty na licytacje ;-)

  • 4. Data: 2003-05-30 09:21:38
    Od: Tomasz Kałużny <camuflage@QWA_NIE_SPAMUJ.poczta.fm>

    Użytkownik "Maciej Szyszko" <t...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:bb61hr$hr$1@inews.gazeta.pl...

    > Oczywiscie mowa o allegro i grozbach z ich strony?

    Tak chodzi o Allegro, ale i o kazdy inny serwis (nie tylko aukcyjny
    ) gdzie do rejestracji i zawarcia umowy dochodzi poprzez internet i nie ma
    na niej podpisu osoby zawierajacej umowe. Czy taka umowa ma moc i
    zobowiazuje prawnie (oczywiscie sprawa honoru jest tu drugorzedna) do
    czegokolwiek strone przystepujaca.

    Pozdrawiam. Tomek.

  • 5. Data: 2003-05-30 09:24:29
    Od: Tomasz Kałużny <camuflage@QWA_NIE_SPAMUJ.poczta.fm>

    Użytkownik "Quidam" <q...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Allegro w trosce o wieksze bezpieczenstwo transakcji zawieranych w ich
    > serwisie, wprowadzilo weryfikacje adresow osob sprzedajacych. Gdy
    wyrazisz

    Kiedys tego nie bylo. Moze teraz jest, ale osoba zainteresowana nie
    otrzymala (bodajze w 2000 roku) zadnej papierowej korespondencji z tego
    serwisu. Poza tym pozostaje nadal kwestia tego, ze nie ma z nimi podpisanej
    umowy.

    Pozdrawiam. Tomek.

  • 6. Data: 2003-05-30 17:02:06
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Tomasz Kałużny wrote:
> [...]
    > sciagac ode mnie naleznosc bezposrednio, lub tez za posrednictwem firmy
    > windykacyjnej, skoro nie maja weryfikacji ze ja to ja.

    Normalnie, umowa (w takim wypadku) nie musi być pisemna, a oświadczenie
    woli złożyć mozna w dowolny sposób. Zupełnie inną sprawą jest
    udowodnienie tego.

    KG